پوست های چرب و چگونگی مدیریت آن – پاکسازی پوست چرب

پوست های چرب و چگونگی مدیریت آن – پاکسازی پوست چرب

پوست | مراقبت پوست

درخشش بیشتر و روشن تر شدن با راه حل های پاک کردن پوست های چرب…

درخشش بیشتر و روشن تر شدن با راه حل های پاک کردن پوست های چرب از متخصصین پوست و مو.

روغن های تولید شده توسط بدن به حفظ سلامت پوست کمک می کنند اما می تواند بیش از حد چیز خوبی باشد. روغن اضافی می تواند منجر به لکه های آفتابی و آکنه شود. Andrea Cambio، MD، مدیر پزشکی Cambio Dermatology در کیپ کورال، فلوریدا می گوید: “خوشبختانه، راه های زیادی برای کاهش چربی وجود دارد. استراتژی های پاک کردن چهره از چندین ضد چروک به لوسیون های تجویزی و درمان های زیبایی استفاده می کنند.

پاک کننده های پوست:

متخصصان معتقدند که موثرترین راه برای مدیریت پوست روغنی، تمیز کردن صورت شما هم صبح و هم شب است. آوریل آرمسترانگ، MD، استادیار پوست در دانشگاه دیویس کالیفرنیا، می گوید: “همیشه از پاک کننده ملایم استفاده کنید زیرا صابون های زبر می تواند باعث افزایش تولید چربی پوست شود. همچنین، مراقب باشید از buff. حشره کش یا بوی بد دهنی می تواند باعث ترشح بیشتر چربی شود.
اگر یک تمیز کننده اساسی صورت چربی ها را کاهش ندهد، یک محصول که شامل اسید مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا بتا هیدروکسی اسید است، امتحان کنید. بسیاری از محصولات حاوی این اسید ها به عنوان محصولات مراقبت از پوست صورت آکنه عرضه می شوند. آرمسترانگ می گوید: آنها برای افراد مبتلا به آکنه عالی هستند اما برای افرادی که مشکل پوسته پوسته شدن دارند نیز مناسب است. از آنجایی که برخی از این مواد می تواند باعث واکنش شود، اندازه کوچک را بخرید تا ببینید پوست چگونه پاسخ می دهد. مردم اغلب باید چندین محصول را امتحان کنند تا چیزهایکه برای آنها مناسب است پیدا کنند. شستشو با آب گرم، نه داغ، زیرا شدت دما می تواند پوست را تحریک کند.
تونرها:
متخصصین پوست در مورد این که آیا خواص تخمیر روغن تونر مشروع هستند تقسیم شده است. کامبیو می گوید: “من از طرفداران بزرگ تونرهای رطوبت نیستم زیرا آنها تمایل دارند پوست را تحریک کنند و منجر به تولید بیشترچربی شوند.” “با این حال، اگر مردم می خواهنداز آنها استفاده کنند، من توصیه می کنم از تونر فقط در مناطق چرب پوست مانند پیشانی، بینی و چانه استفاده کنند، اجتناب کنید از استفاده از آنها در مناطقی که تمایل به خشک شدن دارند و احتمالأ باعث ایجاد تکه های خشک بر روی پوست شما می شود .
توصیه این است تا برای تمام رژیم های مراقبت از پوست خود به یاد داشته باشید . “یک داستان وجود دارد که برخی از مردم پوست خشک دارند، بعضی ها پوست های چرب دارند.
در واقع، اکثر مردم پوست ترکیبی دارند، در برخی مواقع چرب هستند، در برخی دیگر خشک می شوند.” الن مروم، MD، دانشیار پوست در دانشکده کوه سینا پزشکی در نیویورک می گوید.
پد های دارویی:
پد های دارویی با اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا سایر مواد اسید اسکوربیک یکی دیگر از گزینه های معمول زیبایی است. مروم می گوید: “پد های دارویی در میان بیماران من با پوست های چرب محبوب است.” “شما می توانید آنها را در کیف پول خود حمل و از آنها برای تازه کردن پوست خود و حذف روغن بیش از حد استفاده کنید.”
کاغذ با قدرت جذب بالا:
کاغذهای ضدعفونی لوازم آرایشی و بهداشتی گزینه ای عالی برای از بین بردن چربی است زیرا پوست شما خشک نمی شود. آرمسترانگ می گوید: “بیماران مبتلا به پوست های چرب واقعا دوست داشتند که کاغذ با قدرت جذب بالا را داشته باشند، زیرا راحت و آسان است.” آن را به مناطق چرب مانند پیشانی، بینی و چانه اعمال کنید. پوست خود را با ورق کاغذ بتونه پاک نکنید. در عوض، به سادگی آن را در برابر منطقه چرب به اندازه کافی برای جذب چربی، معمولا 15 تا 20 ثانیه فشار دهید. برخی از با قدرت جذب بالا به راحتی پودر شده اند که سبب کاهش درخشندگی می شود.
ماسک ها و گل ها:
استفاده از ماسک ها و گل ها به پوست کمک می کند تا چربی ها را پاک کرده و منافذ را تمیز کنند اما نگرانی نیز برای خشک کردن وجود دارد. ربکا کازین، مدیر مرکز زیبایی و آرایشی جان هاپکینز، می گوید: “توصیه من این است که آنها را فقط به مناطق مشکل دار بمالید و فقط گاهی اوقات از آنها استفاده کنند.” او پیشنهاد می کند که ماسک ها و گل ها را محدود به رویدادهای واقعا بزرگ مانند عروسی، شام تولد یا اجراهای بزرگ کنید.

