هایفوتراپی چیست و چه فوايدي دارد؟

هایفوتراپی چیست و چه فوايدي دارد؟

زیبایی | هایفو تراپی

هایفو (به انگلیسی HIFU)،مخفف کلمات High-intensity focused ultrasoundبه معنای امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا است که یک کاربرد درمانی امواج اولتراسوند می‌باشد کاربرد درمانی (سونوتراپی). این فناوری پزشکی در مراحل مختلف...

هایفو (به انگلیسی HIFU)،مخفف کلمات  High-intensity focused ultrasound به معنای امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا است که یک کاربرد درمانی امواج اولتراسوند می‌باشد به این کاربرد درمانی هایفوتراپی گفته می شود.

این فناوری پزشکی در مراحل مختلف تحقیق و تولید برای درمان انواع گوناگونی از اختلالات پزشکی است.

سازوکار این فناوری مشابه استفاده از ذره‌بین برای همگرایی نور در قطهٔ کانونی عدسی است.

امواج صوتی متمرکز با استفاده از یک عدسی صوتی در نقطه کانونی متمرکز می‌شوند و انرژی حاصل از اجتماع این پرتوها در نقطه هدف حرارت ایجاد می‌کند.

هایفو معمولاً همراه با یک روش تصویربرداری پزشکی مانند سونوگرافی یا ام‌آرآی برای طرح و کنترل درمان انجام می‌شود.

هایفوتراپی چیست و چه فوايدي دارد:

در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند (مافوق صوت) استفاده می شود، این امواج با کمک تکنولوژی بسیار پیشرفته (توسط وسایلی شبیه به عدسی که می توانند صوت را در نقطه ای کانونی مجتمع نماید) در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز و تابانده می شود که نتیجه آن ایجاد گرمای موضعی در نقاط و اعماقی دقیق از پوست و بافت زیرین می باشد و بقیه کار با همان توضیح قبلی تخریب کلاژن های قدیمی و بازسازی کلاژن جدید می باشد.

الف ـ جوانسازی پوست Rajeunissement :

برای تاثیر هافوتراپی بر جوانسازی پوست لازم است، تشعشعات ناشی‌ از اولتراسوند بتوانند در عمق ۳ میلی‌متری پوست، یعنی در لایه‌ درم رتیکولر، حرارتی معادل ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد نمایند، این درجه از حرارت باعث بازیابی حیات یا نئوسنتز در تبدیل کلاژن‌ها و الاستین‌های کهنه و بی‌کیفیت و فاقد اثرات جوانسازی، به عناصری فعال در جوان‌ نمودن پوست می‌گردد.

روند این بازیابی حیات کلاژن‌ها و الاستین‌ها (Collagen Remodelling)، باعث کم عمق‌ شدن چین‌ و‌ چروک‌ های صورت و ایجاد طراوت و جوانی در پوست می‌گردد. روند جوانسازی و بهبودی در کلاژن سازی تا ۳ ماه بعد از پروسه هایفوتراپی ادامه میابد.

ب‌ـ لیفتینگ صورت، گردن و غبغب:

معمولاً لایه‌ عضلانی SMAS، همانگونه که اشاره گشت به‌ مثابه‌ی فونداسیون و پایه‌ ای که تمامی لایه‌های پوست روی آن قرار‌گرفته، در عمق ۴/۵‌میلی‌متری پوست استقرار یافته است.

امواج اولتراسوندی که برای هدف قرار‌دادن SMAS  تولید و به داخل پوست هدایت می‌شوند، در‌این عمق و در داخل لایه‌ SMAS، نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به‌وجود می‌آورند که در مرکز این دایره حرارتی معادل‌۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد می‌نمایند.

در‌این درجه حرارت، فعل و انفعالات پیچیده‌ای در ارگان‌های SMAS، از‌جمله فیبریل‌های عضلانی اتفاق می‌افتد که درنهایت باعث ایجاد انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات صورت، گردن و دکولته‌ می‌گردد که حاصل آن بر‌طرف‌ شدن افتادگی، شلی و لاغری عضلات و جوانسازی چهره می‌باشد.

پایداری این لیفتینگ بدون جراحی و غیرتهاجمی با هایفوتراپی، نسبتاً طولانی بوده و قوام آن تا دو‌سال می‌باشد.


برچسپ ها:
عوارض هایفوتراپی چیست؟
کاربرد های هایفوتراپی
هایفوتراپی
هایفوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟
هایفوتراپی صورت

ارسال دیدگاه