برداشتن چربی بوکال یا بوکال فت چگونه انجام می شود؟

برداشتن چربی بوکال یا بوکال فت چگونه انجام می شود؟

تناسب اندام | لیپوماتیک

عمل جراحی تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت از طریق بی حسی موضعی با برشی کوچک به اندازه دوتاسه سانتی متر در داخل هرطرف دهان انجام شده وچربیهای بوکال هر طرف صورت تخلیه میگردد.

عمل جراحی تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت از طریق بی حسی موضعی با برشی کوچک به اندازه دوتاسه سانتی متر در داخل هرطرف دهان انجام شده و چربیهای بوکال هر طرف صورت تخلیه میگردد. کل عمل نهایتا نیم ساعت زمان برده و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. برای بهتر فرم گرفتن صورت بعد از عمل استفاده از گن های خاص به مدت یک ماه توصیه میشود. تورم مختصری بعد از عمل ممکن است ایجاد شود که در عرض یک هفته تا ده روز بعد از عمل برطرف میگردد. دقت و‌ توجه داشته باشید این عملها از داخل دهان و در مجاورت عصبهای صورت انجام میگردد. پس انجام آن را بجز به جراحان فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی که تجربه وتبحر کافی در این زمینه دارند، نسپارید.

تخلیه چربی اضافی صورت برای بهبود زیبایی، یک تکنیک ثابت شده است. چربی بوکال (BFP) یک ساختار منحصر به فرد در بین عضلات صورت است. برداشتن غیر اصولی آن ممکن است در زیبایی اثر معکوس داشته باشد. حذف BPF یا از طریق جراحی یعنی برش درونی انجام می شود و یا از طرق لیفت صورت.

هر آنچه که لازم است در مورد تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت بدانید:

جراحی کاهش حجم گونه یا همان لپ، یک روش جراحی سرپایی ساده است. تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت را می توان با استفاده از بی حسی موضعی انجام داد. ولی اگر علاوه بر چربی بوکال عمل های دیگری نیز قرار باشد انجام شود (حذف چربی گردن و چروک، اصلاح بینی و صورت)، بیهوشی عمومی انتخاب خواهد شد.

تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت با هدف فرم دهی به چهره های گرد انجام می شود و به چهره یک فرم مثلث معکوس می دهد که زیبایی را افزایش می دهد. اکثر مراجعه کنندگان برای تخلیه چربی بوکال، با وجود وزن مناسب، دارای صورتی چاق هستند و در راستای زنانه سازی صورت و با هدف تغییر ویژگی های چهره از حالت مرد بودن به یک زن انجام می شود.

بیشتر افراد گونه های شیک را به گونه های چاق ترجیح می دهند. شکل زنانه صورت معمولا به شکل مثلثی با پایه معکوس است. جراحی حذف چربی بوکال یک جراحی زیبایی است که برای ساخت گونه های نازک تر در افرادی که می خواهند چهره ای تیز تر و باریک تر با گونه های برجسته و فک بالا داشته باشند طراحی شده اند.

این عمل جراحی با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه ها و از بین بردن بافت چربی بوکال انجام می‌شود. بخیه های مورد استفاده برای دوخت معمولا جذب می شوند و در نهایت خودشان جدا می شوند و شما می توانید در همان روز از جراحی به خانه بروید.

چربی بوکال، یک توده چربی است که در ناحیه توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد. اندازه پد چربی Bichat برای هر فرد متفاوت است، و چربی بوکال در هر دو گونه ممکن است اندازه های مختلف داشته باشد.

جراحی تخلیه چربی بوکال یک تصمیم شخصی است. اگر شما در حال بررسی جراحی تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت هستید، به خاطر داشته باشید که باید انتظارات واقعی از ظاهر خود پس از عمل داشته باشید. و حتما در مورد آن با جراح خود مشورت کنید. Bichectomy برای افرادی که دارای چهره های استخوانی هستند مناسب نیست، زیرا کاهش حجم گونه ها باعث می شود که صورت پهن تر دیده شود، به خصوص اگر افراد بالای ۳۰ سال سن داشته باشند.

