تیپ پلاستی چیست؟ تفاوت تیپ پلاستی و جراحی بینی در چیست؟

تیپ پلاستی چیست؟ تفاوت تیپ پلاستی و جراحی بینی در چیست؟

جراحی | زیبایی

عمل جراحی تیپ پلاستی یکی از زیرمجموعه های جراحی رینو پلاستی است که بیشترین تمرکز آن بر روی نوک بینی می باشد. که با رفع افتادگی و پهنی نوک بینی و نیز جلوگیری از افزایش بی‌رویه ارتفاع نوک بینی از صورت، شکل زیبا و دل پذیرتری به نوک بینی می‌دهد

میل به زیبایی همواره از گذشته جزء یکی از دغدغه های بشر تا به امروز بوده و همین مسئله اصلی ترین دلیل روی آوردن آنها به انجام عمل های زیبایی بوده است. امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون در حوزه پزشکی جراحی های زیبایی پیچیده ای در اندام ها و صورت انجام می گیرد. تیپ پلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی بینی می باشد، در این مقاله به توضیح در ارتباط با عمل جراحی تيپ پلاستی، خواهیم پرداخت.

تیپ پلاستی :Tip plasty

عمل جراحی تیپ پلاستی یکی از زیرمجموعه های جراحی رینو پلاستی است که بیشترین تمرکز آن بر روی نوک بینی می‌باشد. که با رفع افتادگی و پهنی نوک بینی و نیز جلوگیری از افزایش بی‌رویه ارتفاع نوک بینی از صورت، شکل زیبا و دلپذیرتری به نوک بینی می‌دهد و همچنین در تیپ پلاستی می توان سوراخ های بینی را کوچک و یا قرینه کرد و یا سر بینی را بالا برد این عمل را به علت غضروفی و دارای پوست بودن به راحتی و بدون بیهوشی و حتی بی حسی می توان انجام داد.

اگر بخواهیم به طور دقیق اشاره کنیم باید ذکر شود که جراحی تيپ پلاستی، در افرادی انجام می شود که بینی آن ها بی‌نقص بوده و تنها در ناحیه نوک بینی دارای ایراداتی همچون افتادگی می باشند.

جراحی تیپ پلاستی

کاندیدای مناسب جراحی تیپ پلاستی :

  1. افرادی که بر روی پل بینی یا قسمت میانی بینی خود قوز کم یا متوسط دارند.
  2. افرادی که انحراف کم یا کمی ناقرینگی دارند.
  3. افرادی که دوست دارند بینیشان کمی فرم سربالاتری داشته باشد.
  4. افرادی که دوست دارند که پره های کنار بینیشان مقداری جمع تر شود و ظاهر کوچکتری بگیرد.
  5. افرادی که بعد از عمل جراحی بینی نیز از فرم بینیشان راضی نیستند.

چه کسانی مناسب تیپ پلاستی نیستند؟

  1. کسانی که قبلا جراحی بینی کردند زیرا ببه علت چسبندگی بالای غضروف ها امکان خطر ساز بودن جراحی بسیار بالاست بهتر است با بیهوشی و در اتاق عمل انجام شود.
  2. کسانی که قسمت بالای استخوان بینیشان خیلی بزرگتر از پره های بینی شان است و یا قوز بزرگ و پهنی دارند
  3. کسانی که پوست نوک بینی ضخیمی دارند نوک بینی شان در تیپ پلاستی زیاد جمع نمی شود.

تیپ پلاستی نوک بینی:

جراحی غضروف

در این جراحی پزشک با استفاده از غضروف گوش و یا غضروف های مصنوعی استفاده کند و فرم نوک بینی بیمار را تغییر دهد.که بطور دائمی می‌باشد.

کوچک کردن سوراخ بینی

در این نوع جراحی دیگر غضروف بیمار را دگیر نمی کنند و سعی بر آن دارند تا پره های بینی را به طور مساوی و یک اندازه جراحی کنند. در این روش پوست اضافه کنار پره های بینی برداشته می شود.

بستن:

در این روش با یک برش کوچک داخل بینی و با بستن پوست میان بینی پره های بینی را به هم نزدیکتر می‌کنند.

تیپ پلاستی

گره غضروف

در این روش با ایجاد گره در قسمت پهن بینی راد جلوتر می اورند و نوک بینی را تیزتر می‌کند و برای کسانی مناسب است که می خواهند بینی شان جلوتر و تیزتر باشد.

