جوش و آکنه و علل ایجاد آن – بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن جوش

جوش و آکنه و علل ایجاد آن – بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن جوش

پوست

در کل جهان ۶۵۰ میلیون نفر مبتلا به جوش و آکنه می شوند، یعنی حدود…

در کل جهان ۶۵۰ میلیون نفر مبتلا به جوش و آکنه می شوند، یعنی حدود ۴/۹ درصد از جمعیت جهان که زنان .۸/۹ درصد از مردان هستند. در آخرین تحقیقات انجام شده ۵۰ میلیون جمعیت در ایالات متحده (۱۶٪) و كم و بیش ۳ تا ۵ میلیون نفر در استرالیا (٪۲۳) از بیماری جوش و آکنه رنج می برند.

آکنه شایع ترین بیماری پوستی است. آکنه در تمام نژادها و سنین تأثیر می گذارد و به شایع ترین بیماری پوستی، به ویژه در نوجوانان و جوانان تبدیل می شود. تخمین زده می شود تقریباً ۹۰٪ از گروه سنی بین ۱۱ تا ۳۰ سال مورد حمله شیوع آکنه قرار گرفته اند و در طی بلوغ در هر دو جنس، ممکن است آکنه به دلیل افزایش آندروژن مانند تستوسترون بوجود آید.

روی کره زمین تقریباً ۸۰ درصد از گروه سنین ۱۱ تا ۳۰ ساله مبتلایان به جوش و آکنه هستند که در هر مرحله مبتنی بر شرایط فیزیولوژیکی بدن خود هستند و برخی از افراد در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی هنوز به بیماری آکنه مبتلا هستند.

آکنه یکی از بزرگترین مشکلات پوستی است که بزرگسالان با آن روبرو هستند. در حدود ۲۵ درصد از کل مردان بالغ و ۵۰ درصد از زنان بزرگسال در دوره ای از زندگی خود از بیماری آکنه رنج می برند. اما آکنه در بزرگسالان ناامید کننده است.

تحقیقات نشان می دهد ۳۵٪ زنان ۳۰ ساله ، ۲۶٪ .۴۰ ساله ها و ۱۵٪ زنان بالای ۵۰ سال مبتلایان به بیماری آکنه هستند. زنان بالای ۳۳ سال بیشتر از زنان جوان دچار جوش های قبل از قاعدگی می شوند.

زمینه اصلی این بیماری محیط نامناسب است، خوردن یک رژیم غذایی التهابی یا زندگی بی تحرک یا هر دو می توانند در زمینه اصلی آکنه نقش داشته باشند. اطلاعات این مطلب می تواند به درک آکنه، انواع آکنه، علل ایجاد آکنه و درمان های خانگی و درمان کمک کند.

از نظر پزشكی، آكنه به عنوان آكنه ولگاریس نوعی بیماری پوستی است كه غدد چربی در قاعده فولیكول های مو را درگیر می كند. آکنه عفونت پوست است. این بیماری معمولاً در دوران بلوغ هنگامی اتفاق می افتد که غدد چربی (روغن) فعال می شوند. غدد گفته شده توسط هورمون تولید شده توسط غدد فوق کلیوی مردان و زنان تحریک می شوند.

به آکنه، آکنه ولگاریس نیز گفته می شود که به معنی “آکنه های شایع” است. با عفونت پوستی که در اثر تغییر در غدد چربی ایجاد می شود آکنه بروز پیدا میکند.

جوش و آکنه

رنگ قرمز از التهاب پوست ناشی از عفونت موجود در پوست است. آکنه یک بیماری شایع پوستی با جوش است که در جوانان شایع است. بیشتر افراد دچار آکنه می شوند اما در درجه اول نوجوانانی که تحت تغییرات هورمونی قرار دارند تأثیر می گذارد.

آکنه ممکن است با جوش های معدود، گاه به گاه، متوسط ​​با پاپول های التهابی خفیف، یا با گره ها و کیست ها شدید باشد و درمان به نوع شرایط بیماری بستگی دارد.

آکنه در دوران بلوغ شایع تر است ، این مرحله ای است که فرد به دلیل ترشح مقادیر زیادی هورمون از کودک به بزرگسال تبدیل می شود. با رسیدن افراد به بزرگسالی ، آکنه شایع می شود.

پوست انسان دارای منافذی (سوراخ های ریزی) است که به غدد چربی واقع در زیر پوست متصل می شوند. غدد از طریق فولیکول هایی که کانال های کوچکی هستند به منافذ متصل می شوند.

این غدد مایع روغنی به نام سبوم تولید می کنند که سلولهای مرده پوست را از طریق فولیکول ها سطح پوست می رساند.

یک موی کوچک از طریق فولیکول خارج از پوست رشد می کند. با مسدود شدن این فولیکول ها جوش ها و آکنه رشد می کنند و در نتیجه تجمع روغن در زیر پوست ایجاد می شود. پوست از حفره های ریزی به نام منافذ تشکیل شده است که می تواند توسط روغن، آلودگی و باکتری مسدود شود و راه را برای ایجاد یک جوش یا “زیت” ایجاد می کند.

