روش های لاغری(انواع رژیم ها، ورزش ها، جراحی ها و دستگاههای لاغری)

روش های لاغری(انواع رژیم ها، ورزش ها، جراحی ها و دستگاههای لاغری)

تناسب اندام

انواع روش های لاغری را میتوان به دو دسته روش طبیعی و غیرطبیعی لاغری تقسیم بندی کرد. روش های بسیاری برای کاهش وزن طبیعی مانند ورزش و رژیم لاغری، و غیر طبیعی مانند انواع جراحی لاغری و دستگاه های لاغری دانست.

امروزه بسیاری از افراد از چاقی رنج می‌برند درحالی که چاقی یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان می‌باشد. در این مقاله سعی بر این داریم ابتدا واژه چاقی را شرح داده و سپس به صورت کلی به انواع روش های لاغری بپردازیم به یاد داشته باشید سلامتی و تناسب اندام حق شماست، هیچوقت برای تغییر دیر نیست.

چاقی

چاقی تعاریف متعددی دارد، اما اگر بخواهیم کلمه چاقی را در یک جمله به کار ببریم باید بگوییم که به انباشتگی غیر معمول چربی در بدن، اضافه وزن یا چاقی می‌گویند که می‌تواند روی سلامت تاثیر بگذارد.

محاسبه چاقی

عمدتا چاقی را ب روش اندازه گیری BMI ( شاخص توده بدنی ) نسبت کمر به باسن اندازه گیری می‌کنند.

BMI

دلایل عمده چاقی در جهان:

از دلایل عمده چاقی در جهان می توانیم به عدم تعادل در کالری دریافتی و کالری مصرفی اشاره کنیم که دلایل زیادی نیز دارد ولی در این قسمت به دو دلیل که برای ما بسیار مهم است اشاره کنیم.

  • مصرف مواد غذایی با چربی فراوان و کالری بالا که سیر کننده نیستند ، مانند فست فود‌ها و غذاهای منجمد.
  • کم تحرکی به دلیل پشت میزنشینی به گونه‌ای که کالری دریافتی بسیار بیشتر از کالری مصرفی است و همین دلیل باعث چاقی مفرط می‌گردد.

انواع روش های لاغری و تناسب اندام

انواع روش های لاغری را میتوان به دو دسته روش طبیعی و غیرطبیعی لاغری تقسیم بندی کرد.

روش های بسیاری برای کاهش وزن طبیعی مانند ورزش و رژیم لاغری، و غیر طبیعی مانند انواع جراحی لاغری و دستگاه های لاغری دانست.

شما می توانید با انتخاب هر یک از این روش ها وزن خود را کاهش داده و به سلامت خود کمک کنید

روش های طبیعی لاغری

چند روش طبیعی برای لاغری وجود دارد که در حقیقت اثبات شده است. در اینجا به روشهای آسان برای کاهش وزن که به طور طبیعی است می پردازیم

۱-به رژیم غذایی خود پروتئین اضافه کنید

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد، پروتئین یکی از موارد مهم می‌باشد.
بدن در هنگام هضم و متابولیسم پروتئینی که می خورید، کالری سوزی می‌کند، بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا متابولیسم را 80 تا 100 درصدافزایش می دهد.
یک رژیم غذایی پرپروتئین همچنین می تواند احساس سیری در شما را افزایش دهد و اشتهای شما را کاهش دهد.

2. از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

غذاهای فرآوری شده سرشار از قند، چربی و کالری اضافی می‌باشد.
به علاوه، غذاهای فرآوری شده به گونه ای می‌باشند که شما را به خوردن هرچه بیشتر غذا تشویق می‌کنند و احتمال اینکه باعث خوردن اعتیاد آور شوند بسیار زیاد می‌باشد.

3. مصرف قند اضافه شده را کاهش دهید.

خوردن زیاد مواد حاوی قند با برخی از بیماری ها در ارتباط است، از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سرطان …
به حداقل رساندن مقدار قند اضافه شده راهی برای بهبود رژیم غذایی است.

