آیا فست فود ها واقعأ باعث ایجاد آکنه و جوش می شوند؟

آیا فست فود ها واقعأ باعث ایجاد آکنه و جوش می شوند؟

پوست | مراقبت پوست

در اینجا به این موضوع که چرا و چگونه غذا های سرخ کردنی روی پوستتان تأثیر می گذارد و باعث ایجاد آکنه می شود و در صورت بروز چه اقداماتی می توانید انجام دهید.

میان وعده های سرخ کردنی و فست فودها همیشه راحت ترین انتخاب محسوب می شوند. مصرف چیپس و پفک و هله و هوله همیشه محبوب بودند اما پس از مصرف این خوراکی ها چه اتفاقاتی رخ می دهد؟آیا فست فوها در ایجاد آکنه نقش دارند؟

احساس گناه می کنید، به کاسه خالی نگاه کنید و امیدوار باشید که به زودی جوشی روی صورتتان ظاهر نشود. اگر پوست مستعد آکنه دارید و هربار که غذای سرخ کردنی یا چرب می خورید ، جوش می زنید. لازم است که این مطلب را بخوانید.

در اینجا به این موضوع که چرا و چگونه غذا های سرخ کردنی روی پوستتان تأثیر می گذارد و باعث ایجاد آکنه می شود و در صورت بروز چه اقداماتی می توانید انجام دهید.می پردازیم زیرا این موضوعی نیست که نادیده گرفته شود.

چرا فست فوت ها و سرخ کردنی ها در ایجاد آکنه نقش دارند؟

وعده های غذایی سرخ کردنی خود را بتا غذاهای پخته جایگزین کنید؟

چرا فست فود ها و سرخ کردنی در ایجاد آکنه نقش دارند؟

غذاهای سرخ شده مانند چیپس و سیب زمینی سرخ شده و غذاهای تند مملوء از چربی های اشباع شده، کربوهیدراتها هستند که باعث می شود پوست شما چربی بیشتری تولید کند. قطعأ چربی بیشتر روی پوستتان منجر به آکنه های بیشتری می شود.

همچنین این میان وعده های پر چرب دارای نمک یا قند زیاد هستند که بر سطح هورمون های شما تأثیر می گذارند و موجب پیشرفت و زیاد شدن آکنه می شوند. روی هم رفته غذاهای سرخ کردنی باعث می شوند که پوستتان چربی تولید کنند و بنابراین آکنه ها نمایان میشوند. اما راه حل چیست؟

ما اینجا یک راه حل داریم و آن … وعده های غذایی سرخ شده خود را با غذاهای پخته جایگزین کنیم حالا شما مجبور نیستید سیب زمینی سرخ کرده یا مرغ سوخاری و…. را کنار بگذارید . کاری که می توانید انجام دهید انتقال به یک جایگزین سالم که یعنی غذای پخته شده است.

به راحتی این میان وعده های سرخ شده را با نسخه های سالم و پخته شده جایگزین کنید شما میتوانید سیب زمینی خلال و چیپس سیب زمینی را بدون هیچ نگرانی در مورد آکنه میل کنید.

میان وعده های غذایی شما نیاز به میزان بسیار کمی روغن ( به جای غرق شدن و غوطه ور شدن در روغن های چرب و اشباع شده) برای سرخ شدن دارند. این گونه غذا ها سالم تر هستند و چربی اضافه تولید نمی کنند و یا اختلالات هورمونی ایجاد نمی کنند.

همچنین می توانید با استفاده از روغن زیتون جهت پخت و پز از ایجاد جوش و آکنه ها، پیشگیری نمایید. اگر احساس انگیزه بیشتری برای مصرف غذای سالم و درنتیجه دست یابی به پوست روشن دارید میتوانید سیب زمینی شیرین را جایگزین کنید.


برچسپ ها:
ایا خوردن فست فود باعث ایجاد جوش می شود؟
چرا فست فود ها و سرخ کردنی در ایجاد آکنه نقش دارند؟
دلایل ایجاد جوش و آکنه

ارسال دیدگاه