چگونه میتوان خشکی دست ها را درمان نمود و یا از آن پیشگیری نمود؟

چگونه میتوان خشکی دست ها را درمان نمود و یا از آن پیشگیری نمود؟

پوست | مراقبت پوست

بسیاری از افراد از مشکل خشکی پوست دست رنج می برند. با اینکه این حالت خیلی خطرناک نیست اما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. در بسیاری از موارد خشکی دستها به دلیل شرایط محیطی است.

بسیاری از افراد از مشکل خشکی دست رنج می برند. با اینکه این حالت خیلی خطرناک نیست اما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.
در بسیاری از موارد خشکی دست ها به دلیل شرایط محیطی است برای مثال آب و هوا می‌تواند منجر به خشکی دست ها شود شستشوی مداوم دست ها قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و مصرف برخی داروها نیز همچنین می تواند دیگر به خشکی پوست دست هایتان شود. اهمیت ندارد که دلیل خشکی دست های شما چیست و راههای متعددی وجود دارد که می‌تواند از طریق آنها دستان تشنه تان را مرطوب نگه دارید. در این مقاله در مورد درمان خشکی دست و راه های پیشگیری از آن و در درجه اول عوامل ایجاد آن می پردازیم.

روش درمانی خشکی دست ها

برای مبارزه با خشکی دست ها می توانید راهکارهای زیر را دنبال نمایید.

1: مرطوب نگه دارید.
چند مرتبه در طول روز از کرم و یا لوسیون مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنیم. لوسیون ها و کرم ها به بازگرداندن و حفظ رطوبت داخل پوست کمک می کند بنابراین خشکی دست ها از بین می رود.

2: دستکش بپوشید.
اگر دستانتان اغلب در معرض تماس با آب است مانند ظرف شستن حتما از دستکش استفاده کنید. زیرا شستشوی بیش از حد باعث خشکی دست ها شده و پوشیدن دستکش به جلوگیری از از بین رفتن روغن طبیعی پوستتان توسط آب کمک می کند

3: از میزان استرس خود بکاهید.
ممکن است عجیب به نظر برسد اما این احتمال وجود دارد که بین استرس و زمان ارتباط کمی وجود داشته باشد.
بنابراین اگر دستانتان حالت اگزمایی پیدا کرده است سعی کنید برای کاهش استرس مدتی را برای مراقبت از آن اختصاص دهید.

4 : درمان های دارویی
از دیگر دلایل خشکی دست ها یا بیماری های دیگر پوستی می توان استرس را نام برد. اگر دچار اگزمای شدید هستید ممکن است به استفاده از دارو نیاز داشته باشید تا پوستتان بهبود یابد پزشکان ممکن است استروئید و تجویز کنند که می‌تواند روی پوستتان بمالید و یا ممکن است آنتی بیوتیک خوراکی تجویز کند.

5: از پزشک خود در مورد نوردرمانی سوال کنید.
در برخی از موارد پسوریازیس شدید درمان فرابنفش نیز می تواند برای بهبود پوستتان کمک کننده باشد با این حال قبل از هر نوع اقدام UV درمانی باید خود مشاوره نمایید.

6 : در طول شب از دستانتان مراقبت کنید.
یکی از بهترین روش های درمان خشکی دست ها پوشاندن دستها با لایه ضخیم لوسیون یا مرطوب کننده یا وازلین است. پس از اینکار دستانتان را با دستکش های نرم بپوشانید. خواص مرطوب کننده به این روش به جذب کاملاً توسط پوست کمک می‌کند و با دستانی صاف مانند دستان یک کودک از خواب برمی خیزید.

7 : از کرم های دست ساز با نسخه پزشک استفاده کنید.
روزهایی که دستانتان خیلی خشک و پوسته پوسته شده اند ممکن است پزشکتان لوسیون یا کرم خاصی را پیشنهاد دهد که حاوی اسید لاکتیک اوره است این ترکیبات به شما کمک می کند تا از شر خشکی دست ها و یا ترک پوستی رها شوید.

8 : از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید.
در موارد خشکی پوست ممکن است حاد شده و منجر به درماتیت شود که در این حالت پوست ملتهب و قرمز می‌شود در این موارد لوسیون هیدروکورتیزون بهترین گزینه می باشد. هیدروکورتیزون می‌تواند به پوست آسیب دیده کمک کند.

9: از پانسمان استفاده کنید.
پوستی که از خشکی ترک خورده است قبل از اینکه به طور کامل بهبود یابد نیاز به درمان دارد پزشکان ممکن است برای بهبود پوست آن پانسمان کردن را پیشنهاد کند.

10: از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید.
برای رطوبت رسانی عمیق مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که از نظر ترکیبات متشکله مورد تایید پزشکان باشد و متناسب با میزان خشکی دست و آسیب دیدگی آن باشد.

چگونه میتوان خشکی دست ها را درمان نمود و یا از آن پیشگیری نمود؟

راههای پیشگیری از خشکی دست ها

چگونه می توان از خشکی دست پیشگیری نمود؟

اگر دلیل خشکی دست‌هایتان شرایط کاری است و سعی کنید همیشه یک لوسیون مرطوب کننده به همراه داشته باشید و چندین نوبت در طول روز از آن برای روز رسانی به دستان تان استفاده کنید از مرطوب کننده های استفاده کنید که حاوی مواد زیر باشد.

  • گلیسیرین
  • روغن جوجویا
  • آلوئه ورا
  • و ….

اگر در محیط کار می کنید یا در شرایطی هستید که نیاز به شستشوی مداوم دستها دارید مانند بیمارستان یا رستوران از مدیر خود بخواهید که روی دیوارها یا مکان مناسب پمادهای لوسیون را نصب کنند.

همچنین اگر امکاناتی برای رفع خشکی دست هایتان دارید می توانید به خوبی از آنها استفاده کنید همچنین بهتر است از گرمای بیش از حد مانند خشک کردن کننده دست پرهیز کنید درست مانند سرمای زیاد گرما نیز می‌تواند باعث خشک تر شدن پوستتان شود.

جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
33762625_013
3636_013


برچسپ ها:
حل مشکلات پوستی
درمان خشکی پوست دست
درمانهای خانگی رفع خشکی پوست
دلایل خشکی پوست دست
روش های پیشگیری از خشکی دستها

ارسال دیدگاه