بوتاکس و پرکننده های پوستی _ تفاوت بین آن ها در چیست؟

بوتاکس و پرکننده های پوستی _ تفاوت بین آن ها در چیست؟

تزریق ژل | زیبایی

بوتاکس و پرکننده های پوستی درمان های زیبایی است که از طریق تزریقات انجام می شود، معمولاً در مطب پزشک. آنها حداقل تهاجمی هستند، به این معنی که آنها جراحی نمی کنند. اما در اینجاست که شباهتهای آنها پایان می یابد.

تفاوت بین بوتاکس و پرکننده های پوستی چیست؟

بوتاکس و پرکننده های پوستی درمان های زیبایی است که از طریق تزریقات انجام می شود، معمولاً در مطب پزشک. آنها حداقل تهاجمی هستند، به این معنی که آنها جراحی نمی کنند. اما در اینجاست که شباهتهای آنها پایان می یابد.

طبق گفته های انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، درمان های بوتاکس و پرکننده های پوستی رایج است و بیش از 9 میلیون عمل در سال 2015 انجام می دهد. بوتاکس حاوی باکتریهای خالص شده و عضلات را انجماد می کند. با انجام این کار، بوتاکس می تواند به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از بیان صورت کمک کند.

پرکننده های پوستی حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که به مناطقی که به دلیل پیری نازک شده اند، پر می کنند. این نازک شدن در گونه ها، لب ها و اطراف دهان شایع است. مردم باید از هزینه ها و خطرات درمان آگاه باشند و از آنچه می توانند انجام دهند انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس ممکن است به اصلاح چین و چروک های پویا مانند پاهای کلاغ اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی کمک کند. بوتاکس یک فرم خالص از سم بوتولینوم است که از باکتری ها بدست می آید. اگرچه در مقادیر بیشتر کشنده است، مقدار کمی تنظیم شده بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها داده شده است با خیال راحت برای ده ها سال استفاده شده است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنالهای عصبی در عضلات محل تزریق، کار می کند. هنگامی که آن سیگنال های عصبی قطع شود، عضله مبتلا به طور موقت فلج یا یخ زده می شود. بدون حرکت این عضلات منتخب در صورت، ممکن است چین و چروک خاصی نرم شود، کاهش یابد یا حتی برداشته شود. بوتاکس و سایر روشهای درمانی که با سم بوتولینوم انجام می شوند، گاهی اوقات به عنوان سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها نامیده می شوند.

درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم با نام های تجاری Botox Cosmetic ، Dysport و Xeomin به فروش می رسد.

بوتاکس چه چیزی را می تواند اصلاح کند؟

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که ناشی از حرکت عضلات هستند کار می کند. اینها به عنوان چین و چروک پویا شناخته می شوند و اغلب “خطوط بیان” نامیده می شوند.

رایج ترین چین و چروک های پویا که بوتاکس قادر به درمان آن است خطوط روی صورت فوقانی مانند “11” بین مرور، خطوط افقی روی پیشانی و پای کلاغ دور چشم است. این خطوط در اثر لبخند زدن، اخم کردن، لوزه زدن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروکهای خوب ایجاد شده در اثر ضخیم شدن یا از بین رفتن لکه دار شدن صورت کار نخواهد کرد. اینها به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند. چین و چروک استاتیک شامل خطوطی در گونه ها، گردن و نواحی جوز می شود.

بوتاکس یک درمان دائمی نیست. برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک درمان های مکرر ضروری است. بیشتر افراد دریافتند که اثر آرامش بخش ماهیچه ای بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد.

عوارض و ملاحظات جانبی بوتاکس

ASPS بوتاکس را بی خطر می داند و 6.7 میلیون عمل در سال 2015 انجام شده است. از آنجا که بوتاکس با گذشت زمان از بین می رود، بیشتر عوارض جانبی موقت هستند. عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق نزدیک چشم
  • ضعف یا فلج عضلات اطراف
  • کهیر، بثورات یا خارش
  • درد، خونریزی، کبودی، تورم، بی حسی یا قرمزی
  • سردرد
  • دهان خشک
  • علائم مانند آنفولانزا
  • حالت تهوع
  • مشکل در بلع، صحبت کردن، یا نفس کشیدن
  • مشکلات کیسه صفرا
  • تاری دید یا مشکلات بینایی

همچنین ممکن است این درمان به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مبارزه می کنند، از کار بیفتد. این در کمتر از 1 درصد از افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد. ASPS به افراد توصیه می کند که بعد از انجام درمان بوتاکس، محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهند. این می تواند سموم را به پوست اطراف منتقل کند و باعث ریزش عضلات و مشکلات دیگر شود.
براساس آمار سال 2016 از ASPS، متوسط هزینه تزریق بوتاکس 385 دلار است.

