چگونه از پوست مختلط مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست مختلط مراقبت کنیم؟

پوست | مراقبت پوست

داشتن پوست مختلط می‌تواند موجب سردرگم شدنتان در رابطه با چگونگی مراقبت از آن شود. بنابراین اولأ اجازه دهید به همه این سردرگمی ها پایان دهیم، داشتن پوست چرب به این معناست که پوست شما دو نوع است.

چگونه از پوست مختلط مراقبت کنیم؟

داشتن پوست مختلط می‌تواند موجب سردرگم شدنتان در رابطه با چگونگی مراقبت از آن شود. بنابراین اولأ اجازه دهید به همه این سردرگمی ها پایان دهیم، داشتن پوست چرب به این معناست که پوست شما دو نوع است. T-zone شما می‌تواند به شدت چرب و مابقی پوستتان خشک باشد.

مراقبت از چنین پوست هایی می تواند چالش برانگیز باشد اما ما راه‌ حل‌هایی را به شما پیشنهاد می کنیم تا آسان تر بتوانید از پوست‌ مختلط خود مراقبت کنید.

گام اول:بخش های مختلف پوست تان را متفاوت از یکدیگر درمان کنید.

داشتن پوست مختلط نیازمند آن است که بخش‌های مختلف آن را به طور متفاوت از یکدیگر درمان و مراقبت کنید. ابتدا مشخص کنید که کدام بخش از پوستتان چرب و کدام بخش خشک است. برای بخش های خشک پوستتان از مرطوب کننده و برای پوست های چرب از روش های جذب کننده چربی جهت کاهش چربی اضافی از بخش‌های چرب پوستتان استفاده کنید.

گام دوم:از یک شوینده ملایم برای T-zoneچربتان استفاده کنید.

یک شوینده ملایم برای ناحیه T-zone چربتان منافذ را تغذیه خواهد کرد و چربی را کاهش خواهد داد که پوستتان را از آکنه و جوش های سرسیاه محافظت خواهد کرد. از شوینده مناسب استفاده کنید که آلودگی ها را تمیز کرده و چربی اضافه را کنترل می‌کند و در نهایت چهره شفاف و مات بدون چربی اضافه به شما می دهند.

گام سوم:از مرطوب کننده استفاده کنید.

به وسیله مرطوب کننده از نواحی خشک پوستتان مراقبت کنید تا پوستتان شاداب و جوان به نظر برسد بنابراین نیاز است که همیشه یک مرطوب کننده همراه داشته باشید. استفاده از کرم‌های مناسب موجب می شود تا مواد مغذی به لایه درم پوستتان نفوذ کرده و پوست شما را همواره بشاش نگه دارد.

گام چهارم:خوراکی های سالم مصرف کنید

رژیم غذایی سالم و مناسب درمانی برای تمام مشکلات پوستی است یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی به شما کمک خواهد کرد تا از شر تمام مشکلات پوستی تان خلاص شوید و درخشندگی طبیعی و خاصی به پوستتان می بخشد. تغذیه پوست از درون آغاز می‌شود و بنابراین یک رژیم غذایی سالم بهترین دوست پوستتان محسوب می‌شود.


برچسپ ها:
پوست مختلط
چگونه از پوست مختلط مراقبت کنیم؟
راههای مراقبت از پوست مختلط
شستشوی پوست مختلط
نحوه مراقبت از پوست مختلط

ارسال دیدگاه