ترمیم اسکار با استفاده از تزریق چربی (تاثیر تزریق چربی برای ترمیم اسکار)

ترمیم اسکار با استفاده از تزریق چربی (تاثیر تزریق چربی برای ترمیم اسکار)

تزریق چربی | زیبایی

پتانسیل جوان سازی پوست نانوفات emulsified اتولوگ توسط تونارد و همکاران مورد بررسی قرار گرفت. در سال 2013 این خاصیت به دلیل سلولهای بنیادی مشتق شده از چربی موجود در نانوفات است. اگرچه، هیچ چربی زنده وجود ندارد.

چکیده
زمینه:
پتانسیل جوان سازی پوست نانوفات emulsified اتولوگ توسط تونارد و همکاران مورد بررسی قرار گرفت. در سال 2013 این خاصیت به دلیل سلولهای بنیادی مشتق شده از چربی موجود در نانوفات است. اگرچه، هیچ چربی زنده وجود ندارد. هدف از این مطالعه تعیین نتیجه زیبایی شناختی تزریق نانوذرات امولسیخته شده اتولوگ در زخم ها با استفاده از مقیاس استاندارد و معتبر ارزیابی ارزیابی اسکار بیمار ناظر (POSAS) و عکس ها بود.
در مجموع 34 بیمار مبتلا به زخم های اتیولوژی مختلف متناسب با معیارهای ورود به مطالعه در مطالعه قرار گرفتند. نمره گذاری قبل از عمل از زخم ها با مقیاس POSAS انجام شد و از آنها عکس گرفته شد. آسپیراسیون چربی از دیواره تحتانی شکم با استفاده از لیپوساکشن سرنگ تحت بیهوشی تومور انجام شد. لیپواسپیرات مکانیکی با استفاده از سوزن 26G و سرنگ انسولین به داخل زخم امولسیون شد، فیلتر شد و به داخل اسکار تزریق شد. ارزیابی مجدد اسکار بعد از عمل در 3 ماه با نمره و عکسهای مقیاس POSAS انجام شد. از نظر آماری با استفاده از آزمون تی زوجی، بهبود ویژگیها و علائم اسکار انجام شد. مقایسه عکاسی قبل از عمل و بعد از عمل نیز انجام شد.
نتایج:
از 34 بیمار مورد مطالعه، نسبت مرد و زن 22:12 بود. اکثر (4/79٪) جای زخم صورت را داشتند. در تجزيه و تحليل آماري، از نظر آماري علائمي از جمله درد (001 / 0P =)، خارش (001/0 = P) ، سفتي (001/0 = P)، ضخامت (001/0 = P)، رنگ (001/0 = P)، بي نظمي ( P = 0.001) و خصوصيات اسکار مانند عروق (P = 0.005)، تسکين (P = 0.001)، پايداري (001/0 = P)، ضخامت (001/0 = P) و رنگدانه (P = 0.001) 3 ماه پس از تزريق. مقایسه عکاسی نیز نتیجه زیبایی شناختی خوبی را نشان داد.
نتیجه تزریق اتولوگ امولسیون شده نانوذرات در ترمیم اسکار و همچنین علائم مؤثر است و به جوان سازی و ترمیم اسکار کمک می کند.
مقدمه :
جدا کردن جای زخم در قسمتهای در معرض دید بدن باعث ایجاد آسیب روانی و خجالت اجتماعی برای فرد مبتلا می شود. ترمیم اسکار یک چالش برای هر جراح زیبایی است. جوان سازی و ترمیم اسکار موجود بدون جراحی تجدید نظر باعث کاهش استرس روانی بیمار و همچنین پزشک می شود. چربی اتولوگ به عنوان پرکننده در روشهای مختلف تقویتی و تصحیح کانتور با استفاده از خاصیت لیپوفیل شدن چربی استفاده شده است. در سال 2001، زوك و همكاران سلولهای پیش ساز چند مرحله ای به نام سلولهای بنیادی مشتق از چربی (ADSCs) معرفی شده اند، که به عنوان کسری عروقی استرومائی و کمبود CD34 + وجود دارند. مطالعه تونارد و همکاران در سال 2013 اثبات کرده بود که چربی اتولوگ امولسیون شده مکانیکی، همچنین به عنوان نانواپات، پتانسیل احیا کننده را حفظ می کند زیرا سرشار از ADSC است. اگرچه، به دلیل عدم وجود چربیهای زنده، فاقد خاصیت لیپوفیلینگ است. مطالعه وی اثرات قابل توجهی در جوان سازی پوست پس از تزریق نانو فیب نشان داده است. مطالعه بالینی استفاده از نانو فت در جوان سازی و ترمیم اسکار و ارزیابی هدف از آن برای بهبود با استفاده از ابزار معتبر استاندارد در ادبیات گزارش نشده است.