پرکننده های پوستی چیست؟

با استفاده از پینترست پرکننده های پوستی ممکن است به لکه دار شدن لب های لاغر کمک کند. پرکننده های پوستی، که بعضا پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست ساخته شده اند تا حجم و پرکردگی آن اضافه شود.

مواد مورد استفاده در پرکننده های پوستی شامل موارد زیر است:

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت، یک ترکیب مانند مواد معدنی است که در استخوان ها یافت می شود.

اسید هیالورونیک، که در بعضی از مایعات و بافتهای بدن وجود دارد که پوستی را به پوست اضافه می کند.

پلی آلکیلیمید، ژل شفاف و سازگار با بدن.

پولیلاکتیک اسید، که باعث تحریک پوست در ایجاد کلاژن بیشتر می شود.

میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)، یک پرکننده نیمه دائمی

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد آرایشی طراحی شده است. مدت زمان کار برای کار و همچنین ماندگاری آنها نیز متفاوت است. برخی از پرکننده ها 6 ماه طول می کشد، در حالی که برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر طول می کشند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام پرکننده بهترین انتخاب برای آنهاست.

پرکننده های پوستیچه چیزی را می تواند اصلاح کند؟

انواع مختلف پرکننده های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به نوع پرکننده انتخاب شده، آنها ممکن است:

  • لب های نازک را از بین ببرید
  • نواحی کم عمق روی صورت را تقویت یا پر کنید
  • سایه یا چین و چروک زیر چشم را که ناشی از پلک پایین است ، کاهش یا حذف کنید
  • ظاهر زخم های پوستی را پر کرده یا نرم کنید
  • چین و چروک های استاتیک مخصوصاً در قسمت پایین صورت را پر کرده یا نرم کنید
  • چین و چروک استاتیک شامل مواردی است که در اطراف دهان و در کنار گونه ها وجود دارد. این چین و چروک ها معمولاً نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست است.
  • خطرات و ملاحظات پرکننده پوستی
  • پرکننده های پوستی بی خطر به نظر می رسند اما عوارض جانبی نیز ایجاد می کنند. شایع ترین مشکلات عبارتند از:
  • بثورات پوست، خارش یا فوران های جوش مانند
  • قرمزی، کبودی، خونریزی یا تورم
  • ظاهر نامطلوب مانند عدم تقارن، برآمدگی یا چروک شدن بیش از حد
  • آسیب پوستی که باعث ایجاد زخم ، عفونت یا زخم می شود
  • توانایی احساس ماده پرکننده در زیر پوست
  • کوری یا سایر مشکلات بینایی
  • مرگ سلولهای پوستی به دلیل از دست دادن جریان خون به منطقه

هزینه درمان های پرکننده پوستی متفاوت است و بستگی به ارائه دهنده انجام آن، منطقه مورد نظر و نوع پرکننده انتخاب شده دارد. آمار ASPS 2016 هزینه زیر برای هر سرنگ را ذکر می کند:

  • هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، مانند Radiesse: 687 دلار
  • اسید هیالورونیک ، مانند Juvederm ، Restylane یا Belotero: 644 دلار
  • اسید polylactic ، مانند Sculptra: 773 دلار
  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات ، مانند Bellafill: 859 دلار

بسته به میزان استفاده از پرکننده، ممکن است این هزینه ها کم و بیش باشد. استفاده از کمتر از یک سرنگ کامل پرکننده ممکن است ارزان تر از استفاده از سرنگ کامل یا بیشتر از یک باشد.

ارائه دهنده همچنین ممکن است هزینه های اضافی را برای خدمات حرفه ای ، بازدید از دفتر یا سایر هزینه های خود بپردازد.

تفاوتهای کلیدی بین بوتاکس و پرکننده های پوستی

به طور خلاصه، تفاوت بین بوتاکس و پرکننده های پوستی عبارتند از:

بوتاکس: این ماهیچه ها را متوقف می کند تا چین و چروک های ایجاد شده در صورت را متوقف کند. اینها معمولاً در قسمت فوقانی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند.

پرکننده های پوستی: اینها از “اسید هیالورونیک” و مواد مشابه برای “پر کردن” یا مناطقی که باعث کاهش حجم و صافی می شوند، استفاده می کنند. این شامل چین و چروک های اطراف دهان، لب های نازک و گونه هایی است که پر بودن آن را از دست داده است. همچنین ممکن است از آنها در چین و چروکهای پیشانی، زخم ها و سایر نواحی که برای داشتن ظاهری نرم تر به حجم بیشتری احتیاج دارند استفاده شود.

نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد. بسته به نوع پرکننده ، نتایج پرکننده پوستی متفاوت است.

