بهترین مکمل های کلاژن کدامند؟ و نکاتی برای خرید آن

بهترین مکمل های کلاژن کدامند؟ و نکاتی برای خرید آن

پوست | مراقبت پوست

کلاژن پروتئینی است که در بافتهای همبند بدن ما یافت می شود. کلاژن ضمن حفظ ماندگاری و استحکام، به پوست و لایه ارتجاعی ما کمک می کند. بدن ما به طور طبیعی کلاژن مورد نیاز خود را تولید می کند ...

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که در بافتهای همبند بدن ما یافت می شود. کلاژن ضمن حفظ ماندگاری و استحکام، به پوست و لایه ارتجاعی ما کمک می کند. بدن ما به طور طبیعی کلاژن مورد نیاز خود را تولید می کند اما با افزایش سن شروع به کاهش می کند. این کاهش همچنین باعث پیری پوست ما شده و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و از بین رفتن پوست و استحکام و کشش می شود.
مفهوم مصرف مکمل های کلاژن برای ترویج پوست های جوان تر و جوان از ژاپن سرچشمه گرفته است و اکنون مورد توجه افراد مشهور و ویراستاران زیبایی در ایالات متحده و اروپا قرار گرفته است. در حال حاضر پودر پروتئین کلاژن، قرص های کلاژن حتی در فروشگاه های مواد غذایی همه جا در دسترس هستند (اما همه انواع مکمل های کلاژن با هم برابر نیستند بلکه با مارک ها و انواع مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید) چگونه می دانید کدام یک از بهترین مواردی است که برای پوست شما مناسب است؟

کلاژن چیست؟

کلاژن چیست؟

بهترین مکمل کلاژن چیست؟

یک مکمل کلاژن با کیفیت خوب برای پوست شما مبتنی بر 7 عامل زیر است و ما در اینجا به صورت گسترده به آن خواهیم پرداخت. 7 نکته برای خرید بهترین مکمل کلاژن

انواع کلاژن و فواید کلاژن
کلاژن پپتیدها بهتر از اسیدهای آمینه (سازنده کلاژن)
غلظت بالا، به چه میزان کلاژن نیاز دارید؟
فرمول بندی، نه فقط کلاژن در هر وعده
انواع قندهای مورد استفاده و مواد نگهدارنده
منبع پپتیدهای کلاژن
پودر، قرص یا مایع؟

مزایای یک مکمل کلاژن خوب چیست؟

بهترین مکمل های کلاژن برای پوست می توانند مزایای قابل مشاهده زیر را برای پوست شما فراهم کنند:

  • خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.
  • باعث سفت شدن پوست می شود و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.
  • هیدراتاسیون و استحکام پوست را بهبود می بخشد.
  • باعث درخشندگی پوست شده و درخشش را بازیابی می کند.
  • آکنه و جای زخم را بهبود می بخشد.
  • به کاهش سلولیت و علائم کشش کمک می کند.

1. انواع کلاژن و کدام کلاژن برای پوست بهترین است.

28 نوع کلاژن در بدن وجود دارد، اما نوع 1 فراوان ترین شکل است. انواع مختلف برای قسمت های مختلف بدن بهتر است:
کلاژن نوع 1 بلوک اصلی ساختاری پوست شما محسوب می شود که 80٪ از لایه درم پوست را تشکیل می دهد. کلاژن نوع 1 از نظر استیل از استیل قوی تر است و با طراحی مارپیچ سه گانه به پوست، استحکام و زیبایی خود را می بخشد و همچنین از مو و ناخن های سالم، قوی تر پشتیبانی می کند. بنابراین جای تعجب ندارد که بهترین درمان کلاژن برای پوست شما باید عمدتاً از نوع 1 باشد.
بهترین مکمل های کلاژن برای مفاصل حاوی نوع 2 است که 50٪ پروتئین غضروف را تشکیل می دهد. هرچه پیرتر می شوید و سطح شما کاهش می یابد، غضروف در مفاصل متحرک ضعیف می شود و بازسازی را متوقف می کند. کسانی که ورزش می کنند یا با شدت زیاد ورزش می کنند ممکن است حتی در اوایل زندگی دچار مشکلات مشترک شوند. مکمل های حاوی کلاژن نوع 2 معمولاً برای درمان پیری مفاصل و تسکین درد همراه با آرتریت استفاده می شود.
کلاژن نوع 3 برای سلامتی پوست، مو و ناخن نیز مهم است. این دومین کلاژن فراوان در بافت انسان است و نسبت به تیپ 1 قابل دوام تر است. نوزادان و کودکان از نوع 3 زیادی برخوردار هستند، به همین دلیل پوست آنها بسیار نرم و چاق است. با افزایش سن ، به تدریج نوع 3 جایگزین تیپ 1 می شود.
برای بهینه سازی سلامت پوست، به دنبال یک مکمل باشید که حداقل 90٪ کلاژن نوع I و حداقل مقداری نوع 3 داشته باشد.

2. پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده در برابر اسیدهای آمینه و در دسترس بودن زیستی

مشکل مولکول های کلاژن این است که در حالت طبیعی آنها برای جذب موثر بدن بسیار بزرگ هستند، مگر اینکه هیدرولیز شده باشند.
کلاژن هیدرولیز یک فرم فرآوری شده است که با جدا شدن الیاف کلاژن در زنجیره های کوچک اسیدهای آمینه به نام “پپتیدهای کلاژن” از طریق یک فرآیند با استفاده از ترکیبی از آنزیم ها و بخار فشار قوی که به عنوان “هیدرولیز” شناخته می شوند، بدست می آید.
این فناوری انقلابی چند سال پیش توسط یک شرکت ژاپنی اختراع و ثبت شد و این پپتیدهای کلاژن را که از نظر اندازه بسیار کوچکتر از مولکول کلاژن اصلی هستند، اختراع کردند تا بتوانند به صورت مؤثر پپتیدهای کلاژن کوچک و قابل استفاده را به بدن ما انتقال دهند. مطالعات بالینی نشان می دهد که این پپتیدها به داخل خون جذب می شوند، نفوذ کرده و در درم باقی می مانند و باعث تولید در پوست می شوند. به مطالعات بالینی مراجعه کنید. بسیاری از مارک های تجاری وجود دارند که ادعا می کنند مکمل یا سازنده آنها حاوی کلاژن هیدرولیز شده است، به ویژه محصولات ارزان قیمت. به طور معمول آنها حاوی کلاژن نیستند. در عوض، آنها عمدتاً از 3 اسید آمینه گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین تشکیل شده اند که در کنار هم تقریباً 50٪ از کل اسید آمینه زنجیره مارپیچ سه گانه کلاژن را تشکیل می دهند.
این محصولات همچنین فاقد سایر اسیدهای آمینه جزئی اما مهم برای ساختن یک زنجیره کامل مارپیچ هستند. برای ایجاد یک مولکول کلاژن به 18 اسید آمینه مختلف به مقدار و نسبت مناسب نیاز دارید.
در مقایسه، یک مکمل کلاژن حاوی “هیدرولیز کلاژن” یا پپتیدهای کلاژن “مؤثرتر است زیرا حاوی یک توالی کامل اسید آمینه به عنوان یک پپتید است که به راحتی قابل جذب و انتقال به درم پوست است.
اگر می خواهید یک مکمل واقعی برای پوست شما مفید باشد، به دنبال آن باشید که حاوی کلاژن هیدرولیز شده نوع 1 (پپتیدهای کلاژن) با دسترسی زیاد بیولوژیکی باشد.


برچسپ ها:
جوانسازی پوست
راه های کلاژن سازی
فواید کلاژن
کلاژن
مکمل های کلاژن

ارسال دیدگاه

  • سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز و سپاس به جهت گذاشتن نظر در سایت کلینیک لاوین، مکمل های کلاژن در انواع مختلف در داروخانه ها و فروشگاههای آرایشی بهداشتی عرضه می شوند که یکی از کرم های معتبر و موثر بر پوست را می توان کرم لیفت آلگوترم موجود در فروشگاه آرایشی و بهداشتی لاوین معرفی کرد.

    • ساره

      بسیار عالی توضیح دادین
      لطفابهترین قرص و مکمل خوراکی از لحاظ فرمول کلاژن رو معرفی کنید

      • به پزشک تغذیه باید مراجعه کنید دوست عزیز

  • سهیلا

    سلام وقت بخیر
    لطفا مکلملی که این ویژگی ها رو داشته باشه، معرفی کنید (دارای کلاژن باشه نه اسیدهای آمینه)
    سپاسگزار

    • سلام دوست عزیز کرم کلاژن اسپارک وودن یکی از این کرم هاست …

  • ليلا غفاري

    سلام لطف كلاژن كه اين ويژگي هارو داره حالا قرص يا پودر معرفي بفرماييد 🙏من كوكونات كلاژن مصرف داشتم كه متاسفانه حاوي كوروتون هست لطفا محصولي كه مورد تاييد هست رو ذكر كنيد سپاس فراوان

    • سلام دوست عزیز ما مکمل های کلاژن خوراکی معرفی نمیکنیم و برای این منظور حتما با متخصص تغذیه مشورت بفرمایید.

  • amirehonain

    سلام با این حساب پودر کلاژینو که حاوی کلاژن نوع 1 و 3 هست،فایده ای برای مشکلات دیسک کمر نداره.
    اگه ممکنه یه دارو یا مکمل حاوی کلاژن نوع 2 معرفی کنید.ممنون

  • سمیرا حیدریفر

    سلام. مکمل کوکنات کلاژن خوب نیست؟ نظرتون در موردش چیه؟