زیبایی بینی!!! چگونه بینی زیباتری داشته باشیم؟ انواع روش های زیباسازی بینی

زیبایی بینی!!! چگونه بینی زیباتری داشته باشیم؟ انواع روش های زیباسازی بینی

زیبایی

امروزه زیبایی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم به خصوص بانوان است. با پیشرفت علم و بروز روش های نوین زیبایی اکثر مردم به فکر افتادند تا زیباتر شوند. بینی یکی از مهم ترین عضوها در زیبایی فرد است که با دو روش جراحی و بدون جراحی انجام می پذیرد ...

زیبایی بینی و ترمیم آن هم مانند سایر روشهای زیبایی سیر تکاملی خاصی را پیموده است. در حدود سال های آخر قرن نوزدهم جراحی بینی به وجود آمد و در همان زمان ترمیم فرورفتگی های بینی ماند بینی زینی شکل با تزریق پارافین مطرح شد.

از آنجایی که بینی ساختار ظریفی دارد و پوستی نازک این ساختار را احاطه کرده است لذا اجسام مصنوعی مانند پلاستیک و پارافین و فلزات معمولاً حتی اگر سال ها بماند باعث ایجاد عفونت می شوند و خارج می شوند.

با شروع جنگ جهانی اول در سه کشور آلمان، آمریکا و انگلستان همزمان سه جراح معروف به صورت جداگانه اقدام به ترمیم و بازسازی بینی کردند و تزریق پارافین به بینی به فراموشی سپرده شد.

قدیمی ترین تاریخچه جراحی بینی به سالیان دور در هند باستان باز می گردد که سوشروتا از پوست پیشانی برای ترمیم بینی استفاده می کرد. عمل زیبایی  بینی به صورت مدرن توسط جان اورلاندو (پدر عمل زیبایی ) در اواخر قرن نوزدهم در نیویورک انجام گرفت. او متخصص گوش، حلق و بینی بود و جراحی بینی را برای اولین بار به صورت بسته انجام داد.

نخستین کسی که در عصر جدید تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفت ویلیام اسپرکلی، افسر جنگل بانان در شروود انگلستان بود. او در سال ۱۹۱۷ در جنگ جهانی اول در اثر شلیک گلوله بینی خود را از دست داد.

دکتر هارولد جیلیس جراح ارتش انگلستان و از پایه گذاران جراحی مدرن پلاستیک در جهان وی را تحت ترمیم با فلاپ پیشانی قرار داد.

تکنیکی که امروزه ً توسط جراحان گوش و حلق و بینی نیز  استفاده می شود. و پس از چند ماه بینی وی کاملاً ترمیم شد. این اولین جراحی مدرن ثبت شده زیبایی بینی در عصر مدرن است.

 

زیبایی بینی

 

روش های زیبایی بینی:

امروزه زیبایی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مردم به خصوص بانوان با روش های گوناگونی امکان پذیر است. با پیشرفت علم و بروز روش های نوین زیبایی اکثر مردم به فکر افتادند تا زیباتر شوند.

بینی یکی از عضوهایی است که بیشترین جلوه را در چهرهء هر فرد دارد بنابراین زیبایی بینی یکی از مهم ترین موضوعات در زیبایی برای هر فرد به حساب می آید.

زیبایی بینی با دو روش جراحی و بدون جراحی انجام می پذیرد، عمل زیبایی بینی روشی تهاجمی است در حالی که روش های زیبایی بینی بدون جراحی تقریبا غیر تهاجمی بوده و دارای نتایج سریع و با عوارض کمتر است. در ادامه مقاله به تشریح انواع روش های زیبایی بینی خواهیم پرداخت.

عمل جراحی بینی Rhinoplasty:

برای انجام جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) نیاز به داشتن برخی شرایط عمومی می باشد که فرد مراجعه کننده باید از آن‌ها دارا باشد تا بتواند جراحی بینی را بدون مشکل انجام دهد.

