آر اف چیست؟کاربردها، مزایا و معایب استفاده از دستگاه های آر اف

آر اف چیست؟کاربردها، مزایا و معایب استفاده از دستگاه های آر اف

RF | زیبایی

آر اف ( رادیو فرکانسی (RF) ) ،یکی از تجهیزاتی که در سالهای اخیر جهت درمان چین و چروک پوست بکار رفته، دستگاه آر اف است.در سال های اخیر رادیو فرکانسی (RF) به عنوان درمان انتخابی و تایید شده در برطرف کردن چین و چروک های پوست معرفی شده است.

آراف چیست؟

یکی از تجهیزاتی که در سالهای اخیر جهت درمان چین و چروک پوست بکار رفته، دستگاه آر اف است.

در سال های اخیر رادیو فرکانسی (RF) به عنوان درمان انتخابی و تایید شده در برطرف کردن چین و چروک های پوست معرفی شده است. مطالعات گسترده تغییرات الیاف کلاژن پوست و بهبود و ترمیم بافت پوست تحت درمان با RF را نشان می دهد.

RF آراف از طریق ایجاد حرارت در درم (سطح زیرین پوست Derm) که مسئولیت کلاژن سازی پوست را به عهده دارد، سبب رسیدن به نتیجه دلخواه می شود زمانی که حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می‌شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود.

فرکانس رادیویی نوعی انرژی است که به صورت فرکانس یا طول موج در ثانیه اندازه گیری می شود. همه انواع انرژی ها، از امواج صوتی تا امواج رادیواکتیو گاما بر اساس فرکانس آنها در طیف الکترومغناطیسی طبقه بندی می شوند.

فرکانس رادیویی یک دسته در این طیف است و شامل بسیاری از انواع انرژی معمولی است که ما هر روز از آن ها استفاده می‌کنیم: سیگنال های واى فاى، امواج رادیو و تلویزیون و اجاق های مایکروویو. انرژی فرکانس رادیویی استفاده شده در سفت کردن پوست در محدوده 450 کیلوهرتز است که در انتهای محدوده رادیویی قرار دارد.

طول موج مورد استفاده در سفت کردن پوست حدود 100 میلیون بار از نور مرئی آهسته تر است و بیش از 1 میلیارد برابر کندتر از اشعه ایکس است.

روش جوانسازی پوست به وسیله RF با اثرگذاری بالا و استفاده از رادیو فرکانس احتمال آسیب و عوارض جانبی را به حداقل رسانده، که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روش جوانسازی از طریق رادیو فرکانس را مورد تایید قرار داده است.

انواع آر اف کدام است؟

انواع دستگاه آر اف در شکل تک قطبی و دو قطبی ارائه می شود. در آر اف تک قطبی، امواج گرمایی در لایه های عمیق پوست اعمال شده و کاربرد آن اکثرا برای لاغری و کاهش سلولیت است. در آر اف دو قطبی، درمان در لایه های سطحی پوست ایجاد شده و هدف آن، جوانسازی پوست است.

کاربردهای آر اف RF

آر اف می‌تواند برای درمان تعداد زیادی از مشکلات پوستی استفاده شود. برخی درمان‌ها عبارت‌اند از:

  • رفع شلی پوست
  • رفع تیرکی پوست
  • چین‌ و چروک و خطوط صورت
  • جوان‌سازی
  • اسکار آکنه
  • رفع منافذ باز پوست
  • بازسازی پوست
  • رفع چروک دور چشم
  • کاهش اسکار
  • درمان ترک‌های پوستی
  • درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

آیا آر اف در جوانسازی پوست تاثیر می گذارد؟

امروزه درمان آر اف در جوانسازی پوست به طور گسترده ای صورت گرفته و با توجه به مشکلات پیری مشترک برای مردان و زنان به کار گرفته می شود. تاثیر گذاری این روش در جوانسازی پوست، به صورت کاهش و یا حذف سلولیت از پوست است. با توجه به اینکه پوست زنان با مردان متفاوت است، روش درمانی آر اف برای هر دو گروه در نظر گرفته شده است.

این روش در جوانسازی پوست زنان بیشتر به کار می رود به عنوان مثال، بروز سلولیت فقط در زنان مشاهده می شود. سلولیت، نوعی آسیب پوستی زنانه است که معمولا در اطراف باسن و در پشت ران ها ایجاد شده و چربی بیشتری در آن ناحیه متراکم می شود.

همچنین می توانیم ازRF برای کمک به رفع سلولیت و از بین بردن چربی های تجمع یافته استفاده کنیم که این اثر را از طریق بهبود در جریان خون بافتی و خرد کردن سلول های چربی می گذارد که مجموع این اثرات RF که روی کم شدن چربی بدن تاثیر دارد، RF را برای همه افرادی که پوست های شل و افتاده دارند می توانیم بکار ببریم.