رژیم های غذایی لاغری

4. آب بنوشید

این ادعا حقیقت دارد که نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن کمک کند.
نوشیدن نیم لیتر آب کالری سوزی را 24 تا 30٪ افزایش می دهد.
نوشیدن آب قبل از غذا کالری دریافتی را کاهش میدهد، به ویژه برای افراد میانسال و مسن

5. قهوه بنوشید (شیرین نشده)

قهوه یک نوشیدنی سالم است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مفید می‌باشد.
نوشیدن قهوه باعث افزایش سطح انرژی وکالری سوزی می‌شود. قهوه کافئین دار ممکن است متابولیسم شما را تقویت کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.
علاوه بر این، قهوه دوستدار کاهش وزن است، زیرا باعث احساس سیری می شود اما تقریباً هیچ کالری ندارد.

6- به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی برای کاهش وزن مفید و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.
مطالعات نشان می‌دهد افرادی دچار کم خوابی هستند تا 55٪ بیشتر در معرض چاقی هستند، در مقایسه با افرادی که خواب کافی دارند، این تعداد حتی برای کودکان بیشتر است.
کمبود خواب نوسانات روزانه را افزایش داده که در اشتها افراد اختلال ایجاد می‌کند.

7- نوشیدن چای سبز

چای سبز نوشیدنی طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان است.
نوشیدن چای سبز باعث افزایش چربی سوزی شده که موجب کاهش وزن می‌گردد.چای سبز ماچا انواع مختلفی از چای سبز پودر شده است که حتی فواید سلامتی آن نسبت به چای سبز معمولی بسیار بیشتر می‌باشد.

رژیم های غذایی لاغری

بسیاری از پزشکان و اهل فن در این حوزه روش های مختلفی را برمبنای نوع چاقی، میزان چاقی، سن، نوع فعالیت و… به بیماران و مراجعین خود ارائه می دهند ما به طور کلی می‌خواهیم رژیم غذایی لاغری را در چند وجه برای شما اینجا شرح دهیم:

1-رژیم غذایی فود مپ Fodmap

این رژیم سرشار از کربوهیدرات های قابل تخمیر است که برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر که یک بیماری گوارشی است طراحی شده. فودمپ مخفف کلمات “اولیگوساکاریدهای تخمیر پذیر، دی ساکاریدها، مونوساکاریدها و پلی الها” است.

رژیم غذایی فودمپ به افزایش کیفیت زندگی افراد با مشکلات گوارشی کمک می کند اما به خاطر داشته باشید که مناسب هر کسی نیست وحتما با متخصص تغذیه درباره رعایت چنین رژیم غذایی صحبت کنید تا مشکلات گوارشی شما را بیشتر نکند.

2-رژیم غذایی دوکان Dukan

این رژیم دو مرحله تثبیت و دو مرحله کاهش وزن را شامل می‌شود. در رژیم غذایی دوکان شما مجاز به انتخاب غذایی مثل پروتئین بدون چربی، سبوس جودوسر و نوشیدن آب هستید. در حقیقت هدف این رژیم محدود کردن کربوهیدرات و مجبور کردن بدن به چربی سوزی است.

در حالی که بدن به تمام گروه های غذایی یعنی پروتئین، چربی و کربوهیدرات نیاز دارد.این رژیم غذایی ممکن است باعث کاهش وزن شود، اما همچنین ممکن است سرعت متابولیسم شما را کاهش داده و باعث شود عضله همراه با توده چربی از دست دهید.

3-رژیم وگان vegan

رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری برای افرادی که دوست ندارند از محصولات حیوانی استفاده کنند، چه به دلایل بهداشتی، چه به دلایل زیست محیطی یا بهزیستی حیوانات، بهترین رژیم غذایی است. مصرف بیشتر غذاهای گیاهی باعث کاهش بیماری های مزمن شده و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

گیاهخواران هیچگونه فرآورده حیوانی مصرف نمی کنند، در حالی که گیاهخواران لاو لاکتو هم لبنیات و هم تخم مرغ می خورند. گیاهخواری یک سبک غذایی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند برخی از گیاهخواران ممکن است دچار کمبود مواد مغذی خاص مانند کلسیم، آهن، روی و ویتامین B12 شوند.

4-رژیم بنتینگ Banting

رژیم بنتینگ یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که تمام غلات، قندهای اضافه شده، روغن های گیاهی و دانه ها و هر نوع غذای حاوی گلوتن را از بین می برد. این رژیم به کتوژنیک، اتکینز یا پالئو بسیار شباهت دارد و بیشتر کالری های فرد از چربی دریافت می شود.

در رژیم بنتینگ فرد نسبت به رژیم کتوژنیک پروتئین بیشتری مصرف می کند و مجاز به استفاده از سبزیجات برگ دار هستند. همچنین محدودیت غذایی بسیار بالاست و فرد مجاز به استفاده از چهار گروه غذایی است.