در زیر منافذ مسدود شده، روغن جمع می شود. سپس باکتریهای پوستی خیلی سریع رشد می کنند. این عفونت باعث متورم شدن و قرمز شدن پوست می شود که قابل مشاهده است و اگر پوست به طور مکرر تحت چنین وضعیتی قرار گیرد، ممکن است آکنه ظاهر شود .

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی است که منجرب به ایجاد جوش بخصوص در صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و بازوها می‌شود.

آکنه هایی که به صورت مزمن روی صورت ظاهر می شوند ممکن است باعث ایجاد زخم دائمی شوند، اما خطرناک نیستند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن دریافتند که سویه های خوب و بدی از باکتری ها وجود دارند که شدت و دفعات ایجاد آکنه را تعیین می کنند.

آنها در مجله پوست شناسی تحقیقی (شماره مارس 2013) توضیح دادند که همه باکتری های آکنه باعث ایجاد جوش نمی‌شوند، در واقع یک سویه شناسایی شده می تواند به آزاد شدن جوش در پوست کمک کند.

برای بیان در پوسته مهره، سلولهای پوست، سبوم و مو می توانند با هم در یک شاخه جمع شوند و باعث رشد باکتری و منجر به تورم می شود. با شروع از بین رفتن پلاگین، یک جوش شروع به رشد می کند.

جوش و آکنه

 

انواع جوش و آکنه:

 

آکنه روزاسه Acne rosacea

آکنه روزاسه نوعی بیماری پوستی در بزرگسالان است که اغلب خانمهایی تحت تاثیر قرار می گیرند که در آن رگهای خونی صورت بزرگ می شوند و نشان دهنده ظاهر برافروخته است.

آکنه روزاسه؛ نوعی بیماری پوستی مزمن دربزرگسالان است که به راحتی از نظر پزشکی قابل کنترل و درمان است. روزاسه معمولاً روی یک سوم مرکزی صورت، به ویژه بینی با تشدید و تسکین دوره ای، عمل می کند.

علائم ممکن است بیایند و بروند و پوست برای هفته ها، ماه ها یا سال ها شفاف باشد و بارها و بارها ظاهر شود. روزاسه در مراحل خاصی ایجاد می شود و باعث ایجاد التهاب در پوست صورت، به ویژه پیشانی، گونه ها، بینی و همچنین چانه می شود.

علائم و نشانه های روزاس عبارتند از: قرمزی صورت، جوش های ریز قرمز و خطوط قرمز ریز روی پوست صورت

 

آکنه ولگاریس Acne vulgaris

آکنه ولگاریس شایع ترین شکل آکنه است. معمولاً افراد را از بلوغ تا هود بزرگسال تحت تأثیر قرار می دهد. آکنه ولگاریس یک بیماری پوستی عمومی است که با ایجاد سبوره، کومدون، گره، پاپول، پوکه و کیست مشخص می شود.

در نواحی پوست با رشد مو فراوان مانند قسمت فوقانی قفسه سینه، پشت، پاها و صورت وجود دارد. غدد سباسه آلوده و مسدود می شوند.

 

 انواع جوش و آکنه Types of pimples

هنگامی که پوست چربی بیشتری تولید می کند، جوش ها و آکنه ایجاد می شوند، باعث  تکثیر باکتری ها می شوند و منافذ موجود را مسدود کرده و تورم و قرمزی پوست را ایجاد می کند. جوش ها به هیچ وجه مسری نیستند. از بین انواع مختلفی از جوش ها، انواع متداول در زیر ذکر شده است که در شکل 3 نشان داده شده است.

جوش های سر سفید –  Whiteheads.

در زیر سطح پوست باقی مانده و بسیار ریز هستند

جوش های سرسیاه – Blackheads.

به وضوح سیاه به نظر می رسند و به سطح پوست می آیند اما به دلیل آلودگی ایجاد نمی شوند. جوش های سر سیاه به دلیل کثیفی سیاه رنگ نیستن. به طور کلی هوا پروتئینی به نام کراتین را اکسید می کند.

Papules.

این ها برجستگی های صورتی لطیف و کوچکی هستند که به وضوح روی پوست دیده می شوند

جوش های چرکی – Pustules.

جوش ها (جوش ها یا زیتون ها) در سطح پایین قرمز و متشکل از چرک در قسمت بالایی آن هستند و می توان آنها را در سطح پوست مشاهده کرد.

Nodules.

به وضوح در سطح پوست قابل مشاهده است. آنها جوش های دردناک ، بزرگ و جامدی هستند که به طور عمیق در پوست وجود دارند و در سطح پوست دیده می شوند.

جوش های کیستی – Cysts

به وضوح در سطح پوست قابل مشاهده است. آنها ریشه عمیق ، دردناک و پر از چرک هستند و به راحتی مستعد ایجاد زخم هستند.