RF توسط ۲ فرآیند جدا از هم موجب جوانسازی پوست می شود:

  • اثر فوری که در فیبرهای کلاژن انقباض ایجاد می کند و پوست جمع می شود که این اثر را بلافاصله بعد از RF می توانیم مشاهده کنیم.
  • اثر تاخیری که در این روش سلول های کلاژن روند ترمیم را در پیش میگیرند که در اثر تحریک با RF ایجاد می شود و بعد از چند ماه می توان نتیحه آن را دید.

بر خلاف سلولیت هایی که شامل چربی های بدن و چربی پوست بوده و بیشتر در زنان ایجاد می شود، چربی های کلی بدن برای هر دو گروه مرد و زن ایجاد شده و با این روش قابل درمان است.

تاثیر دستگاه RF برای لاغری چقدر است؟

دستگاه RF امواج رادیویی را با فرکانس بالا تولید و از بافتهای بدن عبور می‎دهد. این امر باعث تولید حرارت عمقی به میزان 38 الی 44 درجه سانتیگراد در چربی های اضافه بدن می‎شود. در نتیجه دستگاه برای درمان سلولیت و لاغری موضعی از قبیل شکم، پهلو، ران، بازو، سینه و غبغب استفاده می‎شود.

همچنین از طریق این دستگاه می‎توان فرایند جوانسازی پوست را در بیماران انجام داد. در نتیجه این کار کلاژن سازی، پف چشم، سیاهی زیر چشم و چین و چروک های سطحی مانند خط خنده و … ، در بیماران از بین می‎رود.

علاوه بر کاربردی که از دستگاه RF برای لاغری موضعی دارد، این دستگاه می‎تواند برای گرم کردن و کشیدن پوست جهت تقویت جریان خون و شکستن سلولیت و چربی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این روش می‎تواند برای افرادی که نسبت به افتادگی غبغب، گونه و گردن خود ناراضی هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

چه کسانی برای انجام آر اف مناسب هستند؟

این نوع درمان برای همه، چه مرد و چه زن و در کل هر کسی که دوست دارد چین‌وچروک و شیارهای پوست صورت خود را درمان کند انتخاب خوبی است. آر‌اف صورت برای درمان انواع پوست صورت مناسب است. افرادی که افتادگی پوست صورت و همچنین چین ‌و چروک آن ها خیلی شدید و عمیق نیست و آمادگی لازم برای جراحی تهاجمی پوست صورت را ندارند گزینه‌های مناسبی برای این روش درمانی هستند.

در کل، افرادی که تازه نشانه‌های پیری در پوست آنها نمایان شده و نیازی به لیفت صورت و لاغری موضعی ندارند می‌توانند از مزایای روش درمانی RF فرکشنال بهره ببرند.

با تمام مزایایی که این روش دارد در برخی موارد محدودیت داشته و قابل استفاده نیست. به‌عنوان مثال، افرادی که قلبشان با باطری کار می‌کند، افرادی که در ناحیه درمان دارای صفحات فلزی و یا پین هستند، افراد مبتلا به بیماری‌های حاد قلبی و بیماری‌های بافت همبند و زنان باردار و شیرده نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

مزایای استفاده از دستگاه RF

درمان پوست با آراف، یک روش آسان، بدون درد و غیر جراحی است که موجب کاهش خطوط ظریف پوستی، افتادگی پوست و در کل افزایش خاصیت ارتجاعی و بافت پوست می‌شود. یکی از مهمترین مزایای درمان با دستگاه آراف، تحریک افزایش تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود جریان خون است. این موارد مهم طبیعتا موجب جوانسازی پوست در عرض چند ماه می‌شوند.

عوارض آر اف

ممکن است درمان فرکانس رادیویی به دلیل عدم ایجاد آسیب، یک راه مناسب برای مقابله با برخی ازمشکلات رایج پوست باشد اما این نیز معایبی دارد. در زیباسازی یا هر نوع درمانی، هیچ روشی کاملا ایمن و بیخطر نیست. هر روشی می تواند عوارض مخصوص به خود را داشته باشد که درجه آن ممکن است کم یا زیاد باشد. از این رو به عوارض آر اف هم باید توجه کرد.

درمان RF باعث عوارض جانبی می شود که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما می توان به راحتی با اقدامات احتیاطی مناسب مانع از ایجاد این عوارض جانبی شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که این عوارض دائمی نبوده و به مرور برطرف می شوند.

  • کمی التهاب و قرمزی روی پوست
  • تورم ملایم
  • حساسیت محل درمان
  • فرورفتگی
  • سوزش صورت
  • حساسیت جزئی
  • خشکی صورت

ممکن است کبودی نیز به عنوان یک عارضه جانبی دیده شود. همانطور که هیچ دو نفر شبیه نیستند علائم و عوارض جانبی RF نیز همانطور که گفته شد در افراد مختلف متفاوت است. کارشناسان توصیه می کنند پس از درمان آر اف از محلول های موضعی پوست استفاده نشود تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد. در این درمان تابش نیز وجود دارد.