5-رژیم کتوژنیک Ketogenic

رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات و چربی را کاهش می دهد. رژیمی خوب است که کربوهیدرات، پروتیئن و چربی داشته باشد در حالی که در رژیم کتوژنیک خبری از کربوهیدرات نیست. این رژیم برای افراد معمولی توصیه نمی شود ولی برای کسانی که کبد چرب، دیابت، چربی خون، صرع، میگرن و … دارند مناسب است.

لیست غذاهایی که می توانید با کتو بخورید محدود است و پیروی از رژیم غذایی نیاز به ردیابی دقیق هر لقمه دارد تا نسبت 5٪ کربوهیدرات / 10٪ پروتئین / 75٪ چربی برای کاهش وزن یا حفظ آن رعایت شود. گرچه طرفداران کتو اغلب این روش غذا خوردن را باعث افزایش انرژی خود می دانند، اما بسیاری متوجه می شوند که کمبود کربوهیدرات به خصوص در هفته های اول انتقال به رژیم غذایی منجر به خستگی می شود.

6-رژیم HCG

این رژیم شامل دوقسمت برنامه غذایی با مقدار کالری بسیار پایین و تزریق هورمون HCG که در دوران بارداری توسط جفت ساخته می شود، می باشد. طرفداران رژیم HCG ادعا می کنند که این ماده متابولیسم را افزایش می دهد و به شما کمک می‌کند مقادیر زیادی چربی را از دست دهید.

افرادی که برای شروع رژیم HCG آماده می شوند غذاهای بسیار پر چربی و پرکالری – حداکثر 250 گرم چربی در روز – می خورند و به خوردن هرچه بیشتر چربی و کالری بیشتر تشویق می شوند. در مرحله بعد افراد مکمل های HCG خود را در حالی که 500 یا 800 کالری در روز مصرف می کنند، در دو وعده تقسیم می کنند. مرحله کاهش وزن بسته به اهداف کاهش وزن فرد ممکن است از سه تا شش هفته طول بکشد.

7-رژیم ویت واچرز weight Watchers

این رژیم با هدف محدود کردن انرژی برای دستیابی به کاهش وزن 0.5 تا 1.0 کیلوگرم در هفته که میزان استاندارد پذیرفته شده از نظر پزشکی است یک روش مناسب برای کاهش وزن می‌باشد. ترکیب رژیم غذایی شامل مواد غذایی کم چربی یا با چربی متوسط و کم کربوهیدرات مانند گوشت گاو گوساله کلم بروکلی و سایرسبزیجات می‌باشد. بر خلاف سایر برنامه های رژیم غذایی، Weight Watchers هیچ گونه محدودیتی در انتخاب شما در مورد مواد غذایی اصلی ایجاد نمی کند و بر اهمیت کنترل بخش و تکیه بر مواد مفید تأکید می کند.

8-رژیم غذایی زون Zone

این رژیم غذایی برای کاهش التهاب در بدن طراحی شده است. التهاب سبب بسیاری از بیماری ها در بدن مثل مشکلات خفیف گوارشی یا مشکلات هضم تا سرطان و … می شود. استفاده از این برنامه غذایی قوانین خاص خود را دارد و شامل سه وعده اصلی و دو میان وعده است در حالی که رژیم خوب سه میان وعده هم دارد تا فرد دچار گرسنگی نشود.

رژیم غذایی Zone توصیه می کند که هر وعده غذایی را با 1/3 پروتئین، 2/3 میوه های رنگارنگ و سبزیجات و کمی چربی متعادل کنید، یعنی روغن غیر اشباع تک، مانند روغن زیتون، آووکادو یا بادام. پیروی از این رژیم کار آسانی نیست.

9-رژیم کم کربوهیدرات low-carb

انواع مختلفی از رژیم های کم کربوهیدرات وجود دارد، اما همه اینها شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به 20-150 گرم در روز است.

هدف اصلی این رژیم این است که بدن شما را مجبور کند به جای استفاده از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی ، از چربی های بیشتری برای سوخت استفاده کند.

رژیم های کم کربوهیدرات بر مقدار نامحدود پروتئین و چربی تأکید دارند در حالی که مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود میکنند.

