تزریق ژل بینی راهی برای زیبایی بینی!!! مزایا و عوارض تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی راهی برای زیبایی بینی!!! مزایا و عوارض تزریق ژل بینی

تزریق ژل | زیبایی

از جمله روش هایی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا بدون استفاده از عمل جراحی بینی خود را به شکل دلخواهتان در آورید. تزریق ژل بینی بسیار آسان می باشد و در کمترین زمانی انجام می شود. به وسیله پادهای بی حسی

تزریق ژل بینی از جمله روش هایی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا بدون استفاده از عمل جراحی بینی خود را به شکل دلخواهتان در آورید. تزریق ژل بینی بسیار آسان می باشد و در کمترین زمانی انجام می شود . به وسیله پمادهای بی‌حسی یا بعضی تزریق ها مانند لیدوکایین می توان بینی را بی حس کرد و بعد تزریق ژل را در بینی انجام داد.

این روش جای خیلی از جراحی های بینی غیرضروری را خواهد گرفت. در مطالعات که انجام شده است بیش از نیمی از جراحی های بینی واقعا غیرضروری بوده و می توان با روش غیرجراحی آن را ترمیم و اصلاح کرد و جلوی بسیاری از هزینه ها و عوارض را گرفت.

در این روش پس از بی حس کردن بینی با کرمهای بی حس کننده، مقدار مناسبی از filler که میتواند کلسیم هیدروکسی اپتات و یا اسیدهیالورونیک (ژویدرم) باشد با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق می شود.

زیبایی بینی بدون جراحی، تکنیکی است که برای اصلاح نواقص مختلف بینی در هماهنگی با نواحی پیرامون آن، اقدام به شکل‌دهی مجدد، ایجاد توزان و یا تغییر در اندازه بینی می‌کند. ولی این روش برای موارد خاصی مانند افرادی که بینی آن‌ها به تغییرات زیادی در شکل و ابعاد نیاز ندارد، قابل استفاده خواهد بود.

تزریق ژل بینی در قسمت های مورد نیاز با سوزن و سرنگ انجام می شود در این روش چند بار سوزن را داخل و خارج به بافت داخل بینی تزرق می شود . بعد از اینکه تزریق ژل بینی صورت می گیرد پزشک معالج به وسیله ماساژ ظاهر بینی را طبیعی تر و یکسان می کند .

یکی از مزیت های تزریق ژل بینی انجام فعالیت های روزانه بعد از تمام شدن تزریق ژل می باشد و نیز این روش هیچگونه احتیاجی به به چسب زدن بعد از عمل و یا بخیه ندارد.

کاربرد های تزریق ژل بینی

  • از بین بردن انحراف بینی
  • بینی های کوچک که نیاز به تجدید ساختار دارند.
  • بینی های شبیه قلاب که نیاز به اصلاح ظاهر و صاف کردن آنها وجود دارد.
  • بینی هایی که قوز بینی متوسط بر روی پل بینی وجود دارد.
  • بینی هایی که قوز بینی متوسط بر روی پل بینی وجود دارد.
  • افتادگی بینی بصورت خفیف تا متوسط سر بینی
  • وجود یک بینی که نیاز به اصلاح پس از عمل جراحی رینوپلاستی دارد.
  • بینی هایی که سر انها بالاست یا نوک بینی نیاز به اصلاح دارد.

افراد واجد شرایط برای انجام تزریق ژل بینی

بیمارانی که خواهان رفع برجستگی‌های کوچک روی بینی خود هستند.

بیمارانی که دارای فرورفتگی، گودی و ناهمواری‌هایی بر روی بینی خود هستند و یا بینی آن‌ها ظاهری نامتقارن دارد.

بیمارانی که از بینی تختی برخوردار هستند و خواهان ایجاد یک پل و با برجسته کردن پل کنونی بینی خود هستند. این مشکل معمولاً در بین آسیایی‌ها و جمعیت‌های آفریقایی آمریکایی بسیار مشاهده می‌شود.

بیمارانی که به افتادگی کم بینی دچار هستند و علاقه‌مند به بالا یردن نوک بینی خود می‌باشند.

مزایای تزریق ژل بینی

دستیابی به نتایج نیمه ماندگار

در صورتی که یک بیمار درباره استفاده از روش جراحی بینی تردید دارد، زیبایی بینی بدون جراحی با تزریق ژل می تواند نتایج مشابه جراحی بینی سنتی را برای فرد به همراه داشته باشد، اما این نتایج برای همیشه ماندگاری و دوام ندارد. البته از جراحی بینی برای موارد دیگری همچون درمان پولیپ بینی نیز بهره گرفته می شود.

هزینه زیبایی بینی کمتر

عمل جراحی بینی یکی از گران ترین عمل های زیبایی است و اغلب افراد به دلیل عدم توانایی مالی قادر به پرداخت هزینه این عمل نیستند. اما تزریق ژل به بینی به مراتب کم هزینه تر بوده که این امر از جمله مزیت های استفاده از این روش نسبت به عمل جراحی به شمار می آید.

