مزو تراپی مو!!!درمان ریزش موی سر با مزوتراپی مو

مزو تراپی مو!!!درمان ریزش موی سر با مزوتراپی مو

مزوتراپی مو | مو

آیا موهایتان شروع به ریزش کرده و به کمک درمانی به نام مزوتراپی یا درمان ریزش موی سر می توانید تنها در چند جلسه موهایتان را دوباره به دست بیاورید. دلایل ریزش مو عبارتند از کاهش خون در پوست سر ، کمبود مواد مغذی ، DHT ضروری و به هم خوردن تعادل هورمون ها

آیا موهایتان شروع به ریزش کرده و به کمک درمانی به نام مزو تراپی مو یا درمان ریزش موی سر می توانید تنها در چند جلسه موهایتان را دوباره به دست بیاورید.

دلایل ریزش مو عبارتند از کاهش خون در پوست سر ، کمبود مواد مغذی ، DHT ضروری و به هم خوردن تعادل هورمون ها که بر فولیکول های مو تأثیر می گذارد. مثل تولید بیش از اندازه آندروژن می شود و می تواند در مردان هم همین طور باشد و در مزوتراپی از هر دو محرک فیزیکی(مکانیکی) و شیمیایی استفاده می شود، بسته به مشکل مورد درمان، دوزهای کوچکی از داروهای مختلف به نواحی معینی از پوست سر تزریق می شود. این دوزها مثل یک گلوله دارویی عمل کنند که مستقیماً به ناحیه مورد نظر از بدن انتقال داده می شود.

مزوتراپی مو چیست؟

در مزوتراپی مو مواد مغذی به شکل مایع از قبیل ویتامین ها، عصاره برخی از گیاهان دارویی، پروئین و اسید های آمینه در پوست سر تزریق و به طور مستقیم داخل ریشه های مو جذب می گردد . محلول های متفاوتی توسط لابراتورهای مختلف جهت استفاده در مزوتراپی تولید و عرضه می شود.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش کاملاً بی خطر است و هیچ گونه منعی برای استفاده از آن وجود ندارد. برای اطمینان از مناسب بودن این روش برای بدن و پوست سرتان می بایست با یک متخصص مو مشورت کنید و یک تست آلرژی(حساسیت) هم انجام دهید تا مشخص شود که هیچ یک از اجزای ترکیب مورد استفاده باعث واکنش آلرژیک در شما نمی شود و زنان باردار و شیرده هم نمی توانند از مزوتراپی موی سر استفاده کنند. اگر شما موی زیادی از دست داده اید این روش چندان برایتان موثر نمی باشد بهتر است در این مورد با یک متخصص مشورت کنید.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

هر شخص که دچار ریزش مو، نازکی تارهای مو، یا قصد تقویت موهای خود را داشته می تواند تحت مزوتراپی قرار گیرد. اما همان طور که اشاره شد برای کسب نتیجه کامل، بهتر است ابتدا تحت نظر پزشک با انجام آزمایشات خون و تست های تخصصی علل ریزش مو را ریشه یابی کنید و در کنار انجام مزو تراپی مو درمان مناسب را انجام دهیم. برای به دست آوردن بهترین نتایج در سریع ترین زمان می بایست بیمار تغذیه سالمی داشته باشد و غذاهای ناسالم مصرف نکند و به طور مرتب ورزش کند و این روش دیگر نیازی به جراحی های پیوند مو و سایر گزینه های دردناک و گران قیمت ندارد.

عوارض جانبی مزوتراپی:

اگر چه مزوتراپی عمدتاً بدون درد است ، اما برخی از بیماران بعد از درمان دچار درد و ناراحتی هایی می شوند . عوارض جانبی احتمالی بعد از انجام مزوتراپی عمدتاً نتیجه ی ورود سوزن به پوست است، بنابراین برخی از افراد ممکن است بعد از مزوتراپی دچار درد، عفونت، تغییر رنگ پوست، التهاب یا حتی عفونت شوند.

مزایای جانبی مزوتراپی:

  • سالم شدن موی سر
  • بهبود آب رسانی پوست از همان جلسه اول مشخص است و پوست پس از یک جلسه بسیار مرطوب تر به نظر می رسد.
  • با استفاده از این روش عملاً می توانید از طاسی جزئی و کامل خلاص شوید.
  • مزوتراپی از روش های جراحی مشابه، بسیار ارزان تر است.
  • مزوتراپی از چند روش دیگر درمان ریزش مو، بی خطرتر است.
  • بعد از درمان به استراحت نیاز نمی باشد، طوری که می توانید بعد از درمان به سر کارتان برگردید.

هزینه ی مزوتراپی

هزینه مزو تراپی مو براساس ملزوماتی که دارد متغیر می باشد، این هزینه ها به کیفیت موهای شما بستگی دارد و متناسب با تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان موهای شما ممکن است افزایش یافته یا کاهش یابد.

توصیه های لازم برای قبل و بعد از جلسات مزوتراپی :

قبل از مراجعه به پزشک موهای خود را با شامپوی مناسب شست و شو دهید و از هیچ ماده حالت دهنده، محلول های ضد ریزش مو چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده ننمایید تا 24 ساعت بعد از تزریق محلول از استحمام خودداری نمایید. در دوره ی مزوتراپی از رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی مانند حالت دهنده های مو و … خودداری نمایید . اگر از محلول ضد ریزش مو استفاده می کنید از یک روز قبل و یک روز بعد از جلسه مزوتراپی از مصرف آنها خودداری کنید. در روزهای بعد از تزریق مجلول در صورت امکان هر روز برای چند دقیقه سر خود و محل تزریق را با نوک انگشتتان به آرامی ماساژ دهید.

نتیجه مزوتراپی:

  • قبل از شروع درمان مزوتراپی باید بیمار 3 روز قبل از شروع درمان از مصرف آسپرین یا داروهای ضد التهاب خودداری کند.
  • اگر بیمار به سرعت دچار کبودی می شود باید یک هفته قبل از شروع درمان از قرص آرنیکا استفاده کند.
  • بیمار باید مقدار زیادی آب بنوشد تا دچار کم آبی بدن نشود.
  • پزشک از بیمار می خواهد که قبل از شروع درمان کمی غذای جامد بخورد.
  • در صورتی که بیمار بیش از 4 جلسه تحت درمان قرار گیرد . میزان موفقیت بیش از 80درصد خواهد بود و مدت بیشتری باقی خواهد ماند.

برچسپ ها:
راههای درمان ریزش مو
مزوتراپی
مزوتراپی برای مو
مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟
مزوتراپی مو چیست؟

ارسال دیدگاه