جوش و آکنه

علائم جوش و آکنه Acne-symptoms

آکنه در هر نقطه از بدن وجود دارد. معمولاً در صورت، پشت، گردن، سینه و شانه ها ایجاد می شود. اگر آکنه دارید، معمولاً جوش هایی را مشاهده می کنید که از نظر ظاهری سفید یا سیاه هستند.

جوش های سرسیاه و سرهای سفید به عنوان فراز پایین شناخته می شوند. سرهای سیاه در سطح پوست باز می شوند و به آنها ظاهری سیاه می بخشد. سرهای سفید دقیقاً زیر سطح پوست بسته می شوند و به آنها ظاهری سفید می بخشد.

در حالی که جوش های سر سفید و جوش های سرسیاه رایج ترین نوع آکنه هستند ، ضایعات دیگری نیز ممکن است ایجاد شود. ضایعات التهابی یعنی پاپول ها، جوش های چرکی، نوبول ها کیست ها باعث ایجاد زخم در پوست می شوند.

علت ایجاد برجستگی آکنه این است که وقتی منافذ پوست با روغن، پوست مرده یا باکتری ویا هر دو مسدود شود، آکنه ظاهر می شود. هر منفذ روی پوست دهانه فولیکول است که از یک مو و یک غده روغنی چربی تشکیل شده است.

غده روغنی ماده طبیعی بنام سبوم را آزاد می کند و از پوست تا ریشه مو از طریق منافذ و پوست عبور میکند. در این مقطع آکنه به دلیل یک یا چند مشکل در این فرآیند روغن کاری به دلیل افزایش تولید روغن گسترش یافته و منافذ فولیکول ها را مختل می کند.

اگر توسط یک لایه نازک از پوست پوشانده شود، پلاگین مذکور یا به نظر می رسد یک جوش سر سفید است. یا اگر در معرض هوا باشد، قسمت تاریک پلاگین به عنوان جوش سیاه نامیده می شود.

فولیکول شاخه مو به تدریج به صورت برجستگی ظاهر شد. با گسترش فولیکول، دیواره پاره می شود و اجازه می دهد باکتری‌های طبیعی پوست به لایه های عمیق پوست وارد شوند، به طور مناسب التهاب ایجاد می کنند در نتیجه سطح پوست جوش ایجاد می کند و التهاب عمیق تر به جوش تبدیل می شود کیست ایجاد می شود که ممکن است جای زخمهای دائمی غیر قابل درمان در پوست ایجاد کند.

به دلیل تولید بیش از حد روغن، منافذ مسدود شده توسط سلول های مرده پوست و همچنین باکتری ها باعث ایجاد جوش می‌شوند. هنگامی که باکتریها در منافذ مسدود شده رشد می کنند و روغن قادر به فرار نیست، ظاهر می شود.

حقایق جوش و آکنه به صورت خلاصه Acne – facts in brief

آکنه یک بیماری پوستی است که در آن غدد چربی در پایه فولیکول مو درگیر می شوند. کارشناسان معتقدند که علت اصلی ایجاد آکنه، افزایش سطح هورمون آندروژن و همچنین ژنتیک زمینه فرض شده است.

آکنه فارغ از هر نژاد و سن می تواند افراد را تحت تأثیر اما خطرناک نیست، اما در صورت ایجاد کیست ممکن است جای زخم در پوست ایجاد کند. آکنه می تواند تحت تأثیر اضطراب و استرس، آب و هوای گرم و مرطوب، چرخه قاعدگی، آرایش با روغن، موهای چرب و فشار جوش باشد.

آکنه با غدد چربی متعددی در صورت، قسمت فوقانی قفسه سینه و پشت، پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و شدت آنها با سطح بالایی از استرس همراه است. به طور معمول آکنه در دوران بلوغ ظاهر می شود.

فعالیت هورمونی، مانند چرخه قاعدگی و بلوغ، ممکن است باعث ایجاد آکنه شود. انواع مختلفی از جوش ها عبارتند از: جوش های سر سفید، جوش های سرسیاه، پاپول ها، جوش های پوستی، نوبول ها و کیست ها.

آکنه معمولاً در گروه خفیف، متوسط ​​یا شدید طبقه بندی می شود و برای بهبود آنها از آنتی بیوتیک های نوری بر اساس نیاز استفاده می شود. سیگار کشیدن باعث بدتر شدن آکنه و بدتر شدن وضعیت آن می شود.

مبتلایان به  آکنه در هر زمان از این مرحله با توجه به شرایط فیزیولوژیکی بدن می توانند انتی بیوتیک های خوراکی برای موارد متوسط ​​تا شدید آکنه های التهابی همراه با بنزوئیل پراکسید، آنتی بیوتیک ها، رتینوئیدها، داروهای ضد اسهال، داروهای ضد آندروژن، درمان های هورمونی، سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید، اسید آزلاییک، نیکوتینامید و صابون های کراتولیتیک نشان داده می شوند استفاده کنند.