۷ نکته اساسی درباره چربی داخل دهانی (Buccal fat pad)

  1. برداشت چربی داخل دهان (چربی بوکال)، درمان انتخابی برای بیمارانی است که توده چربی آن‌ها به سمت خارج و پایین در خارج از گوشه لب بیرون زده باشد و مسئول برجستگی ظاهری در این قسمت باشد. افراد کمی واقعاً به این عمل نیاز دارند.
  2. برداشت چربی داخل دهانی باعث مشخص‌تر شدن برجستگی استخوان‌های گونه و بافت قرارگرفته بر روی استخوان و کاستن از حجم قسمت تحتانی گونه در زیر استخوان‌های آن ناحیه می‌شود.
  3. چربی داخل دهان یا چربی بوکال، یک چربی عمقی است که می‌تواند با بیرون‌زدگی‌اش باعث ایجاد پری در سمت خارجی گوشه لب‌ها شود. در اغلب موارد باید برای حفظ حجم صورت و چربی‌های آن حداکثر تلاش انجام گردد و برداشت این چربی معمولاً آن نتایجی را که فرد انتظار دارد ایجاد نخواهد کرد.
  4. از آنجایی ‌که این قسمت از چربی در زیر عضلات صورت قرار دارد و عمقی می‌باشد نمی‌توان با لیپوساکشن صورت از روی پوست آن‌ها را برداشت.
  5. بررسی شرح‌حال خانوادگی افراد با صورت گرد شبیه ماه نیز در تصمیم‌گیری برای برداشت این قسمت از چربی صورت می‌تواند کمک‌کننده باشد. خانواده‌هایی که صورت گرد داشته و در پیری هم همین حالت را حفظ کرده باشند، درصورتی‌که چربی داخل دهانی مسئول این پری باشد می‌توانند از برداشتن آن‌ها بهره ببرند (هر چند بسیار نامعمول است) ولی در مواردی که افراد خانواده در جوانی صورت گردی داشته‌اند که در ادامه روند پیری آن حالت را ازدست‌داده و صورت لاغرتری بهم زده‌اند باید حتی‌الامکان از این عمل پرهیز نمایند (گروههای چربی متعدد در نواحی مختلف صورت وجود دارد) لذا نکته مهم مشخص کردن این مسئله است که آیا برداشتن چربی داخل دهان می‌تواند به بهتر شدن وضعیت فرد و حل مشکل وی کمک نماید یا خیر.
  6. مهم‌ترین چالش در برداشت چربی داخل دهانی، پرهیز از آسیب به بافت‌های عصبی و عضلانی مجاور آن‌هاست و معمولاً عمل آن تحت بی‌حسی موضعی یا بی‌دردی خفیف در مطب یا کلینیک انجام می‌شود که در طی آن برش کوچکی در داخل دهان داده می‌شود و چربی دهانی از خلال آن برش بیرون کشیده شده و برداشته می‌شود.
  7. با اینکه برداشت چربی بوکال باعث خالی شدن قسمت صورت در زیر گونه‌ها و در کوتاه‌مدت، دادن شکل زیباتر (براساس تمایل جوانان به شبیه شدن به افراد مشهور) همراه با تعریف شدن و مشخص شدن بهتر برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های صورت می‌شود. ولی قطعاً در درازمدت روند پیری در صورت را تسریع خواهد کرد و بسیار به‌ندرت به‌وسیله یک جراح پلاستیک آشنا به سیر بلوغ و پیری صورت در گذر زمان پیشنهاد می‌شود.

برچسپ ها:
تخلیه چربی باکال
جراحی تخلیه باکال
درمانگاه لاوین
دکتر علی جعفری
روش های فرم دهی صورت
هر آنچه که لازم است در مورد تخلیه چربی بوکال یا بوکال فت بدانید

ارسال دیدگاه