چروک زیر چشم چگونه بوجود می آید؟ دلایل ایجاد و راه های درمان آن

چروک زیر چشم چگونه بوجود می آید؟ دلایل ایجاد و راه های درمان آن

پوست | مراقبت پوست

خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌باشند. این چین و چروک‌ها دینامیک می‌باشند یعنی هنگام انقباض عضلات صورت

خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌باشند. این چین و چروک‌ها دینامیک می‌باشند یعنی هنگام انقباض عضلات صورت مثلاً در هنگام تنگ کردن چشم‌ها یا خندیدن بیشتر قابل ملاحظه هستند. از آنجایی که چین و چروک زیر چشم با افزایش سن بیشتر می‌شوند، بسیاری از مردان و زنان می‌خواهند که به طریقی آنها را برطرف کنند و به ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر دست یابند.

چین و چروک‌های دور چشم عمدتاً به دلیل فرایند طبیعی پیری است که شامل کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌باشد. این مواد پروتئین‌های اصلی هستند که وظیفه حفظ نرمی و یکنواختی بافت پوست را بر عهده دارند و در هنگام کشیده شدن یا حرکت پوست آن را به جای خود باز می‌گردانند.

با حرکات تکراری صورت در طول سال‌ها، این خطوط ریز و چین و چروک‌ها در نتیجه‌ی کاهش کلاژن و الاستین موجود برای حفظ ساختار پوست، شکل می‌گیرند و در نتیجه منجر به شکل‌گیری تدریجی خطوط پنجه کلاغی می‌شوند. اما امروزه شاهد به وجود آمدن چروک دور چشم در جوانی هم هستیم.

داشتن یک پوست صاف و بدون چروک یکی از نشانه‌های جوانی تلقی می‌شود و داشتن خطوط دور چشم می‌تواند باعث شود سن شما بیشتر به نظر برسد. نه‌تنها این مسئله در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی شایع شده است، بلکه چروک زیر چشم در نوجوانی نیز بسیار دیده می‌شود.

دلایل چروک شدن زیر چشم

چروک زیر چشم وقتی به وجود میاید که پوست زیر چشم‌ها خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد که بیشتر در سنین بالا اتفاق می‌افتد. اما به‌جز بالا رفتن سن، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست زیر شده و علت چروک دور چشم شوند. دلایل چروک زیر چشم در جوانی در زیر آمده است.

یک علت چروک زیر چشم در جوانی پلک زدن مداوم یا حرکت دادن زیاد چشم‌ها است. انسان‌ها از زمان تولد به طور دائم محیط اطراف خود را نگاه می‌کنند و چشمانشان همواره در حال حرکت است، در نتیجه باعث آویزان شدن پوست زیر چشم با بالا رفتن سن می‌شود.

علت دیگر چروک شدن زیر چشم در جوانی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و پرتوهای فرابنفش آن است. به عبارت دیگر کسانی که قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند یا اینکه آفتاب می‌گیرند، بیشتر ممکن است به چروک زیر چشم در جوانی دچار شوند.

سیگار کشیدن هم موجب بروز چروک زیر چشم در جوانی می‌شود. وقتی افراد سیگار می‌کشند، جریان خونی که به زیر چشم جاری می‌شود کاهش پیدا می‌کند. این مسئله باعث کاهش توانایی پوست در بازسازی سلول‌های از بین رفته می‌شود.
دیگر علل چروک شدن زیر چشم در جوانی شامل بد خوابیدن، استرس، آلرژی، ژنتیک و … می‌شود.

