علت نازک شدن ابروها؛ وقتی نازک شدن ابروها نشانه مشکل است

علت نازک شدن ابروها؛ وقتی نازک شدن ابروها نشانه مشکل است

زیبایی

به طور کلی پیری باعث نازک شدن موها می شود، بنابراین ممکن است تا ابروهای شما کم پشت و نازک شود، اما هنگامی که نازک شدن با علائم دیگری همراه است، مراجعه به پزشک یا متخصص پوست کاری است که فورا باید انجام شود.

بدن شما توانایی شگفت انگیزی در ارسال سیگنال هنگام مشکل را دارد و ابروهای شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی پیری باعث نازک شدن ابروها می شود، بنابراین ممکن است تا ابروهای شما کم پشت و نازک شود، اما هنگامی که نازک شدن ابروها با علائم دیگری همراه است، مراجعه به پزشک یا متخصص پوست کاری است که فورا باید انجام شود. با درمان به موقع، بدن شما می تواند بهبودی پایدار و سالم داشته باشد.

نازک شدن ابروها: عادی است یا نه؟

ما در حال پیدا کردن برخی از دلایل عمده نازک شدن ابروها هستیم که برخی از آنها باعث نگرانی هستند، در حالی که برخی دیگر ناامید کننده هستند. در اینجا به دنبال این هستیم که علت نازک شدن ابروها را بشناسیم!!!.

نازک شدن ابروها و تیروئید

عدم تعادل هورمونی که به عنوان کم کاری تیروئید شناخته می شود، یکی از دلایل عمده نازک شدن ابروها به ویژه در زنان است. تقریبا 27 میلیون آمریکایی از بیماری تیروئید رنج می برند و حدود 80 درصد از آنها را زنان تشکیل می دهند. نازک شدن ابروها به عنوان علائم کم کاری تیروئید (تولید تیروئید تحت فشار غیر فعال) و پرکاری تیروئید (تولید بیش از حد تیروئید) در کنار مواردی مانند خستگی بیش از حد، مشکل در کاهش وزن و دائما احساس سرماخوردگی قرار دارد. اگر مرورگرهای شما بخصوص در اطراف لبه ها نازک است، برای معاینه تیروئید به پزشک مراجعه کنید، که باید شامل آزمایش خون کامل باشد. با داروهای تجویز شده، ابروهای شما باید در طی ماه های بعدی پر شود.

بیماری های ناخوشایند

نازک شدن ابرو که در لکه های نامنظم بروز می کند، به خصوص با پوست قرمز و خارش دار، ممکن است نشان دهنده درماتیت آتوپیک باشد. این بیماری (معمولاً اگزما) می تواند تقریباً در هر نقطه از بدن ایجاد شود و معمولاً ارثی است. افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک ممکن است نسبت به تحریک کننده های موضعی حساسیت بیشتری داشته باشند، اما اگزما فقط از محرک های موضعی به درماتیت تماسی آلرژیک یا درماتیت تماسی تحریک کننده گفته می شود. در حالی که منتظر قرار ملاقات با متخصص پوست خود هستید، می توانید با جابجایی به صابون های ملایم یا یک پاک کننده صورت بدون صابون و استفاده از یک مرطوب کننده فشرده صورت در طی سه دقیقه پس از حمام، به اگزما در اطراف ابرو کمک کنید.

رژیم غذایی بد موثر بر نازک شدن ابروها

دور نگه داشتن پزشک فقط بیش از یک سیب در روز طول می کشد. اگر رژیم غذایی فاقد ویتامین های کلیدی A ،B ، D و E یا مواد مغذی مانند آهن، کلسیم یا اسید آمینه L-lysine باشد، ممکن است موهای شما رنج ببرد. کمبود مواد مغذی فقط روی ابروها تأثیر نمی گذارد از جمله علائم جدی آن می تواند منجر به ریزش مو در پوست سر، احساس خستگی و ضعف جسمی، سبکی سر یا غلظت مهار شده، تپش قلب و پوستی کمرنگ شود.

مشاوره زیبایی

اگر از سلامتی خوبی برخوردار هستید اما دوست دارید ابروهای شما کمی کامل تر باشد، گزینه های زیادی دارید. برای جلوگیری از نازک شدن ابروها هفته ای حدوداً سه بار روغن نارگیل مرطوب کننده را در ابرو خود ماساژ دهید تا موهای سالم تر، براق تر و چشم نواز تری داشته باشید. مداد ابرو بعنوان یک پرکننده به عنوان یک انتخاب مؤثر باقی مانده است. برای داشتن ظاهری طبیعی سایه ای سبک تر از ابروی خود داشته باشید. برای کمی تکان دادن مسائل، سایه ابرو را انتخاب کنید. این پودرها که مانند سایه چشم به نظر می رسند، با قلم مو ادامه می یابند و پرهای نازک یا لکه دار را با یک پر نرم و لطیف پر می کنند.


برچسپ ها:
پرپشت کردن ابرو
درمان ریزش ابرو
درمانگاه لاوین
دکتر علی جعفری
علل ریزش ابرو
مراقبت از پوست و مو
نازک شدن ابروها

ارسال دیدگاه