از آنجا که بوتاکس و پرکننده های پوستی مواد مختلفی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند، در بعضی مواقع می توانند در یک درمان ترکیب شوند. به عنوان مثال، فردی ممکن است از Botox برای اصلاح خطوط بین چشم و یک پرکننده برای اصلاح خطوط لبخند در اطراف دهان استفاده کند.

خلاصه

به اشتراک گذاشتن بوتاکس و پرکننده های پوستی ایمن تلقی می شوند که عوارض جانبی آن در کمتر از 1 درصد گیرنده ها مشاهده می شود.

هر ساله میلیون ها روش بوتاکس و پرکننده های پوستی انجام می شوند و از لحاظ ایمنی سابقه خوبی دارند.

یک مطالعه در JAMA Dermatology نشان داد که روش های بوتاکس و پرکننده های پوستی در صورت انجام متخصصین پوست با مجوز از هیئت مدیره بسیار ایمن هستند. عوارض جانبی در کمتر از 1 درصد از گیرندگان رخ داده است و بیشتر این موارد جزئی بودند.
اگرچه بوتاکس و پرکننده های پوستی به حداقل تهاجمی هستند، اما هنوز هم برخی از خطرات را دارند. قبل از انجام این درمانها، فرد باید از تمام خطرات و مزایای احتمالی آن آگاه باشد. بوتاکس و پرکننده های پوستی برای زنانی که باردار هستند یا شیرده هستند توصیه نمی شود. افرادی که شرایط سلامتی خاصی دارند و یا داروهای خاصی مصرف می کنند باید در مورد اینکه آیا بوتاکس یا پرکننده ها برای آنها بی خطر است بحث کنند.

مردم همچنین باید در مورد آنچه بوتاکس و پرکننده های پوستی می توانند واقعاً برای ظاهرشان انجام دهند بحث کنند. اگرچه آنها می توانند ظاهر جوانی تری را بهبود بخشند، اما نتایج به طور معمول به اندازه انجام عمل جراحی مانند صورت آسان نیستند.
استفاده از یک ارائه دهنده پزشکی واجد شرایط، مانند متخصص پوست متخصص پوست، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی به اطمینان حاصل از این عمل با خیال راحت و صحیح کمک می کند. مردم قبل از تصمیم گیری باید در مورد تجربه و آموزش ارائه دهنده در پرکننده های پوستی و بوتاکس بحث کنند.


برچسپ ها:
از بوتاکس در چه مواردی استفاده می شود؟
افرادی که برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟
انتظارات واقعی قبل از تزریق ژل
انواع کاربرد های تزریق بوتاکس چیست؟
بررسی سوابق پزشکی قبل از تزریق ژل
بهترین کلینیک تزریق بوتاکس
بوتاکس
بوتاکس ابرو
بوتاکس پیشانی
بوتاکس پیشانی چه مزایا و معایبی دارد؟
بوتاکس چانه
بوتاکس چیست و چه تاثیری بر جوانسازی صورت دارد؟
بوتاکس چیست؟
بوتاکس خط اخم ( برطرف کردن خط اخم )
بوتاکس خط خنده
بوتاکس زیر بغل
بوتاکس زیر بغل چه کاربردی دارد؟
بوتاکس زیر چشم
بوتاکس صورت
بوتاکس گونه
بوتاکس لب
بوتاکس مو
پرکننده های صورت
تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس براتی جوان سازی پوست
تزریق بوتاکس برای زیبایی
تزریق بوتاکس در چه نقاطی از بدن انجام می شود؟
تزریق ژل
تزریق ژل ارزان
تزریق ژل به باسن
تزریق ژل به به سینه
تزریق ژل به بینی
تزریق ژل به چانه
تزریق ژل به صورت
تزریق ژل جهت زاویه سازی فک
تزریق ژل زیر چشم
تزریق ژل گونه
تزریق ژل لب
تزریق ژل و مراقبت های قبل از آن
جوانسازی پوست با تزریق ژل
جوانسازی صورت
چگونه با عوارض جانبی بوتاکس مقابله کنیم؟
خواص تزریق ژل
دکتر جعفری
روش تزریق بوتاکس
سم بوتاکس
عوارض بوتاکس
عوارض تزریق بوتاکس
عوارض جانبی تزریق بوتاکس
فیلر
قبل و بعد از بوتاکس
قیمت تزریق ژل
کاربرد ژل در پوست
کاربرد های بوتاکس
کاربرد های تزریق ژل
کلینیک تزریق بوتاکس
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت های بعد از تزریق ژل
مراقبت های پس از تزریق ژل
مزایای تزریق بوتاکس
معایب تزریق بوتاکس
مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
هر آنچه باید در مورد اثرات زیبایی بعد از تزریق بوتاکس بدانیم؟
هزینه تزریق ژل

ارسال دیدگاه