کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

پوست | کربوکسی تراپی

کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن (co2) بوده و در کربوکسی تراپی گاز co2 زیر پوست تزریق میشود. بدن این را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می‌کند و جریان خون در این منطقه افزایش یافته و این افزایش گردش خون سبب رسیدن مواد مغذی به این منطقه می‌شود.

اگر می خواهید بدانید کربوکسی تراپی چیست؟ با ما همراه باشید. کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن (co2) بوده و در کربوکسی تراپی گاز co2 زیر پوست تزریق میشود. بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و جریان خون در این منطقه افزایش می یابد و این افزایش گردش خون سبب رسیدن مواد مغذی به این منطقه می شود و ترمیم سلولی اتفاق می افتد.

از تکنیک کربوکسی تراپی به منظور جوانسازی، ترمیم سیاهی و گودی پای چشم ،کاستن از چروک ها وترک های پوستی و کاهش سلول های چربی یا سلولیت ها استفاده می شود.

تاریخچه این درمان به ۷۰ سال قبل در فرانسه برای درمان بیماران عروقی باز می گردد و در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برای زیبایی استفاده می شود.

دی اکسید کربن یک گاز بی بو و بی رنگ است که در صورت تزریق زیر جلدی، در سطح میکروسیتوپلاستی پوست منتشر می شود.

در نتیجه، بدن سعی خواهد کرد که آنچه را که به عنوان عدم تعادل سطوح اکسیژن و دی اکسید کربن مدنظر است، با افزایش جریان خون برای تامین اکسیژن و مواد مغذی به پوست و عروق اصلاح نماید. این کنش در نهایت ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

با این حال، دقیقا مشخص است که استفاده از دی اکسید کربن در پزشکی، روش جدیدی نیست، بلکه گزارش ها نشان می دهد که در قرن 17 و 18 از روش کربوکسی تراپی در درمان های پزشکی برای درمان زخم های مزمن پوست مورد استفاده قرار می گرفت و خواص ضدعفونی کننده این روش در دهه ی 1930 برای درمان آرتریوپاتی های ارگانیک و عملکردی تجدید شد.

اصطلاح درمانی کربوکسی تراپی برای نخستین بار در سال 1995 توسط لوئیجی پاراسونی در شانزدهمین جلسه زیبایی پزشکی رم مطرح شد.امروزه بکارگیری کربوکسی تراپی در سرتاسر اروپا  به عنوان یک روش  کارآمد در پزشکی زیبایی و ضد پیری در حال افزایش است.

به رغم وجود طیف وسیعی از دستگاه های مختلف ، اساسا پزشک برای کاهش درد به یک دستگاه مطابق با استانداردهای CE و ISO همراه  فیلترکه به  جلوگیری از انتقال آلودگی، تنظیم سرعت ،فشار و هم دما سازی گاز با بدن میپردازد نیاز دارد.

مزایای کربوکسی تراپی :

  • بهترین درمان برای از بین بردن سلولیت
  • از بین بردن رسوب های چربی بعد از لیپوساکشن در قسمت های بالای زانو
  • عدم آسیب به بافت های بدن یا اعصاب
  • از بین بردن چربی ها
  • کمک به بازسازی کلاژن
  • ضخیم شدن و صاف شدن پوست
  • مفید در درمان سلولیت ها

در حال حاضر در تمامی کشور های پیشرفته برای درمان سلولیت از کربوکسی تراپی استفاده می شود.

عوارض کربوکسی تراپی :

کربوکسی تراپی به طور معمول عارضه ای ندارد. درد و قرمزی خفیف در محل تزریق، احساس گرما و صدای خش خش در پوست و گاهی کبودی در محل تزریق از عوارض گذرای این روش درمانی است که معمولا ظرف چند ساعت و به ندرت چند روز بطور کامل برطرف می شوند.

درواقع مقاله کربوکسی تراپی چیست؟ باهدف آشنایی شما با روش درمانی کربوکسی تراپی تهیه شده است. بنابراین برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله هر آنچه باید از کربوکسی تراپی بدانید مراجعه فرمایید.


برچسپ ها:
تاثیر کربوکسی تراپی بر جوانسازی پوست
عوارض کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی چیست؟
مزایای کربوکسی تراپی

ارسال دیدگاه