وقتی مصرف کربوهیدرات بسیار کم است، اسیدهای چرب به خون منتقل می شوند و به کبد منتقل می شوند، جایی که برخی از آنها به کتون تبدیل می شوند.

بدن شما می تواند از اسیدهای چرب و کتون در غیاب کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده کند.

ورزش های لاغری

ورزش کردن همیشه جزو روش های موثر در کاهش وزن و تناسب اندام است. شما با ورزش کردن علاوه بر رسیدن به تناسب اندام به سلامت جسمی خود کمک می‌کنید.

کافی است یک ساعت را به ورزش کردن اختصاص دهید تا نتایج مثبتی در این زمینه دریافت کنید .به چند نمونه از این ورزش ها توجه کنید:

1-طناب زدن

شما می‌توانید فقط ظرف چند دقیقه ورزش با طناب، حدود 120 کیلوکالری انرژی مصرف کنید. یکی از کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها برای بهبود عملکرد سیستم قلبی-عروقی، طناب زدن میباشد. تخمین‌زده شده مزایای 10دقیقه طناب زدن، با 30 دقیقه دوی آرام برابر میکند. شما برای طناب زدن نیاز به فضای بزرگی ندارید همچنین با طناب زدن به چابکی و سیستم تنفسی خود کمک میکنید.

2-شنا

با شنا کردن، ۸۹۲ کالری در ساعت مصرف میکنید.
شما با شنا کردن بدون ریختن عرق کالری مصرف میکنید .
همچنین شنا کردن با کمترین آسیب به زانوها و قوزک پا سبب میشود تا سایز دور کمرتان را کم کنید.

ورزش های لاغری

3-دویدن آهسته و یکنواخت

با دویدن، ۵۵۵ کالری در ساعت مصرف می‌کنید. چند کیلومتر در روز دویدن این مزایا را دارد:

  • سرعت سوخت سازتان افزایش می‌یابد.
  • سطح فیتنس‌تان بالا رفته و استقامت‌تان افزایش می‌ یابد.
  • چربی‌های ناخواسته‌ی بدن‌تان آب می شود.

4-دوچرخه‌سواری

با دوچرخه‌سواری، ۵۰۸ کالری در ساعت مصرف می‌کنید.

دوچرخه سواری علاوه بر اینکه مفرح می‌باشد باعث مصرف کالری در بدن می‌شود. دوچرخه سواری به سیستم تنفسی و قلب و عروقی شما کمک می‌کند. همچنین باعث عضله سازی به ویژه در پاها می شود.

5-بدنسازی

با تمرینات بدنسازی، ۴۵۵ کالری در ساعت مصرف می‌کنید.
بهتر است این ورزش را درکنار مربی های مجرب و با دانش انجام دهید.
بدنسازی به شما کمک می‌کنید حتی در بعد از ورزش کردن نیز کالری مصرف کنید.
تمرینات اصولی و انجام حرکات صحیح در این ورزش از اهمییت ویژه ای برخوردار است.

6-ورزش هوازی

با انجام ورزش‌های هوازی، ۳۹۹ کالری در ساعت مصرف می‌کنید.
ورزش های هوازی مدل های گوناگونی دارد. یک جلسه تمرین هوازی ۲۰ دقیقه‌ای، ۲ تا ۳ بار در هفته به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع چربی های انباشته شده را آب کنید. انجام ورزش های هوازی علاوه بر تناسب اندام به سیستم تنفسی شما و فتینس تان کمک می‌کند.

لاغری با جراحی

سریع ترین راه های رسیدن به لاغری را میتوان عمل جراحی قلمداد کرد که شامل انواع مختلفی عمل می شود با این حال این عمل ها عوارضی را نیز در بر دارند که در این مقاله به آنها نیز اشاره خواهیم کرد

۱- عمل بای پس معده

در بای پس معده Roux-en-Y ، جراح کیسه کوچکی را در بالای معده ایجاد می کند. کیسه تنها بخشی از معده است که غذا دریافت می کند. این کار مقدار غذایی را که می توانید به راحتی همزمان بخورید و بنوشید بسیار محدود می کند.در حالت عادی معده قادر به نگهداری مقدار بسیار بیشتری است.

سپس جراح روده کوچک را می برد و مستقیما به همان کیسه کوچک (معده ) وصل می کند. سپس غذا به این کیسه کوچک می رود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده خواهد رفت. غذا بیشتر معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور می‌زند و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک می شود.

