لیزر زئو چیست و کاربردهای انواع لیزر زئو پرل برای پوست

لیزر زئو چیست و کاربردهای انواع لیزر زئو پرل برای پوست

لیزر

سیستم لیزر زئو یک دستگاه لیزری مبتنی بر نور است، که با چندین پیوست مختلف قابل تنظیم است و مجموعه ای از کار های زیبایی را ارائه می کند. همچنین برای موارد زیر نیز میتوان از زئو استفاده نمود : جای جوش، لکه های پیری، کک و مک، رگ های عنکبوتی، چین و چروک، جوانسازی، آفتاب سوختگی

سیستم لیزر زئو یک دستگاه لیزری مبتنی بر نور است، که با چندین پیوست مختلف قابل تنظیم است و مجموعه ای از کار های زیبایی را ارائه می کند.

متخصصان پوست و زیبایی از این سیستم در درجه اول برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کردند و همچنین برای موارد زیر نیز میتوان از زئو استفاده نمود :

  • جای جوش
  • لکه های پیری
  • کک و مک
  • رگ های عنکبوتی
  • چین و چروک
  • جوانسازی
  • آفتاب سوختگی

دستگاه لیزر زئو دارای هندپیس های متفاوتی است که هر کدام عمل خاصی را انجام می دهند و وظیفه خاصی دارند که در ادامه به آن میپردازیم :

دستگاه لیزر زئو

سیستم لیزر زئو کوترا برای از بین بردن موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

در طی لیزر موهای زائد، پالس هایی از نور مستقیما در فولیکول مو انتشار می یابند و رنگدانه یا ملانین موجود در هر فولیکول نور را جذب کرده و به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند، این گرمای شدید مو را از بین برده و رشد مجدد مو را برای فولیکول غیر ممکن می‌کند.

از آنجا که موهای تیره رنگدانه بیشتری دارند و گرمای بیشتری را نیز جذب می کنند در مقایسه با موهای روشن و یا ریز بهتر پاسخ می دهند.

لیزر زئو برای همه رنگ ها با هرنوع پوست مناسب است.

انواع هندپیس های لیزر زئو

انواع لیزر زئوپرل:

برای رفع موهای زائد دستگاه لیزرزئو کوترا گزینه های درمانی زیر را ارائه می دهد :

 Prowave LX :

با قابلیت هدف گیری شدید، نتایج سریع و مداوم از بین بردن مو را برای کسانی که موهای زائد دارند. این دستگاه برای تمام نواحی مانند نواحی کوچک مانند بالای لب و نواحی بزرگتر مانند ساق پا مناسب است.

 ND : YAG :

این روش هم برای درمان موهای زائد انجام میشود و سازگار با انواع پوست است و نتایج مطلوبی را ارائه میدهد. سایر اقداماتی که لیزر زئو میتواند انجام دهد :

رفع موهای زائد با لیزر زئو

علاوه بر حذف مو، میتوان طیف وسیعی از درمان هارا با سیستم لیزر زئو کوترا انجام داد که شامل :

LIMELIGHT :

این یک روش غیر تهاجمی است که باعث احیا پوست می شود و برای پاک کردن لک های تیره ناشی از نور خورشید یا هرنوع تیرگی و لک دیگر مناسب است.

از بین بردن لک با لیزر زئو

 

 ACUTIP :

این فناوری نوری برای درمان رگ های عنکبوتی و همچنین لکه های آفتاب بدن ایجاد زخم یا هایپرپیگمانتاسیون مناسب است.

 

درمان رگ های واریسی با لیزر زئو

 TITAN :

این روش ضد پیری از یک منبع نوری منحصر به فرد استفاده می‌کند که به عمق پوست نفوذ می‌کند و باعث بازسازی کلاژن می‌شود و باعث می‌شود که پوست صورت و گردن و یا شکم محکم تر و جوان تر به نظر برسد.

کلاژن یکی از مهم ترین و ضروری ترین ماده برای پوست است. از آنجا که لیزر زئو در پوست نفوذ می‌کند و این امر موچب کلاژن سازی می‌شود که همین امر موجب از بین رفتن لکه های ناشی از آکنه می‌شود و بسته به درجه لک ها و تیرگی ها تعداد جلسات متفاوت است.

لیزر زئو یکی ایده آل ترین دستگاه ها برای از بین بردن جای جوش می‌باشد. یکی دیگر از مزایای زئو درمان کوتاه مدت آن است که در زمان کمتری نتیجه مطلوبی دریافت می‌شود.

استفاده از لیزر زئو هیچ محدودیت سنی ندارد و همانطور که در مطالب بالا گفته شد از زئو در موارد مختلفی استفاده می‌شود.

عوارض لیزر زئو :

لیزر زئو نیز مانند لیزر های دیگر ممکن است بعد از انجام آن قرمزی و تورم پوست در بعضی نقاط دیده شود. درد نیز در برخی موارد یکی از عارضه های بعد از لیزر است که البته لیزر زئو یکی از کم خطر ترین نوع از انواع مختلف لیزر است .

مراقبت های پس از انجام لیزر زئوپرل

بعد از انجام این لیزر چه نکاتی را باید رعایت کنیم :

لیزر زئو نیز مانند دیگر لیزر ها یک سری دستور عمل های مراقبتی بعد از انجام لیزر دارد که بسیار مهم هستند و در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارند. برای مثال چند نمونه از این روتین هارا بررسی می‌کنیم :

  • تا 2روز نباید آب برخورد کند
  • و باید از پماد های تجویز شده استفاده شود
  • از کرم های ترمیم کننده که تجویز شده است طبق دستور و به موقع استفاده شود
  • اگر آنتی بیوتیکی توسط پزشک تجویز شده است استفاده شود
  • از کرم های آرایشی و بهداشتی استفاده نشود.

علایمی مانند خارش، پوسته ریزی، قرمزی و تورم عادی است، اما اگر علائم شدید شد مثل زدن تاول، گزگز، سردرد فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

 


برچسپ ها:
درمان جای جوش و اسکار آکنه با دستگاه زئو
دستگاه زئو پرل
کاربرد های لیزر زئو پرل
لیزر زئو
لیزر زئو پرل

ارسال دیدگاه