روغن آرگان برای ریزش مو – آیا روغن آرگان به حفاظت در برابر ریزش مو کمک می کند؟

روغن آرگان برای ریزش مو – آیا روغن آرگان به حفاظت در برابر ریزش مو کمک می کند؟

مراقبت مو | مو

روغن آرگان نشان داده شده است که در صورت استفاده از پوست ، مزایای سلامتی را به ارمغان می آورد بسیاری از این مزایا به موها می رسد.روغن آرگان برای منافذ مو مؤثر است.

روغن آرگان و یا “طلای مایع”، همانطور که بسیاری به آن اشاره می کنند. از هسته های تازه میوه درخت آرگان در مراکش ساخته شده است.  روغن ارگان خالص برای قرن ها برای پخت و پز و به عنوان یک درمان خانگی برای سلامتی و زیبایی، از جمله موارد استفاده روغن آرگان برای ریزش مو می باشد.

امروزه می توان آن را به عنوان تعدادی از محصولات مراقبت از مو و محصولات پوستی یافت. روغن آرگان نشان داده شده است که در صورت استفاده از پوست، مزایای سلامتی را به ارمغان می آورد بسیاری از این مزایا به موها می رسد.

روغن آرگان برای منافذ مو مؤثر است.

روغن آرگان پر از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند ویتامین E است، نشان داده شده است که برای پوست و مو شما مفید است. در اینجا برخی از مزایای روغن آرگان برای موهایی که می توانند در برابر ریزش مو محافظت کنند، آورده شده است.

مرطوب کننده ها و شرایط:

روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست و مو به دلیل استفاده از اسیدهای چرب، به طور عمده اسید اولئیک و اسید لینولئیک می باشد. این روغن ها نشان داده شده است که شفت مو را روان و کمک به حفظ رطوبت موهای خود را کنید . روغن آرگان همچنین غنی از ویتامین E است که یک لایه چربی برای مو و پوست سر شما فراهم می کند ممکن است به جلوگیری از خشکی کمک کند و می تواند به کاهش فرسودگی و افزایش درخشندگی کمک کند.

بهبود سلامت پوست سر:

روغن آرگان داراي خواص ضدعفوني اعتماد منبع و ضد عفوني اعتماد منبع است که برای پوست خوب است. این می تواند به جلوگیری یا بهبود شرایط پوستی، از جمله کسانیکه پوست سرآنها می توانند باعث ریزش مو شود،تأثیر می گذارد.
مانند:

  • پسوریازیس
  • درماتیت seborrheic

هرچند ممکن است مطالعات کمی درباره خواص ضد قارچ روغن آرگان انجام شود،اما ممکن است به درمان شوره سر کمک کند. گاهی اوقات شوره سر از یک مخمر مانند قارچ روی پوست شما ایجاد می شود.

جلوگیری از آسیب به یک ظاهر طراحی شده و رنگ آمیزی:

اسید های چرب متوسط زنجیره ای در روغن آرگن دارای اثر محافظتی هستند که می توانند ازخسارت شستشو جلوگیری و یک ظاهر طراحی شده را پیشگیری کنند. تحقیقات معتبر نشان می دهد که سایر روغن هایی که غنی از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمتیک هستند یک لایه محافظ برای مو ایجاد می کند، که نیرو را تقویت می کند و از انفجارمو در یک ظاهر گرمایی محافظت می کند.

درمان نفت نیز نشان داد که کاهش می یابد شکل دادن به انتهای تقسیم شده، که می تواند در نتیجه موهای ضخیم تر و سالم تر به نظر برسد. همچنین تحقیقات سال 2013 نشان می دهد که روغن آرگان باعث کاهش آسیب ناشی از رنگ مو در هنگام استفاده موهای قفقازی پس از پردازش رنگ می شود .

محافظت خورشید:

روغن آرگان برای قرن ها توسط زنان مراکشی استفاده می شود تا پوست شما را از آسیب های آفتاب محافظت کند . تحقیقات سال 2013 منبع معتبر دریافتند که فعالیت آنتی اکسیدانی در روغن آرگان پوست را در مقابل آسیب های رادیکال آزاد از خورشید محافظت می کند. این مزایا همچنین ممکن است به موها گسترش یابد و به جلوگیری از خشک شدن و آسیب دیگر از اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

روغن آرگان برای ریزش مو:

در مورد روغن آرگان به طور خاص برای ریزش مو تحقیقاتی وجود ندارد اما مزایای اثبات شده آن است برای سلامت مو و پوست سر از شکستگی مو و ریزش مو جلوگیری می کند. ویتامین E – که روغن آرگان به میزان فراوانی – به منظور بهبود رشد مو در یک تحقیق کوچک در سال 2010 مطالعه منبع قابل اعتماد نشان داده شد . آنتی اکسیدان های قدرتمند و اسیدهای چرب تغذیه کننده در روغن آرگان باعث حفظ موهای شما می شوند رطوبت و حفاظت در برابر خسارت ظاهری و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد است. این می تواند منجر به شکستگی و ریزش کمتر شود.

چگونگی استفاده از روغن آرگان برای مو:

اگر شما آماده استفاده از روغن آرگان برای موهای خود هستید، راه های متعددی برای انجام این وجود دارد.

ماسک مو روغن آرگان:

ماسک روغن آرگان آسان است.با استفاده از روغن آرگان خالص، شما بیشترین تغیرات خود را به دست می آورید،زیرا می توانید از آن به تنهایی استفاده کنید یا آن رابا سایر مواد مغذی مانند روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید.
در اینجا این چگونه است:

  • با استفاده از دستان خود، 8 تا 10 قطره روغن آرگان را در مو و پوست سر خود ماساژ دهید . مقدار مورد نیاز را بر اساس طول موهای خود تنظیم کنید.
  • ماساژ مو و پوست سر خود را برای 10 دقیقه ادامه دهید،تا برای حصول اطمینان از اینکه موهای شما از ریشه ها به انتها رسیده است.
  • مو را در یک حوله یا ملافه قرار دهید و آن را در یک شب بگذارید.
  • موهای خود را صبح وبه طور معمولی بشویید.

شامپو روغن آرگان:

  • شما می توانید شامپو روغن آرگان را خریداری کنید، اما ساختن خودتان آسان است.
  • مقدار معمول شامپو را به کف دست خود اضافه کنید.
  • یک یا دو قطره روغن آرگان را به شامپو اضافه کنید و دستها را مالش دهید تا زمانی که مخلوط شود
  • به موهایتان بمالید و بطور معمول شستشو کنید.
  • هر دو یا سه روز تکرار کنید.

نرم کننده روغن آرگان:

شما می توانید نرم کننده موی خود را از دست ندهید و روغن آرگان را به عنوان نرم کننده استفاده کنید شكستن و شكست دادن را كاهش دهيد.

  • موهای خود را به طور کامل بر روی جهت در بطری شامپو بشویید
  • حوله خشک کردن موهای خود را به طوری که آن را چکیدن نیست
  • دو یا سه قطره روغن را در دستان خود بگذارید و روی موهای خود اعمال کنید
  • مو را به طور معمول خشک کنید
  • این بار یک یا دو بار در هفته انجام دهید

محصول طراحی شده

  • روغن آرگان را به عنوان یک محصول یک ظاهر طراحی کنید تا موهایتان را صاف کنید. می تواند همچنین موهای شما را از ظاهر گرمایی محافظت کند.
  • یک یا دو قطره روغن آرگان را به کف دست خود فشار دهید و دستها را با یکدیگر مالش دهید.
  • به آرامی به موهای تمیز و خشک خود بدون ماساژ دادن آن به پوست سر اقدام کنید – نور پوشش روی سطح موی شما همان چیزی است که می خواهید.
  • ظاهری معمولی

بهترین روغن آرگان برای مو:

با کیفیت خوب، روغن آرگن خالص در هنگام استفاده از آن بر روی پوست و مو، کلیدی است.این ممکن است بیشترهزینه داشته باشد،اما کمی به خیلی بیشتر برمی گردد،بنابراین برای خرج کردن شما بیشتر خرج می کنید . هنگام خرید بهترین روغن آرگان برای مو، اطمینان حاصل کنید که:

  • 100٪ روغن آرگان آلی خالص بدون ترکیبات دیگر
  • برچسب برای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی
  • در یک بطری شیشه ای تیره فروخته می شود

روغن آرگان خالص برای استفاده از لوازم آرایشی باید به هیچ وجه بوی خوبی نداشته باشد. روغن آرگان آشپزی بویژه روغن نارگیل و با کیفیت پایین می تواند یک بوی قوی وضعیف داشته باشد.

روغن آرگان باید برای حفظ خواص آن در یک بطری شیشه ای تاریک فروخته شود.

روغن آرگان می تواند مو و پوست سر خود را مرطوب نگه دارد و از موهای شما محافظت کند. با کاهش ضخامت و تقسیم شدن و حفظ سلامت پوست سر، روغن آرگان می تواند به جلوگیری از ریزش مو در موهای ضخیم تر و کامل تر کمک کند.


برچسپ ها:
آیا روغن آرگان به حفاظت در برابر ریزش مو کمک می کند؟
استفاده از روغن آرگان برای مو چه تاثیری دارد؟
راه های جلوگیری از ریزش مو
مواد مغذی مهم برای مو

ارسال دیدگاه