به طور کلی یشتر افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند، بیشتر خواستار تغییر در ظاهر و فرم بینی خود و متناسب کردن آن با فرم و سایز اجزای صورت می باشند. متقاضیانی که دارای بینی بزرگ و زمخت هستند و یا روی پل بینی دارای قوز و یا نوک بینی افتاده دارند این عوامل سبب نامتعادل و ناخوشایند شدن چهره شان می شود کاندید مناسبی برای انجام جراحی بینی هستند.

عمل جراحی زیبایی بینی به بهتر شدن و یا رفع مشکلات تنفسی بسیار کمک می کند، در برخی موارد، تغییر ساختار فرم بینی می تواند باعث رفع مشکلات سینوسی و مشکلات ناشی از انحراف تیغه میانی شود. این همان موردی است که جراح پلاستیک باید به بررسی آن بپردازد و به تمام مواردی که بیمار را آزار می دهد توجه کند.

البته جراحی بینی اهداف دیگری را نیز دنبال می کند و به اصلاح و رفع نامتقارن بودن بینی و برقراری تناسب و هماهنگی بیشتر اجزای صورت کمک می کند. پهن بودن سوراخ های بینی، عریض بودن پل بینی، قوز روی پل بینی و نافرمی های نوک بینی با روش جراحی قابل اصلاح می باشند.

افراد مناسب برای جراحی زیبایی بینی:

  • بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک از نظر خود در مقایسه با سایر اجزای صورت داشته باشند.
  • روی پل بینی خود قوز داشته باشند.
  • بینی پهن داشته باشند.
  • سر بینی آنها افتادگی داشته، رو به جلو باشد، یا بیش از حد بزرگ به نظر برسد.
  • نوک بینی  حالت پیازی داشته باشند.
  • سوراخ های بینی بیش از حد بزرگ بوده یا جمع شده باشد.
  • دچار مشکل انحراف بینی یا عدم قرارگیری بینی در وسط صورت باشند.
  • به خاطر آسیب دیدگی دچار عدم تقارن ظاهری بینی شده باشند.
  • به خاطر مشکلات مربوط به ساختار داخلی بینی مشکلات تنفسی همچون انحراف تیغه یا سایر مشکلات مربوط به آن داشته باشند.

روش های زیبایی بینی

لیفت بینی با نخ:

لیفت بینی با نخ جدیدترین روش پیشرفته است که در آن نخ‌های ظریف و کوچک قابل جذب را در داخل بینی قرار می‌دهند و بینی را به سمت بالا می کشند تا شکل، ارتفاع و فرم بهتری به بینی ببخشند.

نخ مخصوص این کار بسیارظریف و نازک می‌باشد، جنس این نخ ها جنس پلی دی اکسانون میباشد. موثرترین نخ‌های مورد استفاده در لیفت بینی عبارتند از: مونوفیلامنت ، پی دی او، نخ کاک و  و پلی‌گلی‌کولید می باشد.

برای زیبایی بینی با نخ لیفت در ابتدا منطقه‌ی مورد درمان را باید آماده کنیم و آرایش بیمار را پاک میکنیم. سپس برای ضد عفونی کردن پوست از محلول کلرهگزیدین و ید استفاده می‌کند و در مرحله بعدی، از بی‌حسی موضعی در امتداد بینی، پل و نوک بینی استفاده کرد، اما نیازی نیست.

هنگامی‌که قسمت پل بینی بی‌حس شد، پزشک متخصص شروع به وارد کردن نخ‌ها به صورت یک به یک می‌کند. در مدت زمان یک جلسه، 4 تا 8 نخ برای لیفت بینی کافی است. گاهی نیز مقدار نخ بیشتری نیاز است.

پزشک در جاهایی که بافت نرم دارند کار می‌کند. یک سوزن کوچک را در نوک بینی قرار می‌دهد، نخ‌ها را به صورت افقی می‌کشد و در ضمن فرم مورد نظر را شکل می‌دهد تا مطابق ظاهر دلخواه مراجعه کننده دربیاید.

