منافذ باز پوست (دلایل ایجاد منافذ باز پوست و راه های بستن آن)

منافذ باز پوست (دلایل ایجاد منافذ باز پوست و راه های بستن آن)

پاک سازی | پوست

یکی از موثرترین مواردی که موجب نفس کشیدن پوست انسانها می شود. منافذ بسیار زیادی است که برروی پوست انسانها وجود دارد. در صورت بزرگترشدن آنها با چشم انسان نیز قابل رویت می‌باشد.

یکی از موثرترین مواردی که موجب نفس کشیدن پوست انسان ها می شود. منافذ بسیار زیادی است که برروی پوست انسان ها وجود دارد. در صورت بزرگترشدن آن ها با چشم انسان نیز قابل رویت می‌باشد. در اکثر مواقع این شرایط برروی صورت هایی با پوست چرب و ترکیبی رخ می‌دهد. به دلیل اینکه این نوع پوست ها بیشترین سبوم را تولید می‌کنند. سبوم نوعی چربی می‌باشد که در عمق منافذ غدد سباسه قرار گرفته که موجب تشکیل این نوع چربی می‌شود. این نوع غدد بیشتر بر روی صورت کمرسینه و کشاله ران ها بیشتر می‌باشند نکته جالب تر منافذ باز پوست صورت گونه و پیشانی بسیار بازتر از سایر نقاط بدن می‌باشد.

یکی از دلایلی که در اکثر نوجوانان و بزرگسالانی که مستعد آکنه هستند موجب ایجاد جوش سرسیاه یا سرسفید روی پوست می‌شود همان منافذ باز پوست هستند. هر چند امکان دارد که برای سلامتی پوست ضرر چندانی نداشته باشد اما ظاهرخوبی ندارد.

بستن منافذ باز پوست

انواع منافذ باز پوست و راه های بستن منافذ باز پوست

منافذ باز پوست به 3 شکل قابل رویت می‌باشد:

  • منافذ به شکل O
  • منافذبه شکل U
  • منفذبه شکل Y

چندین راه حل برای بستن منافذ باز پوست وجود دارد که عبارت اند از:

رفع اکنه پوست صورت

آکنه مهم ترین دلیل منافذ باز می‌باشد که با رفع آن می توان از به وجود آمدن جوش های  سرسیاه و سرسفید در نوجوانان جلوگیری کرد.

هیدرو کسی اسید های آلفا یکی از عواملی که موجب افزایش تولید کلاژن در بدن می شود و به عنوان لایه بردار عمل می کند و این  روش موجب سفت شدن پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن می شود.

بستن منافذ باز پوست با روغن

یکی از موثرترین درمان های باز بودن منافذ پوست و سفت شدن پوست که موجب بهبود بخشیدن بافت کلی پوست می‌شود روغن‌های کرچک و روغن پوست دارچین هستند که خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارند.

ماسک خاک رس

به طور معمول هرسه روز یکبار به علت خواص ضدباکتریایی که دارد بهتر است مورد استفاده قرار گیرد موجب کم شدن منافذ و چربی اضافه صورت را می‌گیرد.

درمان پوست پرتقالی با لایه برداری

اگر لایه برداری به طور مداوم و منظم انجام شود موجب صاف تر و سفت‌تر شدن پوست می شود و در درمان منافذ باز بسیار موثر می‌باشد موجب بهبود بخشیدن خاصیت ارتجاعی پوست و در درمان لک صورت موثر می باشد.

کرم ها برای منافذ باز پوست

تذکر اولیه این می باشد به هیچ عنوان از این نوع کرم بیشتر از یکبار در روز استفاده نکنید زیرا می تواند منجر به حساسیت نسبت به نور خورشید موجب قرمزی و خشکی پوست شود یافته های موجود نشان داده آنها می توانند ظاهر منافذ بزرگ را کوچکتر نشان دهند زیرا رتینوئیدهای موضعی با از بین بردن لایه های رویین پوست اثر خود را می گذارد.

آنتی بیوتیک ها

بیشتر برای از بین بردن آکنه یا جوش های سرسیاه و سرسیاه بکار می رود.

راه های بستن منافذ باز پوست

راه های قطعی برای درمان قطعی منافذ باز پوست

با توجه به توضیحات موجود دراین مقاله شرایط سختی برای ازبین بردن منافذ باز پوستی است ولی می توان ظاهر آن را کمی بسته و دید عمومی بهتری به چهره خود داد.

چند راه کار مفید برای ترمیم منافذ باز پوست به شر زیر می باشد.