بای پس معده

عوارض:

  • فقر مواد غذایی یا سوء تغذیه
  • ناتوانی در جذب ویتامین ها که موجب کمبودویتامین های B12 و D می شود
  • سندروم دامپینگ
  • بروز فتق و سنگ صفراوی قند خون
  • سوء هاضمه، احساس تهوع، ترش کردن

۲- عمل لاغری لاپاراسکوپی

باندینگ معده نوعی جراحی محدود کننده کاهش وزن است. جراح از یک باند بادی برای فشار دادن معده به دو قسمت استفاده می کند: کیسه بالایی کوچکتر و قسمت تحتانی بزرگتر. این دو بخش هنوز توسط یک کانال بسیار کوچک به هم متصل شده اند که باعث کند شدن تخلیه کیسه بالایی می شود.

اکثر افراد فقط قبل از احساس سیری زیاد یا مریضی می توانند 1/2 تا 1 فنجان غذا میل کنند. غذا همچنین باید نرم یا خوب جویده شود.وقتی این باند باد می شود معده را فشرده می کند .این کار باعث تقسیم معده به دو قسمت می شود. یک قسمت به صورت پاکتی کوچک است و توسط کانالی که توسط باند ایجاد شده با دیگر بخش های معده در ارتباط است.

قسمت کوچک باعث می شود مقدار غذای دریافتی فرد محدود شود. به خاطر ساده بودن این عمل، یکی از شایع ترین جراحی های کاهش وزن به حساب می آید. با این روش، ممکن است نسبت به دیگر روش ها کاهش وزن کمتری را شاهد باشید و مجبورید به صورت دوره ای باند را مجدد تنظیم کنید.

لاپاروسکوپی برای لاغری

عوارض

  • بازگشت چاقی در صورت مصرف بسیار زیاد شیرینی
  • عفونت حلقه
  • خون ریزی بیش از حد
  • نشتی معده
  • لخته شدن خون
  • آبسه شکمی
  • واکنشهای جانبی به بیهوشی
  • مشکلات ریه یا تنفس
  • لغزش و عدم کار کرد حلقه تهوع و استفراغ

۳- عمل لاغری گاسترکتومی یا اسلیو

در گاسترکتومی آستین، بخشی از معده جدا شده و از بدن خارج می شود. قسمت باقیمانده معده به صورت لوله ای شکل ایجاد می شود. این معده کوچکتر نمی تواند به اندازه غذا نگه دارد. همچنین کمتر هورمون تنظیم کننده اشتها گرلین تولید می‌کند که ممکن است میل شما به غذا خوردن را کاهش دهد.

با جراحی گاسترکتومی اسلیو ساختار معده به حالتی تیوپی تغییر می کند که مقدار کالری دریافتی بدن را محدود می کند. جراح باید موارد بسیاری از جمله BMI، عادات غذایی، مشکلات سلامتی، هر جراحی که در گذشته داشتید را مورد ارزیابی قرار دهد.

اسلیو معده

عوارض

افتادگی پوست، فتق، ریزش مو پس از اسلیو معده، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، خونریزی در خط منگنه

۴- جراحی لاغری پلیکاسیون معده

عمل پلیسه معده نوعی جراحی کاهش وزن است و یک روش محدود کننده اشتها است، به این معنی که اندازه معده را کاهش می دهد و میزان غذایی را که می توانید همزمان بخورید محدود می کند که باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید.

برخلاف سایر روشهای لاغری، این عمل شامل باند معده ، منگنه شدن معده یا دور زدن معده نیست ومیتواند برگشت پذیر باشد. جراح چین های بزرگی در معده ایجاد می کند تا اندازه معده را کاهش دهد.

اسلیو معده

در این عمل، برشهای کوچک روی شکم ایجاد می گردد و جراحی به کمک یک دوربین (لاپاراسکوپ) و ابزار های جراحی که از این برش ها وارد شده، انجام می‌شود. کسانی که BMI بین ۳۵ تا ۴۰ دارند نمی توانند از این عمل استفاده کنند.

عوارض

  1. با توجه به اینکه هیچ بخشی از معده بریده نمی شود در نتیجه امکان خطر بسیار کم است و اگر مشکلی پیش بیاید با بازکردن پلیسه برطرف می شود.
  2. افزایش وزن دوباره

۵- جراحی بای پس روده ( جابه جایی دوازدهه)

این عمل که پس از عمل اسلیو معده صورت میگیرد، دوازدهه (روده اثنی عشر) و بخش آخرروده کوچک تقسیم می‌شوند که درآن حدود سه چهارم از روده کوچک بریده می شود. حالا بخش بالایی روده کوچک که حامل آنزیم های پانکراس و صفرا است به آخرین بخش متصل می شود.