مزایای لیفت بینی با نخ:

این روش نتایج ترکیبی از تأثیرات تزریق فیلرها (ژل یا بوتاکس) و جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) برخوردار است. این یک  روش غیر جراحی بوده و بنابراین ایمن‌تر است و اثرات طولانی مدتی را ایجاد می‌کند

موجب از بین رفتن انحنا و خمیدگی پل بینی می‌شود و بینی شما را صاف و زیبا می‌کند.

به دلیل این که نخ‌ها جذب پوست می‌شوند، نتایج پایدارتر می‌شوند و باعث تحریک تولید کلاژن جدید در میان بافت می‌شوند. این امر نه تنها پوست شما را سفت‌تر می‌کند، بلکه اثر نگه‌دارندگی نخ‌ها نیز باقی می‌ماند.

دراین روش درمانی در هر نقطه از صورت و بدن ازجمله پیشانی، شکم، ساعد، گونه‌ها، گوشه چشم و خطوط خنده استفاده شود. برخلاف تکنیک‌های سنتی لیفت که کاربرد محدودی داشته‌اند.

عمل لیفت بینی با نخ بدون درد است.

برخلاف فیلرها، نخ‌ها پس از قرار دادن در موضع، به طرفین حرکت نمی‌کنند و باعث پهن‌تر شدن بینی نمی‌شوند. حتی اگر به آن‌ها فشار وارد شود، حرکت نمی‌کنند و به نواحی دیگر پخش نمی‌شوند.

استفاده از نخ  پی دی او برای لیفت بینی:

استفاده از نخ‌های قابل‌جذب PDO به روزترین و بهترین روش برای لیفت بینی، صورت و بدن است. برخی از درمان‌ها با این روش در قابل رقابت با روش جراحی هستند اما با این روش فرد با عوارض و دوره نقاهتی که در انجام عمل جراحی وجود دارد مواجه نمی‌شود زیرا این روش بسیار ساده تر از عمل جراحی هستند.

ماده اصلی این نخ‌ها، پلی دی اکسانون (Polydioxanone) است که سال‌هاست در جراحی‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بی‌ضرر بودن آن برای بدن به اثبات رسیده است.

انجام این دوره درمانی نسبتاً آسان است و با یک جراح متخصص و باتجربه خطر کمی دارد. این روش شامل قرار دادن تعدادی نخ است که هر کدام دارای خواص بی‌نظیری در قسمت‌های مختلف صورت هستند.

روش های زیبایی بینی

تزریق ژل (فیلر) برای زیبایی بینی

یکی از روش هایی که امروزه توسط متخصصین پوست و مو انجام می شود، تزریق فیلر به بینی است. فیلرها ماده های پرکننده می باشند که کاربرد زیادی در جراحی زیبایی دارند. تزریق فیلر اغلب در برجسته کردن گونه و لب، رفع چروک صورت و …  استفاده می شود.

یکی از کاربردهای دیگر فیلر در زیبایی، استفاده از آن برای اصلاح کردن فرم بینی است، بدون اینکه به جراحی برای زیبایی بینی نیاز باشد.

روش تزریق فیلر بینی برای افرادی که مایل به انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیستند، روش مناسبی بوده و می تواند با هزینه بسیار کمتر و بدون نیاز به دوره نقاهت ظاهر بینی را بهبود بخشیده و نتایجی فوری بر جای گذارد. یک ساعت بعد از انجام این روش بیمار می تواند به فعالیت های عادی خود بازگردد.

یک تزریق  مناسب می تواند سبب بهبود موارد زیر گردد:

  • نوک افتاده بینی
  • فرورفتگی روی پره ها
  • برآمدگی روی پره ها
  • کاهش ظاهر قوز بینی
  • بینی نامتقارن

روش های زیبایی بینی روش های زیبایی بینی

 

روش های زیبایی بینی روش های زیبایی بینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش های زیبایی بینی روش های زیبایی بینی

 

 

 

 

 

 

 

 

مقایسه لیفت بینی با نخ و فیلر بینی

جایگزین های غیر جراحی برای زیبایی بینی یا رینوپلاستی شامل استفاده از تزریق فیلر بینی مانند تزریق ژل و همچنین لیفت بینی با نخ می باشد.

جدول مقایسه روش های زیبایی بینی

 

مزایای عمومی فیلر بینی و نخ های بینی یکسان بوده و عبارتند از :

  • دارای کمترین دوره نقاهت
  • هزینه پایین در مقایسه با روش جراحی بینی
  • همچنین فیلر بینی دارای یک مزیت بیشتر است که تاثیر آن برگشت پذیر می باشد. اگر فرد از نتیجه درمان راضی نبود، آنزیم هیالورونیداز می تواند بلافاصله در طی چند ساعت ماده فیلر را دفع کند.

 

پلاسماجت بینی

در روش پلاسماجت بینی هیچ گونه برش و یا جراحی استفاده نمی شود در واقع پوست بینی چربی های اضافه سوزانده می‌شود و باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست میشود.

در روش پلاسماجت هیچ گونه عارضه جانبی به وجود نمی آید و هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش های دیگر دارد و همینطور دوره نقاهت کمتری دارد و طی چند جلسه نتیجه دلخواه را مشاهده می کنید.

پلاسما جت بینی قبل و بعد

پس از آنکه پلاسماجت انجام دادید، در لحظه متوجه جمع شدن پوست خود می شوید. معمولا چند روز تورم و قرمزی روی بینی خود خواهید داشت. پس از رفع آن، متوجه تغییر بینی خود و جمع شدن و کوچک شدن آن می شوید.

پلاسماجت بینی

تزریق آنزیم برای زیبایی بینی 

کوچک کردن بینی با آنزیم:

آیا می دانید چکونه می توان بینی گوشتی را بدون جراحی کوچک نمود؟

برای جمع شدن و کوچک کردن بینی روش های مختلفی وجود دارد اما یکی از روش های جدید و پرطرفداری که بیشتر برای بینی های گوشتی کاربرد دارد تزریق آنزیم است. توجه داشته باشید که تزریق آنزیم با تزریق کورتن متفاوت است!!! 

یکی از راه های مدرن و امن برای کوچک کردن بینی گوشتی، تزریق آنزیم هیالاز و بلورهای هیدروکسی آپاتیت کلسیم است. تزریق آنزیم نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بی‌حسی موضعی برای آرامش بیمار و برطرف کردن درد کفایت می کند.

روند تزریق آنزیم با ضدعفونی ناحیه تحت درمان شروع می شود سپس دوز مشخصی آنزیم تزریق می شود. در این تزریق با توجه به نیاز بیمار و نتیجه درخواستی، بین ۲ تا ۶ جلسه انجام می شود که در فواصل ۱ تا زمان  ۲ هفته برنامه ریزی می‌شوند. البته در جلسه اولیه مشاوره و معاینه، تعداد تزریق های مورد نیاز توسط پزشک متخصص تعیین می شوند.

تزریق آنزیم برای کوچک کردن بینی گوشتی نتیجه دائمی دارد مگر اینکه بر اثر بارداری یا چاقی، بینی به فرم اولیه خود بازگردد که شانس این اتفاق ۲۰ درصد است و با انجام فقط یک جلسه تزریق مجدد آنزیم، بینی دوباره کوچک می شود.


برچسپ ها:
انواع روش های زیبایی بینی
تغییر شکل بینی بدون عمل جراحی
روش های زیبا سازی بینی
روش های زیبایی بینی
روش های زیبایی بینی بدون جراحی
روش های غیر جراحی یرای زیبایی بینی

ارسال دیدگاه