بای پس روده(لاغری و کاهش وزن با روش جراحی بای پس روده)

بای پس روده(لاغری و کاهش وزن با روش جراحی بای پس روده)

جراحی | زیبایی

معمولا در عمل جراحی بای پس روده بخش یپلوریک را جراحی نمی کنند و بخشی از حجم معده را کم می کنند و بخشی از روده را نیز جراحی می کنند و به یکدیگر متصل می کنند، بیماران به سندروم دامپینگ(یا حالت تهوع و برگشت اسید معده و اسهال ) دچار نخواهد شد.

بای پس روده (دئودنال سوئیچ)روشی بسیار موفق برای درمان دیابت و همچنین کاهش وزن است اما به دلیل جذب بسیار پایین معده در جذب ویتامین ها و پروتئین ها و کمبود شدید ویتامین ها و پروتئین بیمار تا آخر عمر نیاز به مصرف دائمی حجم زیادی از مکملها و ویتامین ها دارد و همچنین اسهال یکی از عوارض همیشگی این بیماران است.

امروزه با پیشرفت زندگی ماشینی و عدم تحرک انسانها و مصرف بیش از حد غذاهای آماده و فست فودی اضافه وزن جزء مشکلات رایج جهان امروز است.

اسلیو روده یکی از عمل های رایج برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند و توده بدنی بالای 50 و یا بیشتر دارند توصیه البته جراحان ممکن است این عمل را برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 هم هستند نیز انجام دهند.

البته به یاد داشته باشید اعمال جراحی به هیچ وجه راه حل کاملا مناسب برای لاغری نیست بلکه بهتر است برنامه روزانه و سبک زندگی سالم و برنامه غذایی که شامل مصرف کمتر چربی و قند و ورزش منظم است را در زندگی خود بگنجانیم.

بای پس روده(دئودنال سوئیچ)

معمولا در عمل جراحی بای پس روده بخش یپلوریک (بخش انتهایی معده) را جراحی نمی کنند و بخشی از حجم معده را کم می کنند و بخشی از روده را نیز جراحی می کنند و به یکدیگر متصل می کنند، بیماران به سندروم دامپینگ(یا حالت تهوع و برگشت اسید معده و اسهال ) دچار نخواهد شد.

عمل جراحی بای پس روده بیشترین کاهش وزن پس از عمل جراحی را دارد و دارای موفقیت بیشتری در عمل جراحی دارد. همچنین در درمان بیماری هایی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت نوع دوم است. جراحی بای پس روده انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که رژیم با چربی بالا داشته اند.

اینکه عمل جراحی اسلیو روده چقدر طول بکشد بستگی به وضعیت عمومی بیمار و توده بدنی بیمار ممکن است 3 تا 6 ساعت طول بکشد و از آنجایی که ساعات بیهوشی ممکن است طولانی شود بیمار ممکن است دچار عوارض پس از بیهوشی شود به دلیل سخت بودن و تخصصی بودن این نوع از جراحی و همچنین پیدا کردن بهترین متخصص جراحی لاغری حرفه ای کمی چالش برانگیز است و اگر پزشک بخشی از معده را اشتباها برداشت کند این اشتباه غیر قابل برگشت است و بیمار تا پایان زندگی خود دچار مشکلات خواهد بود.

اگر بیماران از رژیم غذایی که پس از عمل جراحی اسلیم روده پزشک تجویز می کند پیروی نکنند، شدیدا دچار کمبود ویتامین و پروتئینهای ضروری بدن و کم خونی و یا مشکل جذب کلسیم و پوکی استخوان و یا آنمی می شوید.

بای پس روده

جراحی بای پس روده ( جابه جایی دوازدهه) :

جابجایی دوازدهه را معمولا بعد از اسلیم معده و در صورت موفق نبودن جراحی اسلیم معده انجام می دهند. در جراحی دوازدهه ( اثنی عشر) معمولا سه چهارم از روده کوچک بریده می شود. همچنین در این بخش که آنزیم پانکراس و صفرا را ترشح می کند به اخرین بخش متصل می شود.

در این روش بیمار غذای کمتری مصرف می کند چون معده جای زیادی برای نگه داری غذا در خود ندارد. از آنجا که آنزیم های پانکراس و صفرا در انتهای روده کوچک مسعول تجزیه غذا و دریافت کالری غذا هستند با برداشتن آن باعث جذب کمتر کالری دریافتی می شود.

بای پس روده

خطرات جراحی بای پس روده :

جراحی بای پس روده نیز مانند هر عمل جراحی دیگر خطراتی را ممکن است به دنبال داشته باشد از خطرات معمول در این عمل جراحی می توان به :

  • خونریزی بیش از حد مجاز پس از عمل جراحی
  • عفونت پس از جراحی
  • واکنش های بدن به عوارض پس از بیهوشی
  • لخته شدن خون
  • سندرم داپلیک که باعث اسهال ، تهوع و استفراغ می شود
  • مشکلات ریه و تنفسی
  • نشت در دیواره دستگاه گوارش
  • سوراخ شدن دیواره معده
  • کمبود ویتامین و پوکی استخوان بخاطر مشکل در جذب کلسیم
  • زخم معده
  • قند خون پایین
  • انسداد روده

بای پس روده

آمادگی قبل از جراحی بای پس روده:

قبل از عمل ممکن است محدودیت برای نوشیدن و غذا خوردن و مصرف برخی از داروها داشته باشید. اگر داروهایی استفاده می کنید که رقیق کننده خون است باید از چند هفته مصرف آنرا کنار بگذارید چون ممکن است که باعث خونریزی هنگام عمل شود. همچنین بیمار باید آزمایش های لازم قبل از عمل بای پس روده را نیز انجام دهد.

برای مصرف داروهایی مانند انسولین و یا داروهای دیابتی با پزشک خود مشورت کنید. و همینطور قبل از عمل از مصرف دخانیات و سیگار و مشروب خودداری کنید. همچنین بهتر است بیمار برنامه ورزشی منظمی را نیز پیروی کند.

مزایای جراحی بای پس:

در این عمل نسبت به جراحی اسلیو معده می تواند غذای بیشتری در هر وعده بخورید. همچنین خطر ابتلا به زخم معده کمتر است و همچنین در این روش کاهش وزن پایدار تر از روشهای دیگر جراحی است.


برچسپ ها:
بای پس روده
بای پس روده چگونه انجام می شود؟
جراحی بای پس روده
کاهش وزن با جراحی
لاغری سریع

ارسال دیدگاه