غیر تهاجمی بودن

فکر کردن به عمل جراحی یا قرار گرفتن تحت بی هوشی عمومی به حدی برای بعضی افراد نگران کننده است که از انجام عمل جراحی زیبایی بینی خودداری می کنند. این موضوع در حالی است که با تقبل هزینه عمل بینی بدون جراحی با تزریق ژل ۱۰۰% بدون نیاز به عمل جراحی و غیر تهاجمی انجام می شود و در این حالت فقط چند سوزن به بینی شما وارد می شود.

عدم نیاز به دوره ریکاوری

با استفاده از روش زیبایی بینی بدون عمل جراحی با تزریق ژل نیازی به استراحت پس از تزریق ژل نیست و دیگر شما با ظاهر کبود یا همراه با پانسمان برای چند روز پس از جراحی مشاهده نخواهید شد. در این حالت فقط کمی احساس درد و مقدار کمی ورم در روز انجام تزریق وجود خواهد داشت. همچنین امکان از سر گیری تمام فعالیت های عادی در روز پس از تزریق برای بیمار وجود دارد.

مراحل تزریق ژل بینی

زیبایی بینی با تزریق ژل شامل مراحل اصلی زیر است:

قبل از درمان: از مواد بی حسی موضعی بر روی بینی 15 تا 30 دقیقه قبل از شروع درمان استفاده می شود.

حین درمان: مقدار کمی از پر کننده های پوستی به محل تزریق شده و موقعیت آنها بطور دقیق در زیر پوست تنظیم می شود. به این ترتیب می توان کنترل کامل بر ظاهر و زیبایی ایجاد شده در طول درمان داشت. پزشک در ادامه محل تزریق ژل بینی را ماساژ می دهد تا به این ترتیب بتواند ظاهر بینی شما را با توجه به نیازهای درمانی اصلاح نماید.

در طول درمان، شما کاملاً بیدار و هوشیار هستید. در این زمان معمولاً یک آینه در اختیار شما قرار داده می شود تا با استفاده از آن شما بتوانید درمان انجام شده را مشاهده کرده و کنترل نمایید

پس از درمان: پس از درمان لازم است از دست زدن یا بکار بردن مواد آرایشی بر روی ناحیه درمان شده تا 6 ساعت خودداری کنید تا به این ترتیب بتوان از ایجاد عفونت در محل درمان جلوگیری کرد. در این مرحله لازم است توصیه های پزشک به طور کامل رعایت شود.

نتایج حاصل از این روش درمانی رفع فرورفتگی بینی با ژل بلافاصله پس از درمان مشاهده می شود و می تواند 6 تا 12 ماه ماندگاری داشته باشد. به خاطر اینکه نتایج ایجاد شده موقت هستند، شما می توانید تغییرات ایجاد شده در ظاهر صورت خود را با گذشت زمان اصلاح نمایید و به این ترتیب همواره یک ظاهر عادی و طبیعی داشته باشید.

تزریق ژل به بینی می‌تواند در مدت زمان‌های مختلفی، بسته به نام و نوع ژلی که استفاده می‌شود، از یک سال تا دو سال و نیم دوام بیاورد.

مزایای تزریق ژل بینی در مقایسه با جراحی

  • نیاز به استراحت پس از عمل ندارد.
  • به ندرت امکان دارد تورم کم یا کبودی مختصر ایجاد شود که به مدت ۳ تا ۴ روز از بین می‌رود.
  • در این روش درد پس از عمل وجود ندارد یا بسیار اندک است.
  • به بستن چسب روی بینی یا پانسمان نیاز نیست.
  • نتیجه اینروش بلافاصله قابل رویت است و فرد همان موقع می تواند تغییر را در بینى خود مشاهده کند.

خطرات و عوارض احتمالی تزریق ژل بینی

  • برخی از عوارض خاصی که ممکن است بعد از انجام یک عمل زیبایی بینی بدون جراحی بروز کند عبارت است از:
  • قرمزی بینی که بعد از چند روز به‌خودی‌خود برطرف می‌شود.
  • ورم و خون‌مردگی در ناحیه بینی که به‌تدریج برطرف می‌شود و شما می‌توانید نتایج عمل را ببینید.
  • حساس شدن بینی
  • بروز عفونت
  • آسیب‌دیدگی پوست بینی
  • ایجاد حالت نامتقارن یا ناهموار بر روی بینی و یا نتایجی که باعث نارضایتی شما شود.

مراقبت های پس از تزریق ژل بینی

  • توصیه می شود که به مدت 72 ساعت بعد از تزریق ژل بینی از کپسول سفالکسین استفاده شود.
  • بعد از اینکه ژل بینی تزریق شد به مدت یک هفته باید به صورت روزانه 10 لیوان آب استفاده کرد.
  • بعد از تزریق ژل بینی بهتر است خانم ها از آرایش کردن اجتناب کنند.
  • بهتر است که فرد بعد از تزریق از بخور داغ، سونا و جکوزی، حمام داغ و یا هر نوع فشار به بینی به مدت هفت روز خودداری کنند.
  • به مدت 7 روز از خوابیدن به شکم یا پهلو پرهیز شود.

برچسپ ها:
تزریق زل به بینی چگونه است؟
تزریق ژل به بینی
مزایای تزریق ژل به بینی

ارسال دیدگاه

  • مهسان

    سلام وقتتون بخیر باشه
    ببخشید من تقریبا ۱۵ سالمه و اینکه میخواستم بدونم میتونم این ژل رو تزریق کنم یا نه؟