هدف از این مطالعه بررسی اثر چربی اتولوگ امولسیون شده یا نانوافات در جوان سازی و ترمیم اسکار با ارزیابی نتیجه زیبایی شناختی در مورد علائم بیمار از جمله درد، خارش، رنگ، سفتی و ویژگی های اسکار مانند عروق، رنگدانه، پایداری و ضخامت جای زخم با استفاده از مقیاس ارزیابی Scar Observer بیمار (POSAS) و عکس های بالینی.
مواد و روش ها
ما یک مطالعه مشاهده ای آینده نگر در یک دوره 1 ساله از ژوئیه 2015 تا ژوئیه 2016 در یک مرکز مراقبت سوم انجام دادیم. طرح مطالعه مورد استفاده، یک طرح تحقیقاتی مشاهده ای آینده نگر بود. سی و چهار بیمار که در بخش سرپایی جراحی پلاستیک با زخم هایی که خواستار تجدید نظر در زخم بودند، شرکت کردند. بیماران مبتلا به زخم ناپایدار، بدخیمی و انقباض از مطالعه خارج شدند. ترخیص کمیته اخلاقی از هیئت بازنگری نهادی به دست آمد. رضایت کتبی آگاهانه از کلیه بیماران بدست آمد. نمرات مقياس مشاهده گر POSAS قبل از عمل توسط محقق اصلي انجام شد و مقياس سنجش مقياس بيمار توسط بيمار تحت نظر بازرس انجام شد. مستندات عکاسی نیز برای کلیه موارد انجام شد.
POSAS یک مقیاس جامع است که برای ارزیابی انواع زخم ها طراحی شده است و این مزیت را دارد که جای زخم را از دید بیمار و ناظران ارزیابی می کند. مقیاس بیمار به POSAS ابعاد مهم دیگری می بخشد زیرا نظر بیمار برای ارزیابی کامل اسکار ضروری است. قوام داخلی؛ از نظر بیمار و مقیاس ناظر؛ همانطور که آلفای کرونباخ نشان داد، به ترتیب 86/0 و 90/0 بود. مقیاس ناظر توسط خود محقق اصلی در کلیه پرونده ها به ثمر رسیده است.
مقیاس مشاهده گر POSAS دارای شش پارامتر زخم – عروق، رنگدانه، ضخامت، تسکین، پایداری و سطح منطقه است. هر پارامتر از 1 به 10 نمره داده می شد. امتیاز زخم 1 هنگامی که جای زخم با پوست طبیعی مطابقت داشت، داده شد. نمره 10 به بدترین جای زخم قابل تصور داده شد. حداقل امتیاز در مقیاس ناظر 6 و حداکثر نمره 60 بود.
مقياس بيمار در POSAS نيز داراي شش پارامتر است – درد، خارش، رنگ، ضخامت، سفتي و بي نظمي و هر پارامتر از 1 تا 10 نمره داده مي شود. علائم. مقياس بيمار توسط بيمار تحت نظر پزشك پزشك تكميل شد. حداقل نمره کل مقیاس بیمار 6 و حداکثر نمره 60 بود. نتیجه زیبایی شناختی بر اساس نمره کل بیمار و نمره کل مشاهده گر در مقیاس POSAS بررسی شد. نمره کل 6-24 به عنوان یک نتیجه خوب طبقه بندی شد. در حالی که نمره 25-60 به عنوان نتیجه بد گرفته شد. مدت زمان زخم به عنوان طبقه بندي شد؛ مدت زمان طولانی (> 5 سال) و مدت زمان کوتاه (<5 سال).