جوش و آکنه در نوزادان  Acne – baby

آکنه های نوزاد بسیار شایع است و از بدو تولد وجود دارد اما پس از چند هفته ظاهر می شود. آنها شبیه آکنه های نوجوان هستند و می توانند به صورت برجستگی های سفید یا قرمز یا جوش هایی با پوست قرمز دیده شوند.

آکنه نوزاد معمولاً در گونه ها و گاهی در پیشانی ، چانه و حتی پشت ظاهر می شود. آکنه نوزاد معمولاً ظرف چند هفته برطرف می شود، اما ممکن است ماهها به تأخیر بیفتد. در صورتي كه ظرف سه ماه مشخص نشود ، درمان با داروهاي موضعي خفيف اجتناب ناپذير است.

از داروهای بدون نسخه آکنه استفاده نکنید. اسکراب نکنید آکنه کودک در اثر آلودگی ایجاد نمی شود، بنابراین شستن بیش از حد باعث تحریک بیشتر پوست کودک می شود.

از لوسیون های روغنی روی پوست که باعث بدتر شدن آکنه کودک می شود، استفاده نکنید. شستشوی ساده صورت کودک با آب و صابون ملایم کودک یک بار در روز کافی است و آن را به آرامی خشک کنید.

 

دلایل ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت

برخی از علل ایجاد آکنه و عوامل موثر بر آن به شرح زیر می باشد:

  1. تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ یا بارداری
  2. داروهای خاصی مانند قرص های ضد بارداری یا کورتیکواستروئیدها
  3. رژیم غذایی حاوی قندهای تصفیه شده عظیم یا کربوهیدرات مانند نان و چیپس
  4. جوانان در معرض خطر آکنه در دوران بلوغ هستند. در این مدت، بدن دچار تغییرات شدید هورمونی می شود. این هورمون ها می‌توانند تولید روغن را تحریک کنند و منجر به افزایش خطر آکنه شوند. آکنه های هورمونی مربوط به بلوغ معمولاً با رسیدن نوجوان به بزرگسالی فروکش می کنند.
  5. ضایعه آکنه به معنی جوش های سرسیاه، جوش های سرسیاه، برجستگی های کوچک، ندول ها و کیست ها است.
  6. علی ​​رغم اینکه آکنه اساساً یک رخداد فیزیولوژیکی طبیعی است، اما شرایط برجسته زیر ممکن است وضعیت آن را بدتر کند.
  7. نوسان سطح هورمون های زنان در زمان قاعدگی.
  8. با چیدن یا تحریک یا به سختی فشار دادن آنها، ضایعات آکنه را برهم بزنید.
  9. پوشاندن به ویژه پیشانی و صورت با لباس، کلاه و کلاه ایمنی ورزشی و غیره، که ضایعات آکنه را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.
  10. بهتر است از مصرف پیتزا، غذاهای چرب و سرخ شده و غذاهای غیرضروری که برای سلامت کلی بدن مفید نیستند، خودداری کنید، علیرغم این واقعیت که آکنه ایجاد نمی کند یا باعث بدتر شدن آن می شود.
  11. شستشوی بیش از حد برای از بین بردن آلودگی های آکنه می تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. بنابراین در اصل شستشوی ملایم باید ترجیح داده شود.
  12. از فشار بر روی آکنه کاملاً اجتناب شود.
  13. در بعضی از بیماران ممکن است آکنه ناشی از وراثت باشد یا باعث تشدید آنها شود.
  14. در بعضی از بیماران، فشار از طریق کلاه ایمنی، بند چانه، یقه، معلق و مواردی از این دست می تواند باعث تشدید آکنه شود.
  15. بعضی از داروها ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن آکنه شوند، که حاوی یدیدها، برومیدها یا استروئیدهای خوراکی یا تزریقی، پردنیزون، دلتازون، اوراسون، پردنیزونم ، پیش مایع یا استروئیدها است. به هر حال بسیاری از موارد آکنه به دارو مرتبط نیستند.
  16. در مشاغل خاص که دارندگان آنها مستعد قرار گرفتن در معرض محصولات صنعتی هستند که ممکن است باعث ایجاد آکنه شود.
  17. برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست مسدود شده اند. بنابراین محصولات مبتنی بر آب به طور معمول بهترین محصول برای کسانی است که از آکنه رنج می برند.
  18. بیماری روزاسه با جوش صورت شناخته می شود اما از بین نمی رود و در قسمت مرکزی صورت ایجاد قرمزی، گرگرفتگی می کند، به طور کلی در افراد بالای 30 تا 40 سال رخ می دهد
  19. سودوفولیکولیت که در صورت استفاده از تیغ برای تراشیدن، اغلب برجستگی های تیغی یا بثورات ریش تراشیده می شود که باعث ایجاد برجستگی های حساس به افرادی می شود که از آکنه رنج می برند.
  20. جوش (فولیکول) می تواند در قسمت های دیگر بدن یعنی شکم، باسن یا پاها نیز رخ دهد که جوش نیستند بلکه فولیکول های ملتهب هستند. اگر آنها به طور خودکار درمان نشوند، آنتی بیوتیک خوراکی یا خارجی با توصیه های پزشکی ترجیح داده می‌شوند