انحراف بیلیوپانکراس می تواند باعث کاهش وزن بیشتر و سریعتر از بای پس معده شود. اگرچه قسمت عمده ای از معده برداشته می شود، اما آنچه که باقی مانده هنوز بزرگتر از کیسه های تشکیل شده در طی انجام بای پس معده یا باندینگ است. بنابراین ممکن است با این جراحی بتوانید وعده های غذایی بزرگتری نسبت به دیگران بخورید.

بای پس روده برای لاغری

عوارض

  • کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
  • پوکی استخوان
  • کم خونی
  • خون ریزی
  • نشت مواد غذایی از محل بخیه
  • ایجاد اختلال در دستگاه گوارش
  • زخم معده
  • سنگ کلیه
  • فتق

۶- عمل لیپوماتیک (پیکر تراشی )

روشی برای تخلیه چربی های موضعی بدن که درآن چربی اضافی برداشته می‌شود . این چربی ها بدون درد و خونریزی از بدن حذف می شوند. توجه داشته باشید که روش لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست زیرا فقط به اصلاح کانتور بدن و کاهش وزن نمی پردازد. همچنین این عمل دقیق تر از روش لیپوساکشن عمل می کند.

لیپوماتیک لاغری

عوارض

  • سوراخ شدن اعضای داخلی بدن عفونت
  • آمبولی ریه
  • ورم ریوی
  • واکنش آلرژیک
  • سوختگی پوست
  • التهاب
  • کبودی پوست

۷- عمل لیپوساکشن(لیپوپلاستی)

لیپوساکشن یک روش جراحی است که خطراتی نیز به همراه دارد لیپوساکشن با استفاده از لوله کوچک (کانول) از جنس استیل انجام می‌شود. اگر مشکلات سلامتی در جریان خون یا بیماری قلبی، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف دارید، پزشکان این روش را توصیه نمی کنند.

لیپوساکشن

عوارض

  • مشکلات قلبی و ریوی
  • تجمع مایع در زیر پوست
  • عفونت کبودی آسیب رساندن به اعصاب، رگ‌های خونی، عضلات، ریه‌ها
  • نیاز به عمل جراحی مجددترمیمی تورم مداوم
  • ناهمواری یا شلی پوست

۸- عمل ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم)

ابدومینوپلاستی چربی و پوست اضافی را از بین می برد و در بیشتر موارد عضلات ضعیف شده یا جدا شده را ترمیم می کند و باعث ایجاد شکم صاف و محکم می شود.
به کسانی که قصد کاهش وزن قابل توجهی دارند یا زنانی که افتادگی پوست ناشی از بارداری داشته اند کمک می‌کند.

ابدومینوپلاستی لاغری

عوارض

  • باقی ماندن اثر زخم
  • شل شدن پوست
  • بی حسی در پوست
  • نتایج ضعیف

لاغری با دستگاه

لاغری و زیبایی تناسب اندام با دستگاه امروز مورد استقبال زیادی قرار دارد و بدلیل نداشتن عوارضی که اعمال جراحی دارند مورد تایید تر برای مراجعه کنندگان می باشد. تنوع دستگاه ها و برندها در این زمینه بسیار بالا می باشد.

دستگاه های لاغری

انواع دستگاه لاغری موضعی:

  • کرایولیپولیز
  • دستگاه لاغری موضعی رادیو فرکانسی (RF)
  • لاغری موضعی با میداس
  • لاغری موضعی با مزوتراپی
  • دستگاه لاغری موضعی کویتیشن
  • لاغری موضعی با لیپوماتیک
  • لاغری موضعی با اندرمولوژی یا LPG
  • دستگاه موضعی شاک ویو
  • دستگاه لاغری موضعی پرسوتراپی
  • هایفولیپولیز یا لیپوسونیک
  • دستگاه لاغری موضعی پاورشپ

 


برچسپ ها:
انواع روش های لاغری
بهترین رژیم لاغری
چه ورزش هایی برای لاغر شدن مناسب است؟
لاغری
لاغری آسان
لاغری سریع
لاغری موضعی

ارسال دیدگاه