روش های مراقبت از مو های چرب و روغنی – راهکارهای ساده برای داشتن موهایی سالم

روش های مراقبت از مو های چرب و روغنی – راهکارهای ساده برای داشتن موهایی سالم

مراقبت مو | مو

حتی بهداشتی ترین افراد نیز به راحتی در طی فصل بارندگی به عفونت های آلوده می شوند با این حال با رعایت برخی نکات مؤثر در مورد مراقبت از مو می توانید به راحتی از بروز عفونت های مربوط به پوست سر جلوگیری کرده و از آنها خلاص شوید.

در فصل پاییز قرار گرفتن در معرض رطوبت و آلودگی آب باران موجب رشد که باکتری های پوست بدن و پوست سر می شوند. نشانه های عفونت پوست سر می تواند از جوش های چرکی دردناک گرفته تا خارش شدید و همچنین شوره و پوسته پوسته شدن و حتی در مواردی ریزش مو باشند. یکی دیگر از مسائل و مشکلات که بسیار خجالت آور و در عین حال متداول در طول فصل بارندگی ، آلودگی به شپش است. حتی بهداشتی ترین افراد نیز به راحتی در طی فصل بارندگی به عفونت های آلوده می شوند با این حال با رعایت برخی نکات مؤثر در مورد مراقبت از مو می توانید به راحتی از بروز عفونت های مربوط به پوست سر جلوگیری کرده و از آنها خلاص شوید.

برای پی بردن به آنها به ادامه مطلب بروید:

  • موهایتان را مرتب شست و شو دهید.
  • مو ها و پوست سرتان را خشک نگه دارید.
  • از ماسک های مو استفاده کنید.
  • گاه موهایتان را کوتاه کنید.
  • رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید.

موهایتان را مرتب شست وشو دهید:

موها و پوست سرتان را تمییز و پاکیزه نگه دارید زیرا این امر برای به دست یابی به موهای سالم و قوی کلیدی است. آب باران با آلودگی های کثیف و مواد شیمیایی ترکیب شده است و می تواند منجربه عفونت ، شوره سر ، ریزش مو و همچنین آسیب زدن به کیفیت موهایتان شود.

بنابراین لازم است که موهایتان را با استفاده از یک شامپو ملایم به طور مرتب شست وشو دهید .دقت کنید شامپوهایی که انتخاب میکنید فرمول سبک داشته و مو و پوست سرتان را تمییز کرده ، بدون اینکه به مو و پوست سر آسیب وارد نماید.

موها و پوست سرتان را خشک کنید:

رطوبت می تواند آسیب جدی به موهایتان وارد کند.په مو هایتان براثر بارندگی خیس و مرطوب باشد و چه پس از شست و شو آنها را به درستی خشک نکرده باشید، موهای خیس به راحتی می شکنند و باعث خارش پوست سرتان می شوند. بنابراین تا جایی که می توانید توسط حوله آب موهایتان را بگیرید و سپس اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

از ماسک مو استفاده کنید:

درست مانند صورتتان، مو هایتان و به خصوص پوست سرتان نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند. شما میتوانید برخی از ماسک ها را برای دور ماندن از عفونت در منزل تهیه نمایید. یکی از راحت ترین و مؤثر ترین این ماسک ها را میتوانید با استفاده از داده های شنبلیله تهیه نمایید. دانه های را خرد نمایید و برای ایجاد حالت خمیر مانند کمی ماست به آن اضافه کنید ، این ماسک هارا به ریشه موهایتان بزنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 الی 20 دقیقه روی سر بماند و سپس به خوبی آبکشی نمایید.

گاهأ موهایتان را کوتاه نمایید:

کوتاه کردن وضعی مو ها ایده بسیار خوبی است. یکی از دلایل خشک کردن بسیار سریع آن است. حالت دادن به آن راحت است، و در طول فصل به مو ها و پوست سرتان اجازه تنفس می هد.

رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید:

چه باور کنید یا نه برخی از غذا ها به جلوگیری و مقابله با عفونت ها کمک می کن. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، کلسیم و آهن می تواند درخشش را به موهای کدر و بیجانتان هدیه کند.میوه های تازه ، سالاد های خام، جوانه ها و ماست برای مبارزه با باکتری های عفونی و قارچی ساخته شده اند.


برچسپ ها:
چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم؟
راههای مراقبت از مو و پوست سر
روش های مراقبت از مو های چرب
مراقبت از مو

ارسال دیدگاه