لابیاپلاستی چیست؟عمل زیبایی واژن-مزایا، معایب و هزینه ها

لابیاپلاستی چیست؟عمل زیبایی واژن-مزایا، معایب و هزینه ها

جراحی | زیبایی

نمفوپلاستی یا لابیاپلاستی (labiaplasty) از یک روش جراحی برای هیپرتروفی لبهای کوچک تشکیل شده است و هدف آن اصلاح عدم تقارن و برداشتن بافت زائد ولو است. هیپرتروفی لب مینورا با بافتی مشخص می شود که در شرایط طبیعی بیش از مرزهای لب بزرگ است.

نمفوپلاستی یا لابیاپلاستی (labiaplasty) از یک روش جراحی برای هیپرتروفی لبهای کوچک تشکیل شده است و هدف آن اصلاح عدم تقارن و برداشتن بافت زائد ولو است. هیپرتروفی لب مینورا با بافتی مشخص می شود که در شرایط طبیعی بیش از مرزهای لب بزرگ است. درواقع این عمل لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که مخصوص بانوان می باشد و در نتیجه انجام آن شکل ظاهری واژن و لبه های بیرونی آن تغییر یافته و بهبود خواهد یافت.

در بیمارانی که از بوی نامطبوع، عفونت ادراری، تداخل در فعالیت جنسی و / یا نارضایتی شخصی شکایت دارند، جراحی لابیاپلاستی ضروری است. در حالت دوم، اندیکاسیون جراحی هدف زیبایی دارد.

 

لابیا چیست و انواع لابیا:

لابیا بیرونی ترین بخش از دستگاه تناسلی زنان است که قابل مشاهده می باشد و دونوع دارد که اصطلاحا لابیای ماژور و لابیای مینور نامیده می شوند و وظیفه اصلی آن ها حفاظت از ناحیه کلیتوریس و دهانه میزراه و دهانه واژن است.

لابیا ماژور:

لابیا ماژور یا لابیای بیرونی دارای دو لایه پوستی است که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی شروع شده و تا ناحیه پرینه ادامه دارد. پوشش و محافظت از نقاط حساس و داخلی آلت تناسلی مانند دهانه واژن، کلیتوریس بر عهده لابیای بیرونی است.

لابیا مینور یا لابیا داخلی:

لابیای مینور از دو لایه پوست تشکیل شده است که در دو طرف دهانه واژن قرار گرفته و مابین لابیا ماژور است و از ناحیه کلیتوریس به سمت پایین کشیده شده و تا ناحیه پیانی دهانی واژن ادامه دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه در بین خانم ها متفاوت است.

لابیاپلاستی

هدف از این مقاله گزارش تجربیات ما در زمینه برداشتن گوه از لب کوچک در بیماران مبتلا به هایپرتروفی بود.

مطالعات لابیاپلاستی مزایا و عوارض انجام آن

1)ما به صورت گذشته نگر 53 مورد از عمل لابیاپلاستی را که با روش برداشتن گوه از سال 2010 تا 2015 انجام شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج از نظر ظاهری آناتومیکی بعد از عمل، میزان رضایت بیمار و تأثیر آن بر فعالیت جنسی مورد بررسی قرار گرفت.

بیماران از ظاهر زیبایی پس از عمل راضی بودند. رضایت جنسی، توانایی انجام فعالیتهای بدنی و بهداشت بهبود یافته است. هیچ عارضه ای مانند از بین بردن بخیه، عفونت یا نکروز بافت مشاهده نشد.

تنها افرادی که از جراحی لابیاپلاستی ناراضی بودند، یک بیمار به دلیل عدم تقارن لبهای کوچک نیاز به جراحی مجدد در دوره بعد از عمل داشت و  بیمار دیگری از قرار گرفتن بیش از حد در کلیتوریس شکایت داشت، اما از قبل هیپرتروفی کلیتور داشت.

لابیاپلاستی با استفاده از روش برداشتن گوه، ناراحتی شخصی را برطرف کرده و باعث بهبود عملکرد و زیبایی می شود. به دلیل عدم اعتبارسنجی و استاندارد سازی روشهای لابیاپلاستی، تحقیقات بالینی بیشتری باید انجام شود.

نمفوپلاستي يا لابياپلاستي شامل اصلاح جراحي هيپرتروفي لب هاي مينور است. این اهداف عمل جراحی به عدم تقارن صحیح MINORA لب کوچک و حذف بافت های اضافه فرج، به منظور افزایش عملکرد و زیبایی شناسی.