کارشناسان می گویند این میزان تابش باعث آسیب نمی شود، اما ممکن است بعضی افراد حساس باشند. کسانی که حساس هستند درد را تجربه می کنند. این درمان برای سفت کردن پوست در مقایسه با درمان های دیگر تاثیر بیشتری دارد اما نتیجه این درمان همیشه قابل پیش بینی نیست.

تعداد جلسات درمان RF به چه صورت است؟

برخلاف بسیاری از روش‌های لیزر که به چهار جلسه یا بیشتر نیاز دارند، یک جلسه درمان آر اف در بیشتر بیماران ممکن است کافی باشد. پزشک تعداد جلسات درمان را که برای هر بیمار مناسب است، بر اساس نیازها و اهداف بیمار تعیین می‌کند.

آر اف بهتر است یا هایفو

در روش هایفو از طریق امواج بالا به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و سرعت اثربخشی و زیباسازی پوست در این روش نسبت به روش آر اف، بالاتر است .

هزینه آر اف

هزینه آر اف با توجه به محل مورد نظر بدن و ظاهر و نتایج آن، متغیر است.


برچسپ ها:
آر اف
آر اف Rf
آر اف برای دور چشم
آر اف برای صورت
آر اف بهتر است یا هایفو؟
آر اف پوست
آر اف تراپی
آر اف جوانسازی پوست
آر اف چیست؟
آر اف دقیقا چیست؟
آر اف صورت و بدن
آر اف غبغب
آر اف فرکشنال
آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد؟
آر اف فرکشنال چیست؟
آر اف فرکشنال یا رادیوفرکانس (RF)چیست؟
آر اف لاغری
آر اف معمولی
آر اف یک درمان سریع و بدون زخم برای سفت کردن پوست و جوانسازی آن به منظور بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد است. آیا آر اف امن است؟
آفتاب ‌سوختگی و اسکارها و... استفاده می‌شود.
آیا آر اف (RF) برای صورت امن است؟
آیا آر اف امن است؟
آیا عوارض آر اف برای لاغری زیاد است؟
از عوارض آر اف
اکسیژن رسانی به پوست
التهاب و خارش است که به مرور زمان رفع می شود.
انواع ار اف کدام است؟
بهترین دستگاه آر اف فرکشنال
پوست:مزایا و هزینه جوانسازی و کشیدن (لیفتینگ) پوست صورت با آر اف (RF)
تاثیر دستگاه RF برای لاغری چقدر است؟
جوانسازی پوست
جوانسازی پوست با آر اف
جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ چیست؟ مزایا، معایب و هزینه آن به چه صورت است؟
جوانسازی پوست صورت با آر اف
چروک‌های پوستی
چگونه آر اف باعث سفت شدن پوست مى شود؟
خشکی
دستگاه آر اف
دستگاه آر اف فرکشنال (rf) نقش مهمی در زمینه جوان‌سازی و زیبایی پوست دارد و برای درمان شلی پوست، چروک‌های پوستی، آفتاب ‌سوختگی و اسکارها و... استفاده می‌شود.
دستگاه آر اف یکی از تجهیزاتی است که جهت درمان چین و چروک پوست بکار رفته است. تغییرات الیاف کلاژن پوست و بهبود و ترمیم بافت پوست تحت درمان با RF را نشان می دهد.
رفع سلولیت های دوران بارداری با آر اف امکان پذیر است.
روش کار لیزر آر اف
سفت کردن پوست
ضررهای آر اف
عوارض آر اف
عوارض آر اف بیشتر است یا هایفوتراپی؟
عوارض آر اف پوست
عوارض آر اف فرکشنال
عوارض جانبیRF
فرکشنال لیفتینگ (لیفت) صورت یا کشیدن پوست صورت برای جوانسازی
قیمت دستگاه آر اف
کاربرد آر اف
کاربردهای RF
کاربردهای آر اف فرکشنال
لیزر آر اف فرکشنال (rf) برای جوانسازی پوست صورت؛ کاربرد ها و مزایا
لیفت صورت
مراحل انجام آر اف فرکشنال
مزایای جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
مزایای فرکشنال RF
معایب جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
معایب و هزینه آن به چه صورت است؟
هزینه آر اف
هزینه انجام RF چقدر است؟
هزینه جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
یکی از راههای جوانسازی پوست استفاده از آر اف فرکشنال می باشد که در این تکنیک دیگر از امواج مضر نوری استفاده نشده و امواج آر اف جایگزین آن خواهد شد.

ارسال دیدگاه