انواع روش های بیهوشی و بی‌حسی برای جراحی های زیبایی

انواع روش های بیهوشی و بی‌حسی برای جراحی های زیبایی

جراحی | زیبایی

داشتن ظاهری آراسته و زیبا موجب افزایش اعتماد بنفس افراد به خصوص زنان می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا با انواع روش های بیهوشی را در جراحی های زیبایی آشنا شویم. بیهوشی از بین بردن حس درد و کمتر شدن آکاهی فرد در هنگام عمل جراحی است.

در دهه های اخیر زیبایی صورت و پوست با روش های نوینی انجام شده است که کمترین درد و عوارض را به همراه دارد، همچنین دوره نقاهت کوتاه و نتیجه مطلوبی را با خود به ارمغان می آورد. داشتن ظاهری آراسته و زیبا موجب افزایش اعتماد بنفس افراد به خصوص زنان می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا با انواع روش های بیهوشی را در جراحی های زیبایی آشنا شویم.

امروزه زیبایی با گذشت زمان تغییر زیادی کرده است.زیبایی در یک فرد فقط ظاهر خارجی نیست بلکه قدرت داخلی را نیز شامل می شود. زمینه دوم آن ایجاد آرامش در قلب‌هاست. کسی که زیبا خوانده می شود این آرامش را در درون خود نیز حس می کند. زیبا بودن یک مسئولیت است شما بایدقدرت زیادی داشته باشید تا از عهده آن برآیید اینکه به بدنتان اهمیت دهید موضوع بسیار مهمی است. اهمیت دادن به خودتان هم شما و هم زندگی شما را زیباتر می کند.

چرا جراحی زیبایی انجام می‌شود؟

جراحی پلاستیک، جراحی است که شامل بازسازی، ترمیم و یا تغییر شود. جراحی ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جراحی ترمیمی
  • جراحی زیبایی

جراحی ترمیمی برای جراحی جمجمه، صورت و جراحی دست و درمان سوختگی ها است و جراحی زیبایی برای بهبود عملکرد و یا بازسازی قسمتی از بدن بکار می رود. هدف اصلی در جراحی زیبایی بهبود ظاهر هر فرد است.

تعریف از جراحی زیبایی:

جراحی زیبایی به عملی گفته می‌شود که برای زیباسازی، تغییر و یا رفع آسیب در هر فرد به کار می رود. افراد به دلایل مختلفی از درمان های زیبایی برای بدن و صورت خود استفاده می کنند. برخی می خواهند ویژگی هایی را که دوست ندارند تغییر دهند و برخی می خواهند جوان تر و زیباتر به نظر برسند. این کار به شما اعتماد بنفس می بخشد و به سلامت عمومی شما کمک زیادی می‌کند.

تعریف انواع روش های بیهوشی و نوع بیهوشی

بیهوشی از بین بردن حس درد و کمتر شدن آکاهی فرد در هنگام عمل جراحی است. بیهوشی می تواند ناحیه ای و یا کامل باشد همه ی آن بستگی به نوع عمل و بدن بیمار دارد که قبل از انجام کار حتما فرد ببمار باید تست هایی انجام دهد این تست ها نشان دهنده حساسیت ببمار به بیهوشی است.

بیهوشی و انواع آن

انواعی از بیهوشی ها

بیهوشی عمومی:

در این عمل شخص بیمار کاملا بیهوش است و قادر به احساس درد از سوی پزشک به هیچ عنوان‌ نمی باشد. بیهوشی‌ عمومی چیزی فراتر از خواب طبیعی است که بدن قادر به پاسخ دادن به سیگنال های درد نمی باشد.

بیهوشی موضعی:

این نوع بیهوشی جزء بی خطرترین و آسان ترین راه برای بهبودی است. با این بی حسی ناحیه ای که تحت درمان است با دارویی مانند لیدوکائین تزریق می شود و بعد از تزریق شخص فقط احساس فشار و کمی درد می‌ کند.

بیهوشی منطقه ای :

بیهوشی منطقه ای یعنی استفاده از بیهوشی در نزدیک بخشی از بدن که دارای رشته های عصبی زیاد است که باعث بی حس شدن آن بخش از بدن که توسط رشته اعصاب تغذیه می شوند، می شود.

لیدوکائین :

لیدوکائین بی حس کننده موضعی تزریقی است که باعث بی حس شدن پوست شما در ناحیه ای که روی آن عملی می خواهد انجام شود می شود و اما برخی از کرم های پوستی حاوی لیدوکائین مخلوط با داروهای دیگری از بی حسی موضعی می باشند.
این ماده از نوع آمینو اسید است که در بلوک های عصبی هم از آن استفاده می شود. معمولا ظرف چند دقیقه شروع می شود و معمولا تا سه ساعت ادامه می یابد.

پماد بی حسی موضعی بنزوکایین (Benzocaine)

بنزوکائین مانند یک مانع شیمیایی عمل می کند بنزوکایین و لیدوکائین معمولا با بدن انسان ها سازگار است اما برخی به یک یا هردو بی حسی آلرژی دارند بنابراین بهتر است قبل از انجام کار مقدار کوچکی از آن را روی پوست خود امتحان کنید و از حساسیت خود به بی حسی اطلاع حاصل کنید

پماد بی حس کننده گیاهی:

معمولا کسانی که به پماد های شیمیایی حساسیت دارند از این نوع پماد استفاده می کنند پماد های بی حسی گیاهی اثر مشابهی با کرم های شیمیایی دارند پس اگر پوست حساسی دارید می توانید از این پماد استفاده کنید


برچسپ ها:
انواع بیهوشی و بی حسی های موضعی
انواع روش های بیهوشی
بیهوشی چیست؟

ارسال دیدگاه

  • magasin belgique meuble

    Thanks.