روش جراحی
این روش تحت بیهوشی شدید و با احتیاطهای آسپتیک انجام شد. چربی از دیواره تحتانی شکم در همه موارد با استفاده از 3 میلی متر آینه ای سه قلو Colemans cannula و 10cc سرنگ Leur Lock به روش لیپوساکشن سرنگ تحریک شد. Tumbler پس از پوشاندن آن با سوزن هیپودرم برای جلوگیری از نشت. مایع توفانی جدا از آسپیرات دور انداخته شد. چربی مایع رویی با استفاده از دو سرنگ 10 سی سی Leur Lock که به یک کانکتور 3 طرفه متصل شده اند به یک امولسیون سفید شیری امولسیون شده و امولسیون با استفاده از یک گاز جراحی نمکی مرطوب و لایه ای دو لایه الک شد تا همه آنها حذف شود. عناصر جامد و برای اطمینان از جریان آزاد از طریق یک سوزن 1 اینچ ، 27G. با استفاده از سرنگ انسولین و سوزن 1 اینچ، 27G به داخل اسکار تزریق شد. سفید شدن زخم زخم نقطه انتهایی تزریق است. بعد از عمل ، جای زخم در 3 ماه با استفاده از مقیاس POSAS و عکس ها مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.
تحلیل آماری
داده ها در یک پیشگویی از پیش نوشته شده جمع آوری و در یک صفحه گسترده مایکروسافت اکسل وارد و با استفاده از بسته های آماری برای علوم اجتماعی (نسخه 16 ، شیکاگو ، IL ، ایالات متحده) تجزیه و تحلیل شدند. داده های توصیفی به صورت فراوانی و درصد نشان داده شدند. ارتباط پيامدهاي زيبايي شناختي و طول مدت زخم با استفاده از آزمون دقيق فيشر مشخص شد زيرا برخي از سلول ها در جدول 2 2 2 <5 < مقدار P <0.05 از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد. از آزمون تی زوجی برای مقایسه خصوصیات اسکار قبل از عمل و بعد از عمل استفاده شد.
نتایج
از 34 بیمار مورد مطالعه، 22 نفر مرد و 12 نفر زن بودند. ميانگين سني بيماران 12 32 32.2 سال بود. 27 بيمار (4/79٪) دچار زخم پس از سانحه، 7/14٪ (5 نفر) دچار سوختگي بعد از سوختگي بودند و بقيه بعد از التهاب (5.8٪ ، 2 نفر) زخم داشتند. اکثر زخم ها (29 نفر ، 3/85 درصد) شامل صورت و بقیه در اندام ها بودند (5 نفر). 20 بيمار (4/82٪) زخم هيپرتروفيك داشتند، چهار بيمار (11.8٪) مسطح و دو بيمار (9/5٪) داراي اسكار آتروفيك بودند.
از 34 بیمار، 26 بیمار (5/76٪) بعد از تزریق نانوموات از نظر زیبایی شناختی خوب و 8 بیمار (23.5٪) نتیجه بد داشتند. از لحاظ علائم علائم اسکار مانند درد (زوج T = 3.91 ، P = 0.001)، خارش (زوج T = 4.64 ، P = 0.001)، سفتی (زوج (10.4 = T ، زوج = 0.001))، ضخامت (زوج) بهبود چشمگیری داشت. t = 6.87 ، P = 0.001)، بی نظمی (زوج T = 5.85 ، P = 0.001) و رنگ (زوج T = 5.98 ، P = 0.001). نمره کل بیمار 3 ماه بعد از عمل بهبود معنی داری را نسبت به قبل نشان داد نمره عملکردی (زوج T = 9.71 ، P = 0.001).
نمره مشاهده گر کل بعد از عمل بهبود معنی داری را در مقایسه با نمره قبل از عمل نشان داد (زوج T = 11.41 ، 0.001 = P). از نظر ويژگی های اسکار مانند عروق (78/2 = t ، زوج = 0.005)، پيگمانتاسيون (زوج T = 8.6 ، P = 0.001)، ضخامت (زوج T = 4.27 ، P = 0.001)، قابليت (زوج t = 4.9 ، P = 0.001) و امداد (زوج T = 4.3 ، P = 0.001). مساحت سطح زخم در مقیاس ناظر POSAS برای ارزیابی جز محاسبه نمره کل درج نشده است، زیرا سطح کل اسکار بعد از تزریق نانو فاقد تغییر است.