چرا چین‌ و چروک دور چشم باید درمان شود؟

دلایل فیزیکی، روحی و اجتماعی برای درمان چین‌ و چروک دور چشم عبارت‌اند از:

  • بهبود ظاهری
  • افزایش اعتماد به‌ نفس

درمان چین و چروک زیر چشم

درمان چین و چروک دور چشم به دوصورت انجام میگیرد:

  • درمان چروک دور چشم با روش‌های پزشکی و جراحی
  • درمان خانگی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم
  • روشهای پزشکی برای رفع چین و چروک صورت

نوع درمان و رفع چین و چروک صورت بسته به نیازها و الزامات فردی هر بیمار به‌صورت منحصر به فرد طراحی می‌شود که به عوامل متعددی بستگی دارد:

تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم)

برای رفع خط اخم، درمان چروک زیر چشم و خطوط پیشانی به کار گرفته می‌شود. درمان چروک دور چشم با تزریق بوتاکس یک روش بی‌خطر، سریع، بدون نیاز به بی‌حسی موضعی است که حداقل درد و عوارض جانبی ممکن را ایجاد می‌نماید. اثر درمان چین و چروک صورت معمولاً ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد. در بسیاری از افراد، تکرار درمان می‌تواند اثر آن را تا ۴ الی ۶ ماه افزایش دهد.

همچنین از سم بوتولینوم (که تحت عنوان بوتاکس و دیسپورت شناخته می‌شود) برای نرم کردن گردن، درمان چروک دور لب و تعریق بیش از حد نیز استفاده می‌گردد. برخی میگرن‌ها نیز با این درمان کاهش می‌یابند. تزریق بوتاکس به کاهش علائم پیری کمک می‌کند. با افزایش سن، به دلیل استفاده‌ی مداوم از عضلات صورت خطوط ناخوشايندی بر روی پوست ایجاد می‌شود.

علاوه بر این به دلیل روال طبیعی پیری، بدن‌ کلاژن و الاستین کمتری درون پوست تولید می‌کند و همین امر به مرور زمان باعث ثابت شدن این خطوط می‌گردد و علائم پیری در بدن نمایان می‌شود و ظاهر فرد شروع به پیرتر شدن می‌کند. در این میان بوتاکس صورت سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک است.

بوتاکس راه‌حلی ایمن و طبیعی است که عضلات صورت ما را شل و آزاد می‌کند. امروزه نحوه تزریق بوتاکس بسیار مقرون به صرفه است و هر کسی که بخواهد چند سال جوان‌تر به نظر برسد، می‌تواند از آن استفاده کند.

تزرق ژل (تزریق فیلر برای چروک زیر چشم)

در این روش برای درمان چین و چروک صورت، از تزریق ژل برای پر کردن خطوط و افزایش حجم صورت استفاده می‌شود. برندهایی مانند Perlane، Restylane و Emervel به‌صورت مصنوعی از مواد زیست سازگار تهیه می‌شوند و شبیه اسید هیالورونیک (HA) که توسط بدن به‌صورت طبیعی تولید می‌شود، عمل می‌کنند.

آن‌ها برای افزایش حجم صورت استفاده می‌شوند و در نتیجه چین و چروک‌ها بهبود می‌یابند. همچنین تزریق ژل رطوبت داخل پوست را افزایش می‌دهند که در پی آن پوست نرم‌تر شده و انعطاف پذیری و استحکام آن افزایش می‌یابد. نتیجه درمان فوری حاصل می‌شود و نتیجه درمان چین و چروک صورت با این روش معمولاً بین ۶ الی ۱۲ ماه طول خواهد کشید. عوارض جانبی این روش درمانی نادر است. این روش درمانی جهت رفع چروک دور لب موثر می باشند.

جوان‌سازی صورت با لیزر

در روش درمان چروک زیر چشم و جوان‌سازی صورت با لیزر از انرژی نوری استفاده می‌شود تا لایه فوقانی پوست برداشته شود. در برخی از شرایط و با توجه به توانایی بستری شدن بیمار، می‌توان لایه‌های عمیق‌تر پوست را نیز حذف نمود. استفاده از لیزر فرکشنال برای قوام بخشیدن به پوست و همچنین رفع تیرگی زیر چشم توصیه می‌شود.