 

درمان جوش و آکنه  صورت – Acne treatment

درمان آکنه نیاز به صبر و حوصله و مراقبت و پشتکار مناسب دارد. اگر هیچ عارضه جانبی مانند خشکی بیش از حد یا آلرژی مشاهده نشود ، ممکن است هر یک از روش های درمانی ذکر شده در زیر دو یا سه ماه طول بکشد

درمان جوش و آکنه های خفیف Acne – mild

آکنه خفیف را می توان به طور کلی با داروهای برطرف کننده های جوش اکنه بدون نسخه تهیه کنید

حاوی مواد فعال که بدون تجویز پزشک در دسترس هستند و می توان آنها را روی پوست قرار داد، درمان کرد. به طور کلی داروهایی که برای آکنه استفاده می شود به نوع و شدت آن بستگی دارد.

رزورسینول به تجزیه جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید کمک می کند

بنزوئیل پراکسید یک پروکسید کریستالی سفید است که باعث از بین رفتن باکتری ها و کاهش سرعت غدد در تولید روغن می شود. این ماده به عنوان یک ماده لایه بردار باعث تسریع گردش پوست و پاکسازی منافذ پوست می شود و تعداد باکتریها را در منطقه آسیب دیده کاهش می دهد. برای دهه ها، پزشکان گفته اند که “استاندارد طلا” برای درمان آکنه خفیف تا متوسط ​​ترکیبی از یک پاک کننده منافذ عمیق مانند بنزوئیل پراکسید و یک داروی موضعی آنتی بیوتیک یا گوگرد برای مبارزه با باکتری ها است.

سالیسیلیک اسید یک ماده کریستالی سفید به تجزیه جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید کمک می کند، همچنین باعث کاهش ریزش سلول هایی می شود که در فولیکول های غده روغن موثر هستند و در درمان التهاب و تورم و جلوگیری از ایجاد منافذ به طور منظم به سلول های جدید رشد می کند.

سولفور ماده جامد بلوری زرد است که به درستی برای از بین بردن جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید عمل می کند.

ترتینوئین، اسیدی از ویتامین است که برای بیشتر بیماران برای کمک به جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، آکنه های شدید یا التهابی و از بین بردن منافذ مسدود شده پوست (از بین بردن سلول های مرده پوست) و برای محافظت از پیری پوست استفاده می شود. پوست، که همچنین به عنوان یک لایه برداری شیمیایی عمل می کند. تازوراک (تازاروتن) که برای موارد شدید بسیار مفید است.

Azelaic Acid یک اسید دی کربوکسیلیک اشباع شده است که به طور طبیعی در گندم، چاودار و جو وجود دارد تا التهاب را کاهش دهد و به بیماران با پوست تیره کمک کند تا لکه های تیره صورت و همچنین لکه های بد آکنه با علائم قهوه ای را بهبود بخشد.

داروهای آکنه به صورت ژل، صابون، پد، کرم و لوسیون موجود است. در صورت داشتن کرم پوست حساس یا لوسیون ممکن است ترجیح داده شود.

داروهای فرم ژل دارای الکل هستند و ممکن است مستعد خشکی پوست باشند و بنابراین فقط برای پوست های چرب مفید است.

درمان موارد شدید جوش و آکنه Acne-severe cases treatment

در صورت شدیدتر شدن آکنه، برای درمان صحیح باید یک متخصص پوست که کرم ها یا لوسیون های حاوی بنزوئیل پراکسید، آزلاییک اسید، کلیندامایسین، سولفات استامید سدیم و آداپالن را تجویز می کند، جدا از آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی مانند اریترومایسین، داکسی سایکلین، مینوسیکلین، تتراسایکلین برای مبارزه با رشد باکتری ها و کاهش التهاب.

اگر کیست آکنه به شدت ملتهب شود، احتمال پارگی وجود دارد. در صورت پارگی کیست آکنه، متخصص پوست ممکن است کورتیکواستروئید رقیق شده را برای درمان کیست ملتهب تزریق کند تا از ایجاد زخم جلوگیری کند و التهاب را به جای زخم های خوب و کیست کاهش دهد.

اگر هیچ پاسخی با این دارو یافت نشود ، از داروهای خوراکی قوی رتینوئید برای درمان آکنه های کیستیک شدید استفاده می‌شود.

آنتی بیوتیک خوراکی به طور مکرر برای بیماران با آکنه شدید و برخی از بیماران با آکنه متوسط ​​نیز تجویز می شود.

مقدار آنتی بیوتیک خوراکی در ابتدا زیاد است و سپس بسته به کاهش آکنه، مقدار آن به تدریج کاهش می یابد.

به هر حال حداکثر میزان مصرف آنتی بیوتیک بیش از شش ماه نیست.

کو سیپرینیدول یک درمان هورمونی است که می تواند برای آکنه های شدیدتر که به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند، استفاده شود.