حداقل و حداکثر مدت زمان اسکار 3 و 204 ماه (17 سال) بود. از 34 بیمار ، 27 بیمار (4/79٪) دارای زخم <5 ساله و 7 بیمار (6/20٪) دارای زخمهایی با طول بیش از 5 سال داشتند. از بین 27 بیمار مبتلا به زخم <5 سال طول مدت، 6/92٪ (25 نفر) از نظر زیبایی شناختی خوبی داشتند، در حالی که تنها 3/14٪ (1 نفر) از نظر زخم با طول> 5 سال نتیجه خوبی داشتند. این ارتباط بین مدت زمان کمتر زخم ها و نتیجه خوب از نظر آماری معنی دار بود (P = 0.001 دقیق فیشر). هشت بیمار با نتیجه بد وجود داشتند. از این تعداد شش بیمار دارای طولانی تر از 5 سال زخم بودند. دو بیمار زخم هایپرتروفیک پس از سوختگی با تمایل کلوئیدی در اندام های دارای طول <1 سال داشتند. آنها باعث ایجاد قرمزی، خارش و دفع اسکار ثانویه از خارش شدند که برای تسکین علائم به استروئیدهای داخل چشم نیاز داشتند. از شش بیمار مبتلا به زخم های طولانی مدت، دو نفر از این بیماران تحت تجویز اسکار تجویز شده و تزریق نانو فت بر روی اسکارهای تجدید نظر شده و نتایج رضایت بخش بود. چهار بیمار مداخله بیشتر را نمی خواستند، اگرچه با تزریق نانو فاف پیشرفت چندانی حاصل نشده است.
موارد نماینده
مورد 1
یک زن 38 ساله با زخم صورت پس از سوختگی به مدت 2 سال تحت تزریق چربی امولسیون شده اتولوگ قرار گرفت. نمره کل POSAS بعد از عمل و همچنین عکس ها نتیجه خوبی را در مقایسه با نمره POSAS قبل از عمل و عکس ها نشان داد.
مورد 2
یک زن 58 ساله با جای زخم پس از آسیب در گونه چپ به مدت 1 سال تحت تزریق چربی امولسیون قرار گرفت. همانطور که در (قبل از عمل) و (بعد از عمل) نشان داده شده است، پیشرفت چشمگیری در ترمیم اسکار ایجاد شده است. نمره کل POSAS نیز بهبود نشان داد.
مورد 3
یک زن 42 ساله که دارای زخم نامنظم پس از آسیب در پیشانی است به مدت 18 ماه تحت تزریق چربی امولسیون قرار گرفت. همانطور که در (قبل از عمل) و (بعد از عمل) نشان داده شده است، پیشرفت قابل توجهی وجود دارد.
مورد 4
یک زن 39 ساله با درد پشتی زخم بعد از آسیب، بینی به مدت 1 سال. وی تحت تزریق چربی امولسیون شده بر روی جای زخم قرار گرفت. عکسهای قبل از عمل و بعد از عمل و نمرات POSAS بهبود قابل توجهی را نشان داد.