میکرودرم ابریژن و لایه‌برداری

پیلینگ مکانیکی و یا لایه‌برداری صورت با کمترین میزان تهاجم می‌تواند در درمان چروک صورت مؤثر باشد. ممکن است چندین نوبت از این روش استفاده گردد. این روش برای تغییرات ابتدایی پوست مفید می‌باشد.

از بین بردن چروک زیر چشم با استفاده از امواج رادیویی RF

استفاده از امواج رادیویی ( RF ) یک درمان غیرتهاجمی محسوب می‌شود که می‌تواند در کاهش و از بین بردن چروک صورت موثر باشد. همچنین این روش کیفیت بافت پوست را نیز بهبود می‌بخشد. بسته به تغییرات ایجاد شده در پوست، ۳ الی ۶ جلسه درمانی توصیه می‌شود.

هایفوتراپی

امواج اولتراسوند با شدت بالا می‌توانند به‌طور مستقیم انرژی حرارتی را به پوست و بافت زیر آن منتقل نمایند. این امر باعث تحریک و بازتولید کلاژن‌های پوست می‌شود. در نتیجه کیفیت پوست بهبود یافته و افتادگی پوست کاهش می‌یابد. در این روش بدون هیچ گونه عمل جراحی و یا تزریقی، پوست به معنای واقعی کشیده خواهد شد.

مزیت دیگر این روش برای درمان چروک دور چشم عدم نیاز بستری شدن بیمار می‌باشد. برخلاف برخی از درمان‌های لیزری برای درمان چروک زیر چشم، این روش درمانی می‌تواند برای انواع رنگ‌های پوستی کاربرد داشته باشد.

هایفوتراپی می‌تواند حرارت را به‌طور مستقیم به بافت‌های عمیق پوستی انتقال دهد، که در پی آن پوست خود را جمع کرده و بهبود می‌یابد. این روش می‌تواند در مطب صورت بپذیرد، تنها قبل از درمان یک ژل مخصوص بر روی پوست اعمال می‌شود. تصویربرداری با کمک امواج اولتراسونیک به پزشک اجازه می‌دهد تا مناطق هدف را قبل از درمان مشخص کند. بسته به منطقه درمان این روش می‌تواند ۴۵ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد.

لیفت با نخ

این نخ‌ها، ظاهر بسیار زیبا و طبیعی در پوست ایجاد می‌کنند و پوست را در برابر تشکیل چین و چروک‌ها بر اثر گذر زمان، محافظت می‌کنند. روش لیفت صورت با نخ‌های PDO روشی برای کشیدن پوست به روش مصنوعی توسط یک جسم خارجی نیست، بلکه در این روش از واکنش طبیعی بدن برای ساخت تارهای کلاژنی و افزایش جریان خون استفاده می‌شود تا قابلیت ارتجاعی پوست به‌طور طبیعی به حالت اولیه بازگردد و چین و چروک‌های پوستی برطرف شود.

این روش درمانی دارای مزایای بسیار زیادی است، از جمله سادگی انجام آنف ریکاوری بسیار سریع، ماندگاری بالای نتایج و نداشتن عوارض جانبی. شل بودن پوست باعث می‌شود که ظاهر چین و چروک‌های پوستی بسیار بدتر شود. با بازسازی تارهای کلاژنی در لایه‌های عمقی پوست، حالت افتادگی پوست کاملا برطرف می‌شود و در نتیجه پوست شما ظاهری بسیار جوانتر پیدا می‌کند.

روش لیفت صورت با نخ بسیار ساده و آسان و به روش سرپایی انجام می‌شود. در هنگام انجام لیفت با نخ از کرم بی‌حس کننده استفاده می‌شود و در نتیجه بیمار هیچ دردی احساس نمی کند و این روش دوره‌ی ریکاوری بسیار کوتاه و ناچیزی دارد.