ترمیم منافذ پوستی با روش ماسک صورت

ماسک های موجود برای صورت به خارج کردن آلودگی از داخل منافذ باز پوست کمک بسزایی می کند و موجب کوچک بنظر رسیدن آن منافذ می شود ولی تاثیرش موقت و برگشت پذیر می باشد برای از بین بردن جوش های سرسیاه ماسک هایی را که روی صورت خشک می شود به اندازه ای موثر است و ممکن است به کم شدن منافذ باز پوست کمک کند.

لایه برداری یا پیلینگ

یکی از روش هایی که به انباشته نشدن  چربی ها و آلودگی ها کمک می کند لایه برداری می باشد به گونه ای که بصورت مداوم و هر روز استفاده شود. به طور مثال بسیاری ازمواد لایه بردار مانند ریتنوئیدها و آلفاهیدروکسی اسیدها و بتاهیدروکسی اسیدها برای ترمیم منافذ باز پوستی کارایی زیادی دارند. روش هایی مانند میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ و پکیج پاکسازی در کلینیک لاوین در این رابطه معرفی می شود.

بخار دادن

یکی دیگر از این روش هایی که نتایج آن موقت وفقط دوام چند ساعته می تواند داشته باشد. در این نوع روش موجب طراوت و شادابی پوست شده و تمیزکننده بسیار خوبی برای منافذ می باشد و در نتیجه به کوچکتر به نظر رسیدن آن کمک می کند.

لیزر درمانی

در این روش موجب بازسازی و کلاژن سازی پوست شده که این امر موثرترین راهکار برای درمان منافذ می باشد به خصوص در صورتی که مشکلات دیگری مانند شل شدن و افتادگی پوستی و جای جوش و تیرگی باشد درمان مورد انتخاب تری است این روش برخلاف روش های دیگر موقت نبوده و وابسته به استفاده دارو نمی باشد. روش هایی مانند لیزر زئو، اسکارلت و … بسیار مناسب هستند.

تیکسل

تیکسل یکی از روش های دائمی می باشد به گونه ای که از طریق جوانسازی پوست با افزایش بهبود عملکرد کلاژن در پوست باعث افزایش استهکام در پوست شده و در نتیجه موجب صاف و یکنواخت شدن پوست می شود. انجام پکیج پی آر پی در کلینیک لاوین یکی از روش های بستن منافذ باز پوست است.

بستن منافذ باز پوست

راه های موجود برای بهبود بخشیدن سلامت پوستی

چند راه حل وجود دارد که در صورت انجام دادن آنها پوست انسان بهبود می بخشد و رو به سلامتی می رود یکی از این راه ها داشتن تعادل غذایی درست مانند کربوهیدرات ها می باشد که موجب سلامت پوست ما می باشد در نتیجه رژیم غذایی خود را در پوست ما نشان می دهد یکی دیگر از این راه ها منظم ورزش کردن است موجب جریان افتادن خون به همه قسمت ها شده و همچنین باعث عروق ریختن می شود خود این عامل موجب محافظت پوست در مقابل باکتری های موجود می باشد.

آخرین گزینه می توان به مصرف زیاد نوشیدن آب اشاره کرد زیرا موجب آبرسانی درون پوست شده وچهره و رنگ پوست ما بهتر و یک دست می شود.

همچنین راه کار های زیادی برای درمان منافذ باز پوست یا همان پوست پرتقالی وجود دارد که بدون مراجعه به پزشک می توانیم به درمان آن بپردازیم.

یکی از روش ها ژل آلوورا می باشد که دارای خاصیت پاک کنندگی پوست را دارد روش دیگر ترکیب کردن آب نعناع  و هندوانه ای باشد که جز درمان های خانگی می باشد روش بعدی شیر منیزیوم می باشد که یک هیدروکسید منیزیم می باشد. همچنین می توان از ماساژ میوه ها برروی پوست خود اشاره کرد زیرا خاصیت آبرسانی و شفاف سازی پوست را دارند.

سرکه سیب ازروش های دیگریست که خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد موجب می شود. لایه های سطی زنده پوست حفظ شود.

دلایل پیدایش منافذ باز پوست

یکی از این دلایل تابش مستقیم نور آفتاب به پوست می باشد. در این صورت کرم ضدآفتاب بصورت مداوم استفاده شود دلایل بعدی رعایت نکردن بهداشت فردی می باشد.


برچسپ ها:
برطرف کردن منافذ پوست صورت
بهترین روش درمان منافذ باز پوست
راه های بستن منافذ باز پوست
علل ایجاد منافذ باز پوست

ارسال دیدگاه