به کاهش تولید سبوم کمک می کند.

از کو سیپریندیول به مدت دو تا شش ماه باید برای بهبود قابل توجه آکنه استفاده شود.

کو سیپرینیدول ممکن است در سنین بالاتر به سرطان پستان مبتلا شود. احتمال کمی وجود دارد که کو سیپرینیدول باعث ایجاد لخته خون نیز شود.

زنان معمولاً از داروهای ضد بارداری خوراکی (قرص های جلوگیری از بارداری) استفاده می کنند که می تواند به تنظیم هورمون هایی کمک کند که ممکن است در سرکوب غده پرکار به عنوان درمان های طولانی مدت بیماری آکنه نقش داشته باشند.

مجله ای تحت عنوان پوست و درمان مقاله ای را منتشر كرد كه در آن توضیح داده شد كه تركیبی از انگور قرمز و شراب قرمز به نام رسوراترول ممكن است در صورت استفاده در تركیب با داروهای مصرفی موجود ، درمان موثری برای بیماری آكنه باشد.

شستن صورت با آب سرد یا داغ اصلاً ترجیح داده نمی شود. در عوض از آب ولرم و یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و دو بار در روز برای شستشوی ملایم صورت و جلوگیری از صابون و سایر محصولات حاوی مواد شیمیایی سخت که ممکن است آکنه موجود را تشدید کند ، استفاده شود.

لایه برداری و پاکسازی

لایه برداری شیمیایی پوست با لیکولیک، سالیسیلیک یا اسید لاکتیک در درمان آکنه فعال برای از بین بردن لایه بالایی خراب پوست است که شروع به ایجاد یک لایه صاف جدید می کند.

نوع دوم جای زخم های آکنه معمولاً با درم ابریژن درمان می شود در جایی که لایه رویی پوست با یک برس مفتول چرخشی با سرعت بالا یا سنگ روکش الماس برداشته می شود

لیزر

یک روش درمانی بهتر برای جای زخم، استفاده مجدد از سطح پوست با لیزر است که در آن در نور غلیظ پرتو لیزر برای سوزاندن قسمت کوچکتر یا بزرگتری از لایه بالایی پوست استفاده می شود.

سازمان غذا و دارو به مصرف كنندگان محصولات پوستي بدون نسخه براي آكنه هشدار داد و توصيه كرد كه در صورت بروز واكنش هاي شديد آلرژيك مانند احساس ضعف، مشكلات تنفسي، گرفتگي گلو يا تورم لب ها، زبان يا چشم ها، آنها را ترك كنند

جای زخم جوش و آکنه به چه شکل است.

در اثر ضایعاتی برطرف نشده و ملتهب نشده و اندازه و نوع آنها به علل ژنتیکی مختلفی بستگی دارد که در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین افراد باید از التیام صحیح ضایعات اطمینان حاصل کنند.

اسکارها فقط با ضایعات ملتهب، یعنی جوش، ندول یا کیست باقی می مانند. اما فشار دادن می تواند منجر به ضایعه ملتهب با زخم شود.جای زخم های رنگی در نتیجه خود فرآیند پوست ایجاد می شود در حالی که رنگ طبیعی آن را  بافت ترمیم می کند.

اسکار کوچک نوع اول، جای زخم کوچک چیزی نیست جز لکه ای از پوست با رنگ قهوه ای، صورتی یا بنفش، که نشان دهنده وجود جوش در آن نقطه است.

نوع دوم، جای زخم  یخ یا علامت پوک نامیده می شود و یک سوراخ کوچک در پوست است که در آن ضایعه وجود دارد.

جای زخم های خفیف آکنه تا شش هفته طول می کشد.

اگر محصولات بدون نسخه نتوانستن جوش و آکنه را از بین ببرند، برای بهبود جای زخم ها برای جلوگیری از تشدید شدن آکنه و ایجاد ریزش پوست و به عبارتی پوسته پوسته شدن در اطراف زخم ها ، درمان قوی تری با کرم های مبتنی بر رتینوئید ضروری است.

بهترین درمان های خانگی برای رفع جوش و آکنه

برای برطرف شدن جوش و آکنه برخی از روش های درمانی طبیعی ممکن است در کاهش التهاب و قرمزی و به طور کلی جوش و آکنه مفید باشند به جای اینکه پول برای درمان های گران قیمت صرف کنید، برخی از درمان های خانگی در زیر ذکر شده است.

سرکه سیب:

این یک منبع دائمی است که با استفاده از یک قسمت سرکه به سه قسمت آب می تواند به عنوان یک درمان کننده آکنه عمل کند زیرا باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده آکنه می شود.