تاثیر تزریق چربی در از بین بردن چروک زیر چشم

تزریق چربی در واقع پیوند سلولهای چربی زنده به صورت و دست و … است که بعد از مدتی بافت همبند و عروق خونی اطراف آنرا گرفته و سلول‌های چربی جزئی از بافت بدن می شود و جابه جایی چربی تزریق شده گوله شدن و شل شدن پوست به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

رفع چین و چروک زیر چشم با چند روش موثر خانگی

  • استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از اخم کردن و عادت‌های نادرست پرهیز کنید.
  • پوست خود را به صورت روزانه مرطوب کنید.
  • به صورت مداوم ورزش کنید.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی را در برنامه غذایی بگنجانید.
  • از کرم دور چشم استفاده کنید.
  • از روغن‌های گیاهی برای دور چشم استفاده کنید.
  • از ماسک برای چروک دور چشم استفاده کنید.

 


برچسپ ها:
از اخم کردن و عادت‌های نادرست پرهیز کنید
از بین بردن چروک دور چشم
از درمان‌های طبیعی برای چروک زیر چشم خود استفاده کنید
از کجا بدانیم از چه روشی استفاده کنیم و کدام روش بهتر است؟
از کرم دور چشم استفاده کنید
استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
انواع پوست و شیوه مراقبت از آن‌ها
به صورت مداوم ورزش کنید
بهترین کرم ضدچین و چروک چیست؟ آیا کرم‌ها برای درمان چین و چروک موثرند؟
بهترین ماسک برای چروک دور چشم
پوست و مو
پیشانی و لب با تزریق چربی همراه با علت و راه و روش، هزینه و عوارض
تزریق ژل
چروک زیر چشم در جوانی : استفاده از محصولات دارای فاکتور رشد کراتینوسیت
چروک زیر چشم در جوانی : جراحی زیبایی فیس لیفت
چروک زیر چشم در جوانی : روش پیلینگ یا لایه‌برداری شیمیایی
چروک زیر چشم در جوانی : فیلر برای جلوگیری از چروک زیر چشم
چروک زیر چشم در جوانی : لیزر جدیدترین روش برای درمان چروک زیر چشم در جوانی
چگونه چروک زیر چشم در جوانی را درمان کنیم؟
چین و چروک دور چشم
چین و چروک زیر چشم
خدمات پوست مو زیبایی
خدمات زیبایی
خطوط پنجه کلاغی به خطوط ریزی گفته می‌شود که در گوشه‌های چشم‌ها شکل می‌گیرند و یکی از اولین علائم پیری بر روی صورت می‌باشند. این چین و چروک‌ها دینامیک
درمان چروک دور چشم
درمان چروک دور چشم با تزریق بوتاکس
درمان چروک زیر چشم در جوانی با بهترین راه حل
درمان چین و چروک
درمان چین و چروک دور چشم
درمان چین و چروک صورت
درمان چین و چروک صورت و دور چشم
درمان خانگی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم
درمان و از بین بردن قطعی چین و چروک پوست صورت
درمان و رفع چین و چروک دور و زیر چشم
دلایل چروک زیر چشم در جوانی
دور چشم
راههای برطرف کردن چین و چروک دور چشم
راههای جلوگیری از چین و چروک دور چشم
راه‌های زیادی برای درمان چین و چروک دور چشم وجود دارد، از کجا بدانیم از چه روشی استفاده کنیم و کدام روش بهتر است؟
رفع
رفع چین و چروک دور چشم
رفع چین و چروک دور چشم با چند روش موثر خانگی
رفع چین و چروک دور چشم با مواد طبیعی
رفع کننده چین و چروک دور چشم
روش درم ابریژن
روش‌های درمان چین و چروک‌ ها
علت چروک خوردن پوست چیست و چگونه آن را برطرف کنیم
ماسک برای چین و چروک دور چشم
ماسک صورت گیاهی
ماسک گیاهی
ماسک گیاهی صورت
مراقبت از پوست
هزینه و عوارض
هزینه ‌ی رفع چین‌ و چروک زیر چشم
یک راه دیگر برای درمان چروک زیر چشم در جوانی ، روش درم ابریژن

ارسال دیدگاه