بحث
پیوند چربی ساختاری اتولوگ بیش از یک قرن است که در روش های مختلف اصلاح کانتور و زیبایی شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. زوک و همکاران در سال 2001 ، ADSC را معرفی كرد كه سلولهای اجدادی چندگانه، تمایز نیافته و تمدید كننده سلولهای بنیادی مزانشیمی هستند. این سلولهای بنیادی مشتق از چربی به دلیل توانایی تمایز آنها به انواع سلولهای مختلف و خاصیت ضد آپوپتوز، ضد التهابی، پیشگیری از بیماری، سیستم ایمنی و ضد زخم، به عنوان عنصر اصلی در پزشکی احیا کننده پدید آمده اند. لیپواسپیرات برداشت می شود. توسط لیپوساکشن حاوی سلولهای چربی و کسری عروقی استروم ناهمگن است که شامل فیبروبلاست، سلولهای اندوتلیال، پیش چربی، عضلات صاف عروقی، لنفوسیت ها، مونوسیت ها و ADSC ها می باشد. مطالعه تونارد و همکاران. در سال 2013، در مورد پیوند نانوافات نشان داده شده است که حتی اگر چربی امولسیون و یا نانو فاقد چربیهای زنده باشد، تعداد ADSC های دارای پتانسیل احیا کننده در نمونه نانوفات حفظ می شود. در این مطالعه، اثر بخشی تزریق نانوافات در بهبود جای زخم در رابطه با علائم بیمار از جمله درد، خارش، رنگ، سفتی و ضخامت و خصوصیات کیفی اسکار مانند عروق، رنگدانه، ضخامت و پایداری با استفاده از یک ابزار استاندارد و معتبر POSAS مورد ارزیابی قرار گرفت. عکس این مطالعه از این نظر منحصر به فرد است که ارزیابی بهبود جای زخم با تزریق نانوذرات با استفاده از یک ابزار استاندارد در ادبیات گزارش نشده است. این مطالعه اثبات کرده است که تزریق نانوذرات باعث بهبود زیبایی ظاهری و همچنین کیفیت و بافت اسکار می شود و از این رو می تواند در بیمارانی که دارای زخم های بی نظمی هستند استفاده شود.
تکنیک تزریق نانو فیات مقرون به صرفه است در مقایسه با سایر روشهای محافظه کارانه معمول برای درمان زخم هایی نظیر ژل سیلیکون یا استفاده از ورق و درمان پوشاک فشرده سازی. برای به دست آوردن اثرات مطلوب و از این رو نیاز به مشاوره مناسب و پیروی از بیمار برای موفقیت در درمان. از طرف دیگر، تزریق نانوفات برای نتایج لازم به درمانهای مراقبت اسکار بعد از عمل ندارد، زیرا اثر بهبود زخم ناشی از خاصیت جوانسازی ADSC ها است. تزریق کورتیکواستروئید که برای زخم هایپرتروفیک تجویز می شود، دارای معایب زیادی مانند درد شدید در تزریق، آتروفی موضعی پوست و بافت زیر جلدی و کاهش فشارخون است. علاوه بر این ، عوارض سیستمیک مانند سطح قند خون مشتق شده ، آن را برای بیماران دیابتی نامناسب می کند. بر خلاف تزریق استروئید، تزریق نانو فت هیچ عارضه سیستمیکی ندارد زیرا چربی تزریق شده اتولوگ است. تورم موضعی در اثر تزریق چربی در حدود 2-3 هفته بعد از بین می رود زیرا تمام چربی های امولسیون جذب می شوند در حالی که جای زخم به تدریج بهبود می یابد. سایر روشهای درمانی مانند لیزر، لایه برداری شیمیایی و پوستی از بین رفتن باعث تخریب بافت و مجدد مجدد بافت می شوند. در تزریق نانو از بین بردن بافت تخریب وجود ندارد، اما جای زخم در نتیجه خاصیت احیا کننده سلولهای بنیادی بهبود می یابد. پرکننده های پوستی آلوپلاستیک ممکن است باعث واکنش های ایمنی و همچنین حساس بودن شوند. تزریق نانوفات از این نظر اتولوگ است ایمن تر است.
ترمیم اسکار با جراحی جای زخم دیگری ایجاد می کند که ممکن است با بار جسمی، روانی و مالی اضافی به بیمار نتایج خوبی بدهد. تزریق نانوفات با خاصیت جوانسازی آن باعث بهبود جای زخم موجود می شود و از این رو برای بیمار قابل قبول تر خواهد بود. تکنیک برداشت، پردازش و تزریق نانوذرات بسیار ساده است و به راحتی توسط یک جراح زیبایی قابل تسلط است. این روش می تواند تحت بیهوشی موضعی انجام شود و از این رو نیازی به اقامت در بیمارستان نیست و این کار را به یک روش مراقبت روزانه انجام می دهد. از آنجا که لیپوساکشن با یک کانول 3 میلی متری و تزریق چربی با سوزن 27G و سرنگ انسولین انجام می شود، این روش بدون بخیه است. این امر از لزوم برداشتن بخیه جلوگیری می کند و این روند را برای بیمار قابل قبول تر می کند. خاصیت جوانسازی نانوذرات در جای زخم های گسترده صورت مانند سوختگی که در آن هیچ روش جراحی دیگری مانند پیوند پوست یا جراحی فلپ نمی تواند زیبایی زیبایی چهره قبلاً زخم شده و گسیخته را بهبود بخشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این رضایت روانی زیادی را به بیمار می دهد، بار مالی جراحی های پرهزینه را کاهش می دهد.