این ماده حاوی اسید لاکتیک و مالیک است. هنگامی که استفاده می شود به پی اچ قلیایی تبدیل می شود که پوست شما را متعادل می کند و در برابر باکتری ها عمل می کند و وجود جوش و آکنه را ضعیف می کند و علائم قرمز را کاهش می دهد وآن را درمان می کند. آب لیمو همچنین به خشک شدن روغن اضافی و برافروختگی منافذ کمک می کند ، اما به طور متوسط از آنها استفاده می شود

عسل و دارچین:

خاصیت ضد میکروبی دارد ، بنابراین می تواند به جلوگیری از آکنه باکتری کمک کند. عسل دارای خاصیت ضد باکتری طبیعی برای بیرون آوردن باگ از پوست است. دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین با هم مخلوط می شوند تا کاملاً مخلوط شوند و قبل از مالیدن بر روی آکنه حالت خمیری تشکیل دهند. عسل و دارچین هنگام استفاده در ناحیه آکنه به عنوان عامل از بین بردن عمل می کند

اسیدهای موجود در شیر:

اسیدهای موجود در شیر به عنوان ضد باکتری عمل می کنند ، زیرا چربی موجود در آن رطوبت پوست بدن را ایجاد می کند و پوست را سرشار از مواد مغذی می کند. بنابراین شیر. پوست تحریک شده را آرام می کند و به کاهش قرمزی کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری ماست ساده یا شیر کم چرب یا پرچرب ، اما بدون چربی و یک قاشق غذاخوری خام طبیعی ، عسل ترکیب ماسبی برای از بین بردن جوش و آکنه هستند

میوه خام پاپایا:

این یک داروی طبیعی برای آکنه برای از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین چربی های اضافی از سطح پوست است که باعث نرمی آن می شود. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی پاپائین است که التهاب را کاهش می دهد و به جلوگیری از تشکیل عفونت کمک می کند.

جوش و آکنه

زردچوبه:

زردچوبه معمولاً به عنوان یک درمان خانگی موثر برای آکنه در نظر گرفته می شود. ¼ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به دو قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را خوب میکس کنید. مخلوط را روی صورت بمالید. بگذارید پانزده دقیقه بماند. سپس با آب خنک بشویید

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی به طور طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین.آ.سی..

از گوجه فرنگی برای درمان آکنه استفاده می شود زیرا این مواد در هر فروشگاه مواد غذایی موجود است. ابتدا یک گوجه فرنگی کوچک را از وسط نصف کنید. نیمه باز شده را روی قسمت هایی از پوست که آکنه وجود دارد بمالید. برای چند ثانیه روی محل مورد نظر قرار دهید. در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید. برای بدست آوردن نتیجه مناسب، دو بار در روز اقدام کنید

مخلوط نمک دریا:

مخلوط نمک دریا با عسل می تواند باعث خشک شدن جوش ها و جذب بیش از حد روغن شود. می تواند به عنوان یک درمان خانگی موثر برای درمان آکنه استفاده شود

اکیناسه:

برای تسریع ترمیم زخم و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود ، خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی آن نیز می تواند به آکنه کمک کند. از چای اکیناسه به عنوان یک شستشوی صورت روزانه استفاده کرده

آسپرین

(استیل سالیسیلیک اسید: اسید سالیسیلیک موجود در استیل سالیسیلیک اسید (آسپرین) برای کمک به نبرد در درمان آکنه استفاده می شود. آسپرین می تواند جوش ها را خشک کرده و التهاب را کاهش دهد.

جوش و آکنه

بی کربنات سدیم (جوش شیرین):

ماده ای که توانایی مقابله با قارچ ها و باکتری ها و خشک شدن چربی اضافی را دارد و پوست شما را نرم و زیبا می کند.

نصف فنجان جوش شیرین را با یک هشتم فنجان آب مخلوط کنید. خمیر را به خوبی در حرکات دورانی آهسته روی قسمت تحت تأثیر قرار دهید. بعد از 6 تا هفت دقیقه از این کار ، صورت خود را کاملا با آب ولرم بشویید.

سیر:

این یک داروی طبیعی خوب برای مقابله با آکنه است. خاصیت ضد باکتری دارد. می تواند به صورت موضعی برای کمک به کاهش جوش و آکنه استفاده شود. عصاره آب سیر را در یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید یا دو یا سه حبه را در آب یا ژل آلوئه ورا به مدت ده دقیقه له کنید

اسکراب قند:

قندهای سفید یا قهوه ای به کمک لایه بردار پوست باعث از بین رفتن سلولهای پوستی و مسدود شدن منافذ آکنه می شوند.

بابونه:

به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک می کند. در آسیاب قهوه محتویات یک کیسه چای بابونه را با آب کافی مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید.

زرده سفید تخم مرغ:

می تواند به محکم شدن سطح پوست ، کاهش منافذ و مبارزه با آکنه کمک کند. پروتئین ها و ویتامین های موجود در زرده تخم مرغ با آکنه مبارزه می کنند و باعث بازسازی سلول های پوست می شوند.

ژل آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا خاصیت ضد باکتریایی و ماده تسکین دهنده ای دارد که به عنوان ضد التهابی باعث کاهش قرمزی و تورم آکنه می شود

آلفا هیدروکسی اسید:

این اسید طبیعی موجود در مرکبات است. این اسید آلفا هیدروکسی هنگام استفاده بر روی پوست به از بین بردن سلولهای مرده پوست و از بین بردن منافذ پوست کمک می کند

ویتامین.آ

به کاهش چربی محصولات پوست کمک می کند.