مرطوب کننده ها:
کازین می گوید: “افرادی که پوست های چرب دارند اغلب از مرطوب کننده ها استفاده می کنند و نگرانی دارند که پوست آنها حتی شفاف تر شود.” این یک ایده بد است او می گوید: “حتی پوست های چرب باید مرطوب شود تا بهترین شکل خود را پیدا کند.” برای جلوگیری از چروک شدن، یک مرطوب کننده بدون روغن را انتخاب کنید. بر حسب اینکه آیا این منطقه تمایل به خشک شدن یا چرب شدن دارد، مقدار متفاوت را اعمال کنید.
کرم ضد آفتاب بدون روغن:
آرمسترانگ می گوید: “کرم های ضد آفتاب سنتی ممکن است برای افرادی که دارای پوست های چرب هستند، دچار مشکل شوند، زیرا آنها ممکن است تمایل به ضخیم شدن داشته باشند و می توانند منافذ را مسدود کنند.” با این حال، حفاظت پوست از اشعه ماوراء بنفش کاملا ضروری است. ژل های ضد آفتاب احتمالا کمتر از کرم ها و لوسیون ها پوست شما را چرب می کند و انواع مختلفی از محصولات بدون روغن برای پوست های چرب وجود دارد. بعضی از جدیدترین محصولات، از جمله پودر صورت، حفاظت کافی برای جلوگیری از خسارت خورشید در اکثر موارد را ارائه می دهند.
چهره خود رابا رژیم تنظیم کنید:
چطور چربی پوست شما به نظر می رسد می تواند فصل به فصل، هفته به هفته، حتی روز به روز متفاوت باشد. کامبیو می گوید: “تولید چربی تحت تاثیر هورمون ها، خلق و خو و حتی آب و هوا است.” “به عنوان مثال، بعضی از مردم با چربی تنها در تابستان وقتی که عرق می کنند مشکل دارند.” مهم این است که از چگونگی تغییر پوست خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید رژیم خود را مطابق با آن تنظیم کنید. کازین می گوید: “شما ممکن است نیاز به تمیز کردن اسید گلیکولیک یا بتا هیدروکسی اسید در طول تابستان، اما فقط در حال حاضر و پس از آن در طول زمستان داشته باشید “. “این مهم است بدانید که استفاده بیش از حد از این محصولات باعث خشک شدن پوست می شود.”
با متخصص پوست تماس بگیرید:
اگر محصولات زیاد به اندازه کافی برای کمک به شما در مدیریت چربی پوست مفید نیستند، با متخصص پوست تماس بگیرید. لیزر و چسبندگی های شیمیایی می تواند به کاهش میزان چربی و بهبود کلی پوست شما کمک کند. کرم هایی که با ترتینوئین، آتاگالن و یا تازاروتن پوشانده شده اند نیز می توانند با تغییر منافذ و کاهش روغنکاری کمک کنند. کازین می گوید: “از آنجا که این محصولات می توانند تحریک کننده باشند، بهتر است از آنها فقط در مناطق چرب و تنها در مواردی که به آن نیاز دارید استفاده کنید.” لازم به ذکر است که تولیدچربی بخش عادی پوست سالم است. مروم می گوید: “افرادی که دارای پوست های روغنی طبیعی هستند، دارای چین و چروک های کم و پوست سالم تر هستند.” بنابراین تلاش های خود را بیش از حد فراتر نگذارید . هنگامی که نیاز به زیبایی است، چربی بیش از حد را برطرف کنید، اما مراقب باشید که مکانیسم طبیعی ضد پیری پوست خود را حفظ کنید.

 


برچسپ ها:
آفتاب سوختگی
اپیدرم
انواع پوست
برای مراقبت از پوست چه کنیم
پاکسازی پوست
پاکسازی پوست صورت
پوست
پوست بالغ به پشتیبانی شما نیاز دارد
پوست حساس
پوست خوب
پوست شما برنامه را دوست دارد
پوست متشکّل از سه لایه اصلی است
پیری زودرس پوست
ترمیم پوست
تونر پوست چیست و چرا برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود؟
جوانسازی پوست
چگونه از پوست در مقابل سرما محافظت کنیم؟
راهکارهای مؤثر برای مراقبت از پوست
رشد پوست
رشد و ترمیم
رفع چربی پوست
زیرا نوع مراقبت پوست و محصولاتی را که باید مصرف کنید
سطح مقطع دقیق
سلول لایه سطحی
فیزیولوژی پوست
لایه برداری پوست
لخته
محافظت از پوست
مراقبت از پوست صورت
مراقبت از پوست صورت و بدن
مراقبت صحیح برای هر نوع پوست
مشخص می‌کند
مشخصات بافت شناختی و فیزیولوژیک
ملانین
میکروارگانیسم
نکات مراقبت از پوست
نکاتی برای پوست بالغ
نکاتی برای پوست لکه‌دار
نوع پوست خود را بشناسید
نوع پوست خود را پیدا کنید
نوع پوست شما چیست؟
یک لایه واکنش گر پوست
یکی از ضروریات پوست حساس استراحت است

ارسال دیدگاه