در تعریف هیپرتروفی لبهای کوچک اتفاق نظر وجود ندارد. با این حال ، هنگامی که لبهای کوچک در شرایط عادی از مرزهای لبهای بزرگ فراتر رود ، تلاش برای طبقه بندی صورت گرفته است.

برخی از نویسندگان هیپرتروفی را هنگامی تعریف می کنند که حداکثر عرض بین خط وسط و مرز جانبی آزاد لبهای کوچک از 5-4 سانتی متر باشد. اخیراً، نویسندگان دیگری پیشنهاد کرده اند که این فاصله را به 4/4 سانتی متر کاهش دهند.

هایپرتروفی می تواند اختلالات مختلفی ایجاد کند. این موارد عبارتند از: التهاب، بهداشت تناسلی به خطر افتاده، تداخل در فعالیت جنسی به دلیل دیس پارونی، عزت نفس پایین، پریشانی عاطفی و حتی نیاز به خود کاتتریزاسیون متناوب در زنان مبتلا به میلودیسپلازی.

بنابراین باید با جدیت، مراقبت و حمایت روانی از بیمار به چنین مشکلی رسیدگی شود، زیرا این یک منطقه با تأثیر عاطفی قابل توجه است، به ویژه در جمعیت نوجوان

در بیشتر موارد، هایپرتروفی لبهای کوچک علت خاصی ندارد. با این حال، بارت و کارلسون مکانیسم خاصی را برای توضیح ظهور هیپرتروفی پیشنهاد کردند. این نویسندگان هیپرتروفی را به لنفانژکتازی نسبت می دهند، که شامل گروهی از اختلالات است که با گشاد شدن کانال های لنفاوی و تخلیه لنفاوی ناکافی مشخص می شود.

لنفانژکتازی ممکن است مادرزادی باشد، تظاهرات دیررس یا اکتسابی دارد. لنفاژینکتازی اکتسابی ممکن است ثانویه به بیماری کرون، پولیپ های فیبروپیتلیال، ضربه خارجی در ناحیه ولو، افزایش وزن اغراق آمیز، تحریک مزمن، یا عمل هورمون آندروژن درون زا یا برون زا باشد. این نظریه با عود پس از جراحی پشتیبانی می شود.

اگرچه هیچ معیار تشخیصی استانداردی برای هیپرتروفی لبهای کوچک وجود ندارد، اما جراحی در حضور علائم مزمن پیشنهاد شده است. اینها شامل بوی نامطبوع ، عفونت ادراری و تداخل در فعالیت جنسی است .

در غیاب این علائم، عدم رضایت شخصی نشانه جراحی برای اهداف زیبایی است. با این حال، اختلافات آناتومیکی معمول است و هیپرتروفی هود کلیتورال اغلب با افزایش لبهای کوچک همراه است. این تغییرات، اگر به درستی مدیریت نمی کند، محدود کردن نتایج، تولید منفی زیبایی شناسی و عملکردی عوارض.

از زمان معرفی لابیاپلاستی، طیف وسیعی از تکنیک های جراحی در ادبیات گزارش شده است. این موارد شامل عمیق شدن، برش مستقیم، برداشتن W شکل، برداشتن گوه، پلاستیک Z و لابیاپلاستی لیزری است. اهداف اساسی این روش شامل کاهش حجم لب هیپرتروفی، با نگهداری از بسته نرم افزاری عصبی عروقی، رنگ، و بافت، و همچنین حفاظت از introitus و خطوط لب

تکنیک عمیق سازی شامل برداشتن قسمت کوچکی از بافت است ، به شرطی که کانتور لب حفظ شود. این روش بیشتر برای بیماران با حداقل هیپرتروفی لبهای کوچک مناسب است. روش برش مستقیم نتیجه زیبایی شناختی ضعیفی ایجاد می کند، زیرا رنگ ، کانتور و بافت طبیعی بافت از بین می رود. این روش با استفاده از یک روش ساده ، فقط با هدف کاهش حجم کار می‌کند.

برداشتن W شکل و پلاستیک Z نوعی بازسازی بافت با استفاده از فلپ چرخشی است و نتیجه زیبایی شناختی خوبی را تضمین می کند. روش برداشتن گوه با برش مستقیم از نظر کاهش حجم قابل مقایسه است. با این حال، کانتور لب حفظ می‌شود. تأکید بر اینکه انتخاب روش به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: هدف جراحی، آنچه که آناتومی بیمار اجازه می‌دهد و تجربه و راحتی جراح در انجام هر روش از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

2) در این مطالعه، ما تجربیات خود را در زمینه برداشتن لابیا مینورا با استفاده از روش برداشتن گوه ارائه می دهیم، در بیمارانی که در آنها در هنگام ارتوزاستاتیک با رانهای ربوده شده، لابیا مینور از مرز لبهای بزرگتر فراتر می رود.

این مقاله براساس مطالعه گذشته نگر 53 مورد از جراحی های پلاستیک دستگاه تناسلی زنان است که از ژانویه 2010 تا دسامبر 2015 در بیمارستان دانشگاهی دانشگاه فدرال Juiz de For a و در مرکز پلاستیک انجام شده است.

سن بیماران از 14 تا 45 سال و میانگین سنی آنها 25 سال بود. پیشگیری از بارداری خوراکی توسط 88٪ از زنان استفاده شد و شاخص توده بدنی (BMI) از 22 تا 32 بود. بیماران با زخم های موضعی یا عفونت فعال از مطالعه خارج شدند. از همان روش جراحی برای اصلاح هیپرتروفی لبهای کوچک استفاده شد و شامل برداشتن گوه از بافت اضافی ، بدون از دست دادن خط طبیعی لب بیمار بود.

بیماران در موقعیت لیتوتومی قرار گرفتند. علامت گذاری جراحی مقدار اضافی که باید به صورت گوه برداشته شود، با جوهر غیرقابل حذف، سبز مالاکیت یا متیلن بلو انجام شد ، هر مورد به صورت جداگانه انجام شد.

جراحی پس از قرار دادن سیم های بخیه یا گیره های هموستاتیک در قسمت جلویی و پشت لب های کوچک آغاز می شود. برشی با تیغه شماره 15 ایجاد می شود و به دنبال آن پوست اضافی با قیچی منحنی Metzenbaum برداشته می شود. سپس، بخیه مداوم و مکرر با نزدیک شدن به لبه ها انجام می شود. 4-0 کاتگات یا 3-0 پلی گلاکتین 910 برای بسته شدن استفاده می شود.

در همه بیماران، صرف نظر از بیهوشی، از نفوذ موضعی استفاده شد، با لیدوکائین 2٪، بوپیواکائین 0.25٪ و آدرنالین با غلظت: 200000، همیشه با نفوذ متوسط ، زیرا بافت منطقه شل است و به راحتی تغییر شکل می یابد. هموستاز با چاقوی جراحی فرکانس بالا با کنترل دقیق انجام شد.

این بیماران بسته به نوع بیهوشی، ارتباط با سایر جراحی ها یا بستری شدن در بیمارستان و فاصله آنها از محل اقامت ، 6 تا 12 ساعت در بیمارستان نگهداری می شدند.

در جراحی لابیا مینورای جدا شده، از آرام بخشی با بی حسی موضعی استفاده شد، بیهوشی عمومی فقط برای جراحی های همراه اختصاص داشت. شایعترین عملهای جراحی مربوط به کاهش ماموپلاستی، کاشت پستان سیلیکون و لیپوساکشن بود.

در دوره بعد از عمل، استراحت ، بسته های سرماخوردگی در 24 ساعت اول و پماد های ضدعفونی کننده و زنان به صورت موضعی تجویز شد. از رژیم آنتی بیوتیکی زیر استفاده شد: یک وعده وریدی وریدی سفازولین 1 گرم در القا an بیهوشی، هر 8 ساعت برای دو دوز تکرار، یا سفادروکسیل 500 میلی گرم خوراکی هر 12 ساعت و به مدت چهار روز. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مکمل تجویز شد و خودداری جنسی به مدت چهار هفته توصیه شد.

در صورت عدم مداخلات یا عوارض جدید+

، بیماران در 7 روز، 14 روز، 2 ماه و 6 ماه پیگیری شدند. نتایج با استفاده از یک پرسشنامه، به صورت عینی، بر اساس ظاهر آناتومیکی بعد از عمل ، و به صورت ذهنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این دو سوال در مورد میزان رضایت و تأثیر آن در رابطه جنسی پرسیدند.

لابیاپلاستی

انواع روشهای لابیاپلاستی

نتایج

همه بیماران از زیبایی ظاهری لبهای کوچک رضایت داشتند. آنها بهداشت بهتر و بهبود عملکرد فعالیتهای بدنی را گزارش کردند. هيچ كدام اثرات منفي بر مقاربت گزارش نداد ، اما در حقيقت بهبود فعاليت جنسي را گزارش نداد.

یک بیمار به دلیل عدم تقارن لبهای کوچک نیاز به جراحی مجدد در دوره بعد از عمل داشت. دیگری از قرار گرفتن در معرض بیش از حد کلیتور شکایت داشت. با این حال ، این بیمار حتی قبل از عمل جراحی نیز دارای هیپرتروفی کلیتورال کمی بود. در عمل جراحی به هود کلیتورال نزدیک نشده است. با این حال ، هیچ شکایتی از حساسیت بیش از حد وجود ندارد.

ظاهر آناتومیکی خوب در نظر گرفته شد و هیچ مدرکی قابل مشاهده از جراحی وجود ندارد (شکل 2)، مستند با تصاویر معمول قبل و بعد از عمل علاوه بر این ، هیچ عارضه ای در ارتباط با روش ها مانند از بین بردن بخیه ، عفونت یا نکروز بافت وجود ندارد.

لابیاپلاستی

 

گزارشات کمی در مورد درمان جراحی هایپرتروفی لبهای کوچک وجود دارد که مقایسه نتایج بدست آمده توسط سایر پزشکان را دشوار می کند. با افزایش تقاضا برای رویه ، تعداد این گزارش ها افزایش می یابد. این ما را به این سوال سوق می دهد که آیا این تعداد کم گزارش به دلیل تقاضای کم است یا کمبود جراح پلاستیک که جراحی را انجام می دهند.

تأکید بر این نکته مهم است که هایپرتروفی لب های کوچک می تواند در اثر تحریک مزمن، افزایش وزن اغراق آمیز، یا عملکرد هورمونی درون زا یا برون زا (آندروژنیک) مادرزادی باشد یا به دست آید. برای هر یک از اینها، چندین روش جراحی برای اصلاح هیپرتروفی وجود دارد .

تریانا اظهار داشت که علی رغم تکنیک های متعدد توصیف شده ، برداشتن گوه از بافت اضافی نتایج رضایت بخشی را برای اکثر قریب به اتفاق بیماران فراهم می کند.

با این حال، تکنیک های جدیدی با نتایج عملکردی و زیبایی شناختی مشابه روش های فعلی استفاده شده است. در آینده، به منظور کاهش کلاله مربوط به هیپرتروفی لب های کوچک، باید تکنیک های جدیدی به طور مداوم توسعه یابد.

زوانگ معتقد است که درخواست های بازسازی فقط زمانی متوقف می شود که زنان به اندازه کافی از ظاهر دستگاه تناسلی خارجی مطلع شوند و درک کنند که ظاهر خارجی یکنواختی وجود ندارد.

از طرف دیگر، فیتزپاتریک اظهار می دارد که اگر زنان از ظاهر دستگاه تناسلی خود راضی نباشند، می توانند مداخله جراحی را درخواست کنند، به همین دلیل روشهای لابیاپلاستی طی چند سال گذشته سالانه 20٪ افزایش یافته است.

با افزایش قرار گرفتن در معرض دستگاه تناسلی زنان در مجله ها، فیلم ها، رمان ها، هنرها، اینترنت و سایر رسانه ها، زنان ممکن است تفاوت های طبیعی در آناتومی دستگاه تناسلی خارجی را مشاهده کنند، مقایسه کنند و ظاهر زیبایی پسندتری داشته باشند. فرقه از بدن همراه با بهبود زنان اعتماد به نفس از عوامل مهم در به دست آوردن رضایت شخصی در زمانی که بیمار به دنبال کمک از عمل جراحی پلاستیک به منظور بهبود کانتور بدن است.

درخواست درمان جراحی لب های کوچک در صورت عدم وجود علائم جراحی در کلینیک های سرپایی جراحی پلاستیک نیز معمول است. انگیزه بیماران ممکن است این باشد که بخواهند در مورد عمل جراحی صمیمی خود به دوستان یا اقوام خود بگویند.

بسیاری از این نامزدهای جراحی فاقد تقارن لبهای کوچک یا علائمی هستند که بیانگر یا توجیه کننده یک روش جراحی باشد. این بیماران باید برای حمایت روانی ارجاع شوند. طبق گفته های زوانگ، نقش پزشک اعمال ضوابط اخلاقی حرفه ای با عدم انجام عمل جراحی ناشی از اختلال بدشکلی بدن است.

مزایا و کاربردهای اصلی لابیاپلاستی

  • باعث افزایش زیبایی ظاهری واژن شده و درنتیجه باعث افزایش اعتماد به نفس فرد خواهد شد.
  • برجستگی های ناحیه تناسلی در هنگام پوشیدن لباس های تنگ کاهش  می دهد.
  • در نتیجه عمل لابیاپاستی عدم تقارن لبه های واژن که یکی از مشکلات و مسائل شایع بانوان می باشد اصلاح خواهد شد.
  • لابیاپلاستی کیفیت رابطه ی جنسی بهبود می بخشد.
  • همچنین از احساس درد در لب های واژن بدلیل سایش بخصوص در هنگام ورزش کردن جلوگیری می کند.
  • این جراحی به افزایش تحریک کلتوریس کمک میکند زیرا هنگامی که لابیا بزرگ باشد بدلیل وجود حجم زیادی از چین و چروک‌های پوستی روی ان موجب کاهش تحریک کلیتوریس می گردد
  • بعد از جراحی زیبایی واژن رعایت مسائل بهداشتی بیشتر و آسانتر انجام می شود.

چه کسانی باید عمل لابیاپلاستی انجام دهند؟

  • کسانی که در حین مقاربت جنسی احساس درد دارند
  • کسانی تمایل به داشتن ظاهری تمیز و زیبا دارند.
  • کسانی که از عدم تقارن ظاهری واژن رنج می برند و به دنبال اصلاح آن هستند.
  • افرادی که از تحریک کلیتوریس به دلیل پوست اضافه کلاهک کلیتوریس ناراضی هستند.
  • افرادی که هنگام فعالیت و یا پوشیدن لباس های تنگ احساس درد و ناراحتی(کشیدگی، سایش و سوزش) دارند.

لابیاپلاستی

موارد منع عمل لابیاپلاستی

  • خانم های باردار
  • خانم های دچار زگیل یا تبخال تناسلی
  • زنان بالای 55 سال
  • خانم هایی که دارای عفونت و زخم های درون واژنی هستند

نتیجه گیری

لابیاپلاستی برداشتن گوه یک روش ساده و ایمن است، و میزان عوارض آن کم است. این یک روش به راحتی قابل تکرار با نتایج مطلوب و درجه بالایی از رضایت بیمار است. مطالعه حاضر تسکین پریشانی شخصی و اجتماعی و همچنین بهبود عملکرد و زیبایی را به ثبت رسانده است.

با این وجود، باید با صلاحدید و دقت به لابیاپلاستی نزدیک شد و جراحان باید علیرغم تکنیک های بسیاری که شرح داده شده، از روشی استفاده کنند که با آن تجربه و راحتی بیشتری داشته باشند. افزایش این روش جراحی عمدتا به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض دستگاه تناسلی زنان در رسانه ها است.

در صورت پيشنهاد جراحي در موارد هيپرتروفي خفيف يا عدم تقارن لب هاي مينورا بدون هيچ گونه نشانگر پزشكي، احتياط لازم است، به دليل خطرات موجود در هر عمل جراحي و عوارض احتمالي.

روش های جدید و اصلاحات جراحی در حال ظهور است، با نتایج مشابه نتایج پیشنهادی قبلی ، اما تفاوت معنی داری در نتیجه بعد از عمل لابیاپلاستی یا نتیجه نهایی وجود ندارد. با این حال، باید تأکید کرد که هیچ استانداردی برای عمل جراحی فعلی وجود ندارد. بنابراین، برای تأیید تکنیک های موجود و تعریف بهترین مدیریت بیمارانی که تحت لابیاپلاستی قرار دارند، باید مطالعات بالینی جدید انجام شود.

هزینه عمل لابیاپلاستی

انجام عمل لابیاپلاستی در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین ارائه قیمت دقیق این جراحی مشکل می باشد. هزینه دقیق عمل لابیاپلاستی با معاینه پزشک متخصص زنان تعیین می گردد.

به همین منظور ما به شما کلینیک شبانه روزی لاوین را معرفی خواهیم کرد زیرا متخصصین در جوزه جراحی زیبایی واژن در این کلینیک ابتدا با مشاوره حضوری و معاینه فرد به تشریح اقدامات و الزامان انجام این جراحی می پردازند و در رابطه با مزایا و معایب و هزینه های لابیاپلاستی شخص را راهنمای خواهند کرد تا مراجعه کننده بتواند بهتر تصمیم گیری کند.


برچسپ ها:
بهترین دکتر لابیاپلاستی در رشت
عمل زیبایی واژن
عمل لابیاپلاستی
لابیاپلاستی
لابیاپلاستی چیست؟
مزایا و عوارض لابیاپلاستی

ارسال دیدگاه