بهترین منابع هویج، سیب زمینی شیرین و سبزیجات سبز تیره هستن

جلوگیری از کار استرس زا:

از استرس ذهنی اجتناب کنید زیرا روی برخی از هورمونها مانند کورتیزول و آدرنالین تأثیر می گذارد که باعث بدتر شدن آکنه می‌شود.

چند توصیه برای کسانی که دارای جوش و آکنه هستند.

  • جوش ها را انتخاب یا فشار ندهید
  • پوشش بالش خود را حداقل هفته ای یک بار عوض کنید
  • از مصرف نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های حاوی کافئین زیاد خودداری کنید.
  • هر چند روز یک بار تلفن خود را با یک دستمال ضد باکتری پاک کنید
  • سبزیجات و میوه های سبز تازه، ماهی، غلات مختلف را به رژیم غذایی اضافه کنید. همچنین غذای بیشتری حاوی فیبر در رژیم غذایی بگنجانید. بلغور جو دوسر و برنج را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • روزانه ورزش کنید و ترجیحاً حداقل 20 دقیقه پیاده روی کنید و بیشتر استراحت کنید. ناحیه شکم را با حرکت عقربه های ساعت ماساژ دهید
  • سعی کنید از خوردن غذا در اواخر شب به خصوص درست قبل از خواب خودداری کنید زیرا بدن شما غذا را به همان اندازه موثر تجزیه نمی کند که منجر به ایجاد سموم در بدن می شود
  • همیشه از آب و هوای گرم و مرطوب دور باشید زیرا باعث بدتر شدن آکنه می شود.
  • تا آنجا که ممکن است از کرم های مرطوب کننده، لوسیون های روان کننده و هرگونه مواد آرایشی حاوی محتوای روغن استفاده نکنید که می تواند مسدود شدن منافذ پوست شما را تسریع کند.
  • محصولات موی چرب را استفاده نکنید زیرا همان تأثیر آرایش های روغنی را دارند.
  • دختران و زنان مبتلا به آکنه به دلیل تغییرات خاصی که در هورمون های آنها رخ داده است ، ممکن است قبل از رسیدن قاعدگی بدتر شوند.
  • جوش ها را فشار ندهید، زیرا جدا از افزایش زخم، احتمال آکنه بدتر می شود.
  • شستن صورت دو بار در روز با پاک کننده بدون روغن ضروری است. تمیز کردن کامل پوست قبل از خواب ، از جمله پاک کردن آرایش اجتناب ناپذیر است.

نتیجه گیری:

علیرغم تحقیقات علمی اخیر، محققان هنوز قادر به نتیجه گیری صحیح علمی درباره آکنه در قسمتهای مختلف بدن نیستند. اما گزینه مناسب این است که با تمیز نگه داشتن پوست صورت و بدن هر روز همه مواردی را که باعث ایجاد یا بدتر شدن آکنه می شوند کنار بگذارید.

رژیم غذایی، سبک زندگی و گیاهان می توانند بخشی مهم در درمان های طبیعی باشند. بعد از ظهور آکنه  می توان با درمان کنترل کرد. هدف اصلی از درمان آکنه، کاهش یا پاک سازی لکه ها از طریق درمان ها یا مراقبت از پوست برای جلوگیری از تولید سبوم، رشد باکتری ها، ریزش سلول های پوستی و از بین بردن منافذ پوست است.

آکنه بین دوازده تا بیست و سه سالگی می آید و می رود، اما برخی از افراد به دلیل تولید سطح بالاتری از آندروژن در سیستم های خود دچار آکنه شدید می شوند ، اما مردان بیشتر از زنان مبتلا به آکنه هستند.

بیش از 40 درصد از تمام نوجوانان در صورت شدید شدن به مراقبت های پزشکی نیاز دارند، اما در بیشتر موارد معمولاً بدون درمان برطرف می شوند.

به هر حال، درمان های مدرن پزشکی و محصولات بدون نسخه نیاز افرادی را که از آکنه رنج می برند بدون احساس درد تأمین می کنند. در زنان، آکنه با چرخه باروری و تغییر سطح هورمون در ارتباط است.

استرس باعث ایجاد آکنه نمی شود اما استرس می تواند باعث بدتر شدن آن شود. آکنه گردن یک پیشنهاد دشوار است زیرا گردن یکی از مناطق حساس بدن است و به مرطوب کننده و مراقبت مناسب نیاز دارد. تحقیقات و تحقیقات بیشتر برای یافتن ریشه علت آکنه ادامه دارد.


برچسپ ها:
انواع جوش و آکنه
بهترین درمان های خانگی برای رفع جوش و آکنه
جوش زدن صورت نشانه چیست
جوش صورت نشانه چیست
درمان جوش و آکنه صورت
دلایل ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت
علت جوش صورت

ارسال دیدگاه