مطالعه از این نظر منحصر به فرد است که، نظر بیمار در مورد زخم نیز نمره داده می شود و با نتایج بعد از عمل مقایسه می شود و در نتیجه باعث کاهش تعصب ناظر در نتیجه می شود. در این مطالعه ، خاطرنشان شد كه جای زخم های با فشار زیاد آتروفیك با تزریق نانوذرات از پیشرفت كمتری برخوردار است. دو بیمار با چنین زخم هایی پس از تزریق چربی از نتایج راضی نبودند و خواستار ترمیم اسکار بودند. آنها تحت تجویز زخم قرار گرفتند و پس از 6 هفته تزریق نانوذرات بر روی زخم بعد از عمل تزریق شد و نتایج رضایت بخش بود. پیوند نانوفات بدون توجه به اتیولوژی می تواند به صورت اسکار داده شود. با این وجود تزریق چربی در دو زخم سوختگی با تمایل به کلوئید، نشان دهنده وخیم تر شدن علامت های خارش، قرمزی و ترمیم اسکار به دنبال تزریق در صورت نیاز به تزریق استروئیدی داخل بدن برای تسکین علائم است. این مطالعه در یک مرکز مراقبت سوم انجام شد و از این رو کارآزمایی کنترل تصادفی چند مرکزی برای اعتبار سنجی نتایج در نمونه های بزرگ مورد نیاز است. تأثیر تزریق نانوذرات بر روی زخم های مختلف شناسی باید به طور جداگانه در اندازه نمونه بزرگتر مورد بررسی قرار گیرد.
نتیجه
تزریق اتولوگ امولسیون شده نانوفات یک عمل جراحی با مراقبت روزانه است که برای جوانسازی و ترمیم اسکار با حداقل عوارض و رعایت خوب بیمار جراحی شده است. این علائم و همچنین بافت انواع زخم ها، به ویژه با مدت کوتاه، بهبود می یابد. پیوند نانوفات یک روش امیدوار کننده در بیماران مبتلا به جای زخم های گسترده صورت است که در آنجا گزینه های درمانی جایگزین محدود است.
اعلام رضایت بیمار
نویسندگان تأیید می كنند كه همه فرم های رضایت بیمار را بدست آورده اند. در فرم، بیماران رضایت خود را برای گزارش تصاویر و سایر اطلاعات بالینی در ژورنال اعلام کرده اند. بیماران می فهمند که نام و اسامی اولیه آنها منتشر نمی شود و تلاش می شود هویت آنها پنهان شود، اما ناشناس بودن را نمی توان تضمین کرد.

[/av_textblock]


برچسپ ها:
آیا تزریق چربی دائمی است؟
باسن
تزریق چربی
تزریق چربی از شکم به صورت
تزریق چربی برای چه افرادی و کدام نواحی مناسب است؟
تزریق چربی به باسن
تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به صورت و لب و گونه
تزریق چربی در سینه
تزریق چربی در صورت
تزریق چربی در لب
تزریق چربی صورت
تزریق چربی گونه ها
تزریقات زیبایی
جوان سازی
جوانسازی صورت با تزریق چربی
چربی امولسیون شده اتولوگ
زخم ها
سلولهای بنیادی مشتق از چربی
سینه
ضررهای تزریق چربی
گونه
لب ها
ماندگاری تزریق چربی
معایب تزریق چربی
مکان های تزریق چربی
نانوات
هزینه تزریق چربی
واژن و ... و هرآنچه که درباره آن باید بدانید

ارسال دیدگاه