تغییر وضعیت غضروف

در این نوع از جراحی تیپ پلاستی، موقعیت تیغه میانی بینی را جابجا می کنند و در وضعیت بهتر و مناسبتری قرار می دهند. و برای کسانی مناسب است در عمل جراحی موفقی نداشتند و ارتفاع بینی آنها بیش از حد کوتاه می شوند و یا کسانی که غضروف بینی فرو رفته دارند مناسب است.

مزایای تیپ پلاستی :

در این روش چون محدویدتهای جراحی بیشتری دارد به طبع با برشهای کمتری انجام می شود در نتیجه روند بهبودی بخیه ها سریعتر اجام می شود و همچنین جای بخیه کمتری نیز دارد.

در این روش نیاز نیست اقدامات پیجیده برای جراحی انجام شود و همچنین جراحی خونریزی کمتری دارد.

کسانی که نمیخواند بطور کلی جراحی بینی انجام دهند اما ظاهر بینی خود نیز ناراضی هستند می توانند با کمی تعقیرات در نوک بینی عمل تیپ پلاستی را انجام دهند.

بعد از جراحی تیپ پلاستی قسمت نوک بینی فرم بسیار ظریفتری به خود می گیرد. و برای افرادی که نوک بینی پهنی دارند و یا فاصله بین لب بالایی تا بینی کم است بسیار مناسب است.

مدت زمان تیپ پلاستی:

مدت زمان تیپ پلاستی بسیار کمتر از جراحی رینو پلاستی است و حدود 30 دقیقه الی 1 ساعت زمان می‌برد و کاملا بطور سرپایی است و بصورت بی حسی موضعی با سرنگ بی حسی است.

اقدامات قبل از تیپ پلاستی:

در ابتدا حتما انتظارت خود را بطور واضح و روشن با جراح متخصص خود در میان بگزارید. در عمل تیپ پلاستی باید در نظر داشته باشیم که کل بینی دچار تغییر اساسی نمی شود و این تغییرات فقط شامل نوک بینی و پره های کنار بینی می باشد.

مراقبتهای بعد از تیپ پلاستی:

  1. کبودی و ورم معمولا بعد از 1 تا 2 هفته کاملا طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
  2. سعی کنید که سرفه و یا عطسه شدید نکنید فین کردن ممنوع است زیرا باعث خونریزی می شود.
  3. ورزش سنگین انجام ندهید.
  4. از مصرف سیگار مشروب خودداری کنید.
  5. محل بخیه ها و زخم را دستکاری نکنید.

عوارض تیپ پلاستی :

ممکن است فرد نیاز به نغییر کلی در ساختار و فرم بینی داشته باشد اما مایل به انجام فقط تیپ پلاستی در قسمت پره های بینی داشنه باشد که در نتیجه پس از عمل زیبایی بینی از فرم بدست آمده ناراضی باشد. که این امر باعث می شود که دوباره بیمار عمل ترمیم بینی و یا رینو پلاستی شود که این امر خود هزینه های بس بیشتری را به همراه خواهد داشت.

در صورت مشاوره و ویزیت پزشک متخصص و با تجربه و اصلاع دقیق و آمادگی کامل عمل تیپ پلاستی بدون هیچگونه عارضه ای می باشد.

زیبایی بینی

تفاوت های جراحی رینوپلاستی و تیپ پلاستی در چیست؟

  1. تیپ پلاستی تحت بی حسی انجام می شود در حالی که جراحی رینوپلاستی تحت بیهوشی کامل انجام می شود.
  2. تفاوت دیگر این دو جراحی در میزان برداشت قوز بینی است، به این صورت که در این روش هدف اصلاح نوک بینی است ولی در جراحی رینو پلاستی امکان اصلاح کل بینی از جمله قوز بینی نیز وجود دارد.
  3. هزینه های جراحی رینو پلاستی به مراتب بیشتر از تیپ پلاستی است که یکی از دلایل آن انجام بیهوشی کامل در رینوپلاستی است.

 


برچسپ ها:
بهترین مرکز جراحی بینی در گیلان
تفاوت تیپ پلاستی و جراحی بینی
تیپ پلاستی
تیپ پلاستی چیست؟
جراحی بینی

ارسال دیدگاه