مزوژل چیست؟کاربردهای مزوژل برای پوست و مراقبت های پس از آن

مزوژل چیست؟کاربردهای مزوژل برای پوست و مراقبت های پس از آن

تزریق ژل | زیبایی

مزوژل يكی ازجدیدترین روش های درمانی براي برطرف كردن مشـكلات پوسـتی و جوانسازی نواحی اطراف چشـم و صورت می‌باشد. مزوژل ژل حاوی درصد بالایی از اسيد هيالورونيك، كوآنزيم ها، مواد معدنی، اسيد هاي آمينه، ويتامين ها و آنتي اكسيدان هاست...

مزوژل يكی از جدیدترین روش های درمانی براي برطرف كردن مشـكلات پوسـتی و جوانسازی نواحی اطراف چشـم و صورت می‌باشد. مزوژل ژل حاوی درصد بالایی از اسيد هيالورونيك، كوآنزيم ها، مواد معدنی، اسيد هاي آمينه، ويتامين ها و آنتي اكسيدان هاست كه در روند جوانسازی و مزوتراپی مورد استفاده قرار می گيرد.

کاربردهای مزوژل

تزریق مزوژل با تحریک بافت های پوست باعث کلاژن سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده سبب بالا رفتن حالت کشسانی و الاستینه پوست می شود. در نتیجه چین چروک های سطحی پوست رفع می شود و پوست حالت یکدست و کشیده تر و در نتیجه شاداب تر و جوانتری دارد.

با این روش می توان به سادگی خطوط کنار چشم و خط خنده و خط اخم را برطرف کرد. تزریق مزو ژل به زیر چشم باعث از بین رفتن هاله تیره زیر چشم و بهتر شدن حالت کبودی چشم می شود. مزوژل با ایجاد کلاژن سازی در پوست، علاوه بر جوانسازی ظاهری، باعث می‌شود خون رسانی به بافت های حساسی مانند دور چشم بهتر انجام بگیرد و در نتیجه پوست آبرسانی و تغذیه رسانی شود.

جوانسازی با مزو ژل در تمام تیپ های پوستی قابل انجام و پاسخگو می باشد و در پوست های خشک با جذب آب به بافت پوست از حالت خشکی و کدر بودن خارج شده و حالت شفاف تر و شادابتری پیدا می کند. همچنین در از بین بردن جای جوش های قدیمی و لکه های تیره تاثیر بسزایی دارد.

مزوژل

مزوژل به آب‌رسانی طولانی مدت در عمق پوست کمک می‌کند. با این روش پوست درخشندگی طبیعی تری پیدا می کند و از درون، ظاهری شاداب‌تر و صافتر پیدا می‌کند.مزوژل دارای اسید هیالورانیک با اثرگذاری طولانی مدت است. اسید هیالورانیک یک ماده بر پایه آب است که به آب‌رسانی پوست کمک کرده و باعث نرم شدن پوست شده و خاصیت الاستینه آن را نیز افزایش می‌دهد. مقدار کمی از مزوژل در زیر پوست که در آن مایع جذب آن می‌شود، تزریق می‌شود و در نتیجه پوست از داخل به طور عمقی هیدراته می‌شود.

مزوژل همچنین برای درمان قسمت‌های حساس و آسیب‌پذیری مانند زیرچشم، گردن، سینه، دستان و ترمیم جای جوش‌ها نیز به کار برده می‌شود.

نقاط تزریق مزوژل

 

تفاوت مزوژل درمانی با تزریق ژل و مزوتراپی:

مزوژل برای هیدراته کردن و آبرسانی بیشتر و بهبود کیفیت پوست به زیر پوست تزریق می شود و اثر لیفت و حجم دهی کمی دارند اما ژل های تزریقی سنتی برای افزایش حجم و فرم دهی و بهبود ظاهر زیر پوست تزریق می شوند.

اکثریت پزشکان بر این عقیده هستن که مزوژل نوعی مزوتراپی است که باعث کلاژن سازی در پوست می شود.با این تفاوت که در مزوژل غلظت هیالورونیک اسید 15 درصد و غلظت هیالورونیک اسید در مزوتراپی، 1 تا 3 درصد است. غلظت بالای هیالورونیک اسید در مزوژل سبب ماندگاری بیشتر آب در فضای میان بافتی سلول ها می شود.

كاربرد های مزوژل روی صورت :

  • رفع چين و چروك صورت و گونه ها و اطراف دهان و چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها (قسمت بیرونی چشم‌ها)
  • رفع خستگي و بي روحي و کدورت پوست
  • بهبود خاصيت کشسانی و ارتجاعي پوست
  • افزايش شادابی و درخشندگي پوست
  • از بين بردن لكه هاي تيره ي پوست
  • درمان جاي جوش
  • كاهش تيرگي دور چشم
  • تغذيه و آبرساني پوست
  • از بين بردن تورم و پف زير چشم
  • احياء و سفت شدن پوست
  • جوانسازي با مزوژل براي اكثر بيماران و انواع پوست مناسب است

مزوژل

 

مراقبت های قبل از تزریق ژل و بعد از تزریق مزوژل :

قبل از تزریق مزو ژل بهتر از نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید زیرا الکل باعث رقیق شدن خون می شود و احتمال کبودی را افزایش می دهد و همچنین از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و ایبوپروفن به مدت یک هفته استفاده نکنید.

پس از تزریق مزو ژل بهتر است از حرکت دادن و ماساژ محل تزریق خودداری کنید.

حداقل 24 ساعت پس از تزریق از ورزش سنگین خودداری کنید.

از مصرف نمک خودداری کنید.

در هفته اول پس از تزریق مزوژل باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید (این شامل تخت‌های مخصوص برنزه کردن نیز می‌شود) و همچنین سونا کردن اجتناب کنید.

هر روز از کرم‌های ضد آفتاب با SPF30 یا بیشتر استفاده کنید. تا زمان برطرف شدن تورم و قرمزی از حرارت دادن به منطقه تزریق جدا خودداری کنید.

موارد منع تزریق مزوژل :

اشـخاصـی كه سـيسـتم ايمنی ضـعيفی دارند، مثلا بیماران دیابتی وابسته به انسولین، سرطان، اختلال بافت همبند، لوپوس، افراد مبتلا به بیماری­های انکولوژیکی، افراد درگیر با سنگ ­های صفراوی و اختلالات کبدی و کلیوی، بیماران قلبی و ……، كانديد مناسبی براي روش مزوژل نيستند.

ضمنا زنان در دوران بارداری و شيردهی و كسانی كه دارو های خاصي مصرف مي كنند، نبايد مزوژل انجام دهند.همینطور کسانی که دارای پوست شل و وارفته و نرم دارند بهتر است مزوژل انجام ندهند. اين افراد می توانند از روش های ديگری غير از مزوژل، مانند تزريق ژل و ليفتينگ و هایفو و نخ جهت نتيجه گيری بهتر استفاده كنند.

مزوژل

نتایج تزریق مزو ژل :

پس از تزریق مزو ژل نتایج کاملا مشهود است. اما برای بهترین نتیجه گیری نیاز به بازه زمانی ٨٤ ســاعت است. نتيجه ی تزريق مزوژل بسته به نوع ژل و مهارت پزشک و بافت پوست و مراقبت های پس از تزریق عمومـا بين ٦ تـا ٩ ماه باقی می ماند و ســـپس تدريجا از بين مي رود. براي اينكه اين نتايج مزوژل براي مدت زمان طولاني تري باقي بمانند و پوسـت جوان تر و شاداب تر به نظر برسد، درمان با مزوژل بايد تكرار شود. يك برنامه ی درمان با مزوژل شامل سه جلسه با فواصل ٢ تا ٤ هفته مي شود.

در سالهای اخیر نسل جدیدی از مزوژل ها (پروفایلو) به بازار عرضه شده که ترکیبی از هیالورونیک اسیدهای درشت مولکول و ریز مولکول می‌باشند که آهسته رهش می‌باشند یعنی این فراورده‏های دارویی به گونه‏ای خاص تهیه شده ‏اند كه ماده مؤثر خود را به صورت تدریجی و طی مدت معینی رها می‏سازند و به مرور اثرات خود را بروز می‌دهند و ماندگاری طولانیتر و تعداد تزریقات کمتری نسبت به سایرانواع مزوژل‌های دیگر دارند.

خلاصه :

تزریق مزو ژل روشی کاملا بی خطر و بدون درد می باشد که بهترین نتیجه را در کمترین بازه زمانی داراست.به طور كلی مزوژل روشی كم ريسـك اسـت و غير از تورم و كبودی و قرمزی اوليه بعد از تزريق، به ندرت ممكن اسـت عارضه ی ديگری داشته باشد. تنها عوارض جانبی نادر تزريق مزوژل شامل عفونت، نكروز بافت و به جا ماندن اسكار ناشی از تزریق روی پوست می‌باشد.


برچسپ ها:
تفاوت مزوژل درمانی با تزریق ژل و مزوتراپی
فواید و عوارض تزریق مزوژل
کاربردهای مزوژل
مزوژل برای زیر چشم
مزوژل چیست